Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-01, 13:17
Avslutad
Jag vaknade upp idag efter lite festligheter igår kväll, till att jag hade fått en varning. Jag tänker inte bestrida den, då den hade sin poäng. Jag kom inte ihåg att jag hade skrivit det i.a.f.

Men jag undrar om antalet varningar ökar på fredag- och lördag-kvällar, då folk festar till det o sånt, o kanske kläcker ur sig lite för mycket?
Citera
2015-08-01, 13:29
Moderator
T-80Us avatar
Ökar och ökar... Ja, det är möjligt. Mig veterligen har vi inte fört någon statistik över när varningar som utdelats genomförts, så att säga. Det kan nog admin svara på bättre än jag kan.

Det märks markanta skillnader i forumet när det t.ex. är olika längre lov från skolan, t.ex. Sommarlov och Jullov, då OT, tramstrådar och sådant ökar i omfattning.
Citera
2015-08-01, 14:57
Moderator
Jeckes avatar
Fast frågan är om antalet utdelade varningar egentligen ökar pga lägre nivå eller helt enkelt pga högre aktivitet.

Det postas mer på lov och helger t ex, vilket rent naturligt borde leda till fler varningar.

Fast ökar andelen av skrivna inlägg som får varningar eller är det endast fler inlägg som leder till fler varningar och andelen ligger på ungefär samma nivå.
Citera
2015-08-02, 13:41
Moderator
Neksnors avatar
En vanlig beige tisdag händer väl inte så mycket här, skulle jag tro. Men generellt sett brukar folk bli bättre på att göra dumheter på fyllan. Sedan påverkar händelser i omvärlden (val, brott, evenemang ...) hur mycket som skrivs och raderas/varnas.

Jag skulle gissa att ett terrorattentat (hemska muslimer ) riktat mot svensk järnväg (närhet) en regnig torsdagkväll i början på juli (folk sitter inne och tröstsuper sig genom semestern) skulle kunna sätta nytt varningsrekord.

Berörda forum:
Terrorism
Aktuella brott och kriminalfall
Konspirationer och alternativa teorier
Olyckor och katastrofer
Politik - Inrikes
Politik - Utrikes
Religion
Infrastruktur
Resor
Rasforskning
Citera
2015-08-02, 22:16
Medlem
Lobengulas avatar
På helger kommer fylleinlägg men det är ju sällan jag varnar dessa, folk måste ju få vara fulla Ja om det inte är överdrivet tramsande.

Jag är mer inne på Jeckes spår, helger är det fler som postar och då blir det ju fler varningar om man antar att varningar över tiden är en någorlunda konstant procent av antalet inlägg. Sommarlov innebär många nya användare som kanske inte riktigt har anpassat sig efter regelverket och då är det definitivt fler varningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in