Citat:
Ursprungligen postat av
admin5
Det du nu postat två gånger är en så solklar säljannons att det inte kan bli så mycket mer tydligt. Du till och med angav vilket ditt pris var i inlägget. Flashback är ett diskussionsforum och vi tillåter inte köp/sälj. Följande del i regelverket kring 1.01 är väldigt tydlig:
Så är det med den saken och för min del är det här ärendet avslutat nu.
admin5
Hur kan det vara en säljannons där man
1. Säger inte att man säljer något
2. Nämner inte vart man köper något
3. Ber inte någon att klicka sig vidare eller pma för köp
Mitt citat som jag skrev var knappt emot något av 1.01.
Varför?
Jag gynnar inget på det
Jag nämner att det finns något billigt någonstans men uppmanar ingen att köpa något från mig eller från något ställe.
Det enda som ni verkar ha tagit er åt är att misstanken att jag fiskade efter PM, vilket jag inte gjorde och därmed gått efter en misstanke och inte ett tydligt regelbrott. Förstår inte hur du kan fortsätta säga att det är solklart när det uppenbarligen inte är det. Det skulle andra se och förstå ifall jag fick posta min mening. Att jag nämnde priset som fanns på varan var ju jämförelse syfte på den från officiella shopen och det jag fann.
Har skickat vidare vår PM diskussion till en ytterligare admin för att få ett par nya ögon som kanske har lite mer vett och se hur det har gått i överstyr.
Varför jag lägger ner energi på detta är mest för att poängtera att ni går över regelboken och agerar ensidigt för att framstå som mäktiga. Speciellt när ni klampar ner på andra och kallar dom dumma för att dom vill föra en diskussion angående något, att sedan slänga iväg ord som "dum" och det är solklart utan någon grund eller belägg är ju bara barnsligt. Synd att du och Esteem inte insett detta... Förstår att ni vill hålla varandra om ryggen men det är lika viktigt att kunna erkänna sina fel likaså vilket jag tyvärr tror inte ni kommer göra i detta fall och därför säger jag att du samt Esteem inte förtjänar era positioner.
Jag skrev till dig via PM och vill ha ett citat från regeln 1.01 som säger att min mening är emot 1.01.
Vilket du aldrig kommer att hitta eller kunna bevisa då det inte är emot regeln. När du erkänner detta fel av dig och esteem så är du varmt välkommen att be om ursäkt.
@TempeZZT
Jag förstår, kan erkänna att det skulle vara ett starkt fel ifall den korta meningen jag skrev var emot regelverket eller skadade någon/något. Men då meningen knappt var emot något av detta så förstod jag just då inte varför det skulle vara fel. Men jag förstår att man måste hålla sig helt till regelboken och systemet. Därmed har jag påbörjat denna process av min avstängning, här erkänner jag ett fel... kommer Admin5 eller Esteem göra det?
Har även skrivit till Esteem och admin5 och förklarat varför mitt citat inte gått emot regeln 1.01 men de fortsätter säga att det är solklart emot regeln även om de inte kan peka finger på vad exakt som säger att jag gjort fel. Jag vill jättegärna skyltera med mitt citat så att ni andra kan se att det inte är emot någon regel men eftersom jag inte kan / får göra det så är det självfallet att alla tror att Admin5 och Esteem har rätt. Inte lätt att bestrida en avstängning när man inte får skriva källan till problemet eller prata öppet om problemet. Admin och mods håller varandras rygg och användaren har fel av alla fall. Har inte sett ett enda öppet erkännande av mod eller admin att de gjort fel, vilket styrker mitt tycke om att de agerar ensidigt.