• 1
  • 2
2015-08-02, 11:57
Medlem
compactlivings avatar
Karaffen var snygg, men är han ingen spritmänniska ska du kanske satsa på nått annat?
Citera
2015-08-02, 18:35
Medlem
Jo han älskar sprit, han brukar göra egna hemgjorda julsnaps
Citera
2015-08-02, 18:37
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UE PRO
Jo han älskar sprit, han brukar göra egna hemgjorda julsnaps
Har han alkoholproblem så är sådana tillbehör det sista han behöver. Kanske kan du köpa en dagsresa med buss istället till honom?

http://www.lindbergsbuss.se/ULLARED-2.htm
Citera
2015-08-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Har han alkoholproblem så är sådana tillbehör det sista han behöver. Kanske kan du köpa en dagsresa med buss istället till honom?

http://www.lindbergsbuss.se/ULLARED-2.htm

Nej han har inte alkoholproblem. Han älskar att göra drinkar, egna groggar, egna snaps, öl m.m

Är rätt säker på att dina päron också gillar detta, men det betyder ju inte heller att dem har problem.
Citera
2015-08-02, 19:02
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Nej han har inte alkoholproblem. Han älskar att göra drinkar, egna groggar, egna snaps, öl m.m

Är rätt säker på att dina päron också gillar detta, men det betyder ju inte heller att dem har problem.
Nej, det gör de inte. Min pappa är död och min mamma är helt asocial.
Citera
2015-08-02, 19:35
Medlem
showdowns avatar
Jag tycker en karaff är en fin idé. En fin som han kan ha i många år.

Min far samlar på karaffer o själv häller jag alltid upp vin i dessa.

Satsa på en fin vinkaraff i kristall.
Citera
2015-08-02, 22:53
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Jag tycker en karaff är en fin idé. En fin som han kan ha i många år.

Min far samlar på karaffer o själv häller jag alltid upp vin i dessa.

Satsa på en fin vinkaraff i kristall.
Ja, en riktig karaff är bättre än de där angloamerikanska whitetrash-kannorna med kran.
Citera
2015-08-03, 13:25
Medlem
Megatrons avatar
Citat:

Groggar blandar man i glaset innan man dricker det. Snaps brukar man förvara på vanlig flaska med patentkork. Samma gäller hemmabrygd öl (möjligtvis med kapsyl).

Ska du ge bort en karaff så ska det vara för whiskey eller för att lufta vin (vinkaraff). Självklart ska det vara i kristall om du vill ge bort något fint. Whiskeykaraffer är svårt att hitta bra och fina. Måste kamma igenom många antikbutiker (kolla även blocket eller tradera) om man ska hitta någon schysst. Och då ska den inte vara kristallen inte vara mjölkig. Den enda nyproducerade som faller mig i smaken är från Orrefors Street-serien (Jan Johansson). Den är en kopia på Kosta City-serien. Annars har du även DOF-glasen från samma serie, eller Highballglasen för drinkar och du vill ge bort fina glas istället.

Vinkaraffer hittar du överallt.
Citera
2015-08-03, 20:17
Medlem
P55s avatar
Orrefors förstås eftersom han fyller 40.

Lite dyrare men tjusigt och ett minne för livet.

http://www.artglassvista.se/street-d...-whiskey-39955
Citera
2015-08-04, 21:36
Medlem
Beställde en 3.5L version på den jag först länkade. Ska säga att jag har ångrat köpet och tog den som hade 7L istället. 3,5l låter som en del med det är ju extremt lite om man är flera. haha
Citera
2015-08-04, 21:59
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Beställde en 3.5L version på den jag först länkade. Ska säga att jag har ångrat köpet och tog den som hade 7L istället. 3,5l låter som en del med det är ju extremt lite om man är flera. haha
Det beror väl på typ av dryck, det.. Hoppas pappi blir glad nu iaf!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in