2015-08-02, 11:00
Medlem
Någon har tagit ut totalt 3000kr från mitt konto under några dagar i belopp av 50, 100, 250 och 800kr flera ggr. Den enda infon jag ges är att det är en hemsida med random bokstäver varje gång. T.ex. snzpplae.com eller yashrw.com.

Har polisanmält och spärrat mitt kort. Någon som råkat ut för samma?
Citera
2015-08-02, 11:11
Medlem
Vad har du för bank? Vad har du för kort? Handlar du ofta på internet med ditt kort (dvs använder ditt kortnummer)? Vilka senaste köp på Internet (behöver ej nämna produkter) har du gjort och var?

Rest utomlands nyligen? Lämnat kortet till någon serveringspersonal som gått iväg med kortet bortom ditt synfält?
Citera
2015-08-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDenOnde
Vad har du för bank? Vad har du för kort? Handlar du ofta på internet med ditt kort (dvs använder ditt kortnummer)? Vilka senaste köp på Internet (behöver ej nämna produkter) har du gjort och var?

Rest utomlands nyligen? Lämnat kortet till någon serveringspersonal som gått iväg med kortet bortom ditt synfält?

Swedbank, mastercard. Handlar väldigt sällan på internet. Köpt någon hundkräm för tre veckor sen men då från en känd hemsida.

Heller inte varit utomlands på ett halvår. Otroligt skumt är det.
Citera
2015-08-02, 13:18
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Prata med banken. Be dem kolla om det är en subscription. Det finns vissa sajter som när man köper saker har ett litet finstilt meddelande om att man samtidigt köper en tjänst med månadsbetalning. Kan vara rabattkuponger och annat trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in