2015-08-12, 02:25
Medlem
När de kan uppriktigt säga att de själva har gjort något fel. De mods / admins i mina ögon är de som förtjänar sin plats.
Citera
2015-08-12, 09:06
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFang91
Men herregud, så att diskutera angående sin egen avstängning och anledningen till det är alltså också förbjudet? Vad som anses vara smart av dig rör inte mig i ryggen ett dugg. Jag har läst regeln om och om igen och ser inte hur jag annonserar något som har i min gynning att göra. Sedan att citera vad som gjorde min avstängning pga att vill ha en diskussion om just den meningen i frågan vad som är fel med den.

Kanske du ska ta och stänga av mig igen för att försöka diskutera hur överdrivna ni är när det kommer till detta? Kan du inte ta och vara helt seriös med dig själv och säga öppet på vilket sätt bryter det mot min regel. Om det nu o förmodan gör det i ditt huvud vänligen visa var i regel 1.01 står det att det är förbjudet att man nämner att man vet var man kan köpa något billigt. Som du även ser på fördjupningen så står det klart och tydligt att man kan fråga vart man köper något. Skillnaden är att jag sa att JAG vet vart jag kan få tag på något billigt.

Angående topic, jag förstår din sits och tycker att den inte är rättvis men flashback är vad det är. Mods och admins tycker vad dom vill och dom ska ha sista ordet även om de har fel.

Det du nu postat två gånger är en så solklar säljannons att det inte kan bli så mycket mer tydligt. Du till och med angav vilket ditt pris var i inlägget. Flashback är ett diskussionsforum och vi tillåter inte köp/sälj. Följande del i regelverket kring 1.01 är väldigt tydlig:

Citat:
Ursprungligen postat av Regel 1.01
Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.
Citat:
Ursprungligen postat av Förtydligande av regel 1.01
Regelns syfte är att förhindra att användarna använder forumet för annonsering av egna eller andras varor och tjänster, detta på grund av att Flashback i första hand är ett diskussionsforum och inte ett köp- och säljforum.

Så är det med den saken och för min del är det här ärendet avslutat nu.

admin5
Citera
2015-08-12, 09:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Men herregud, så att diskutera angående sin egen avstängning och anledningen till det är alltså också förbjudet?

Nej, självfallet är det inte det om man gör det på rätt sätt. Rätt sätt är definitivt inte att i diskussionen upprepa sitt regelbrott om och om igen.

Om du har fått ett inlägg raderat så får du självklart diskutera varför inlägget blivit raderat, men du kan ju inte posta samma inlägg igen. Då upprepar du ju bara regelbrottet.

Sedan ska du självklart följa denna procedur:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2015-08-12, 14:18
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
hur deltar jag i en annonsering?
Genom att du med ditt inlägg tillsammans med startinlägget skapar en annons.

Alltså att försöka mygla sig förbi reglerna genom att splitta en annons i två delar och posta dem i två inlägg med två olika användare.
Nu är det mycket möjligt och till och med troligt att det inte var du som skrev startinlägget, men det är extremt svårt för moderatorer att se det.
Om du med ditt inlägg därför gör om ett annat inlägg till en annons, så tas ditt inlägg bort och du bestraffas, eftersom det är du som gör att totalen blir en annons.

Citat:
Men herregud, så att diskutera angående sin egen avstängning och anledningen till det är alltså också förbjudet? Vad som anses vara smart av dig rör inte mig i ryggen ett dugg. Jag har läst regeln om och om igen och ser inte hur jag annonserar något som har i min gynning att göra. Sedan att citera vad som gjorde min avstängning pga att vill ha en diskussion om just den meningen i frågan vad som är fel med den.

Kanske du ska ta och stänga av mig igen för att försöka diskutera hur överdrivna ni är när det kommer till detta? Kan du inte ta och vara helt seriös med dig själv och säga öppet på vilket sätt bryter det mot min regel. Om det nu o förmodan gör det i ditt huvud vänligen visa var i regel 1.01 står det att det är förbjudet att man nämner att man vet var man kan köpa något billigt. Som du även ser på fördjupningen så står det klart och tydligt att man kan fråga vart man köper något. Skillnaden är att jag sa att JAG vet vart jag kan få tag på något billigt.

Angående topic, jag förstår din sits och tycker att den inte är rättvis men flashback är vad det är. Mods och admins tycker vad dom vill och dom ska ha sista ordet även om de har fel.
Det går att diskutera en avstängning. Men inte genom att posta det som man blivit avstängd för.
Det har tagits bort av en anledning och kommer därför att tas bort igen om det postas igen.
Vill du diskutera avstängningen så får du göra det genom att ge en beskrivning av vad inlägget bestod av utan att ge detaljerna som gör att det blir till en annons (i det här fallet).
Citera
2015-08-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det du nu postat två gånger är en så solklar säljannons att det inte kan bli så mycket mer tydligt. Du till och med angav vilket ditt pris var i inlägget. Flashback är ett diskussionsforum och vi tillåter inte köp/sälj. Följande del i regelverket kring 1.01 är väldigt tydlig:

Så är det med den saken och för min del är det här ärendet avslutat nu.

admin5
Hur kan det vara en säljannons där man
1. Säger inte att man säljer något
2. Nämner inte vart man köper något
3. Ber inte någon att klicka sig vidare eller pma för köp

Mitt citat som jag skrev var knappt emot något av 1.01.
Varför?
Jag gynnar inget på det
Jag nämner att det finns något billigt någonstans men uppmanar ingen att köpa något från mig eller från något ställe.
Det enda som ni verkar ha tagit er åt är att misstanken att jag fiskade efter PM, vilket jag inte gjorde och därmed gått efter en misstanke och inte ett tydligt regelbrott. Förstår inte hur du kan fortsätta säga att det är solklart när det uppenbarligen inte är det. Det skulle andra se och förstå ifall jag fick posta min mening. Att jag nämnde priset som fanns på varan var ju jämförelse syfte på den från officiella shopen och det jag fann.

Har skickat vidare vår PM diskussion till en ytterligare admin för att få ett par nya ögon som kanske har lite mer vett och se hur det har gått i överstyr.

Varför jag lägger ner energi på detta är mest för att poängtera att ni går över regelboken och agerar ensidigt för att framstå som mäktiga. Speciellt när ni klampar ner på andra och kallar dom dumma för att dom vill föra en diskussion angående något, att sedan slänga iväg ord som "dum" och det är solklart utan någon grund eller belägg är ju bara barnsligt. Synd att du och Esteem inte insett detta... Förstår att ni vill hålla varandra om ryggen men det är lika viktigt att kunna erkänna sina fel likaså vilket jag tyvärr tror inte ni kommer göra i detta fall och därför säger jag att du samt Esteem inte förtjänar era positioner.

Jag skrev till dig via PM och vill ha ett citat från regeln 1.01 som säger att min mening är emot 1.01.
Vilket du aldrig kommer att hitta eller kunna bevisa då det inte är emot regeln. När du erkänner detta fel av dig och esteem så är du varmt välkommen att be om ursäkt.

@TempeZZT
Jag förstår, kan erkänna att det skulle vara ett starkt fel ifall den korta meningen jag skrev var emot regelverket eller skadade någon/något. Men då meningen knappt var emot något av detta så förstod jag just då inte varför det skulle vara fel. Men jag förstår att man måste hålla sig helt till regelboken och systemet. Därmed har jag påbörjat denna process av min avstängning, här erkänner jag ett fel... kommer Admin5 eller Esteem göra det?

Har även skrivit till Esteem och admin5 och förklarat varför mitt citat inte gått emot regeln 1.01 men de fortsätter säga att det är solklart emot regeln även om de inte kan peka finger på vad exakt som säger att jag gjort fel. Jag vill jättegärna skyltera med mitt citat så att ni andra kan se att det inte är emot någon regel men eftersom jag inte kan / får göra det så är det självfallet att alla tror att Admin5 och Esteem har rätt. Inte lätt att bestrida en avstängning när man inte får skriva källan till problemet eller prata öppet om problemet. Admin och mods håller varandras rygg och användaren har fel av alla fall. Har inte sett ett enda öppet erkännande av mod eller admin att de gjort fel, vilket styrker mitt tycke om att de agerar ensidigt.
Citera
2015-08-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Om du syftar på diskussionen med admin5 i en annan tråd så är det bara för dig att acceptera två saker.
1. Ditt inlägg du stängdes av för var ett klockrent regelbrott.
2. Det är verkligen inte smart att återposta samma inlägg, för inlägget är fortfarande ett regelbrott.
Det hemska är ju att 1.01 var inte något min mening gick emot. Jag kan erkänna att det var ett svagt fel av mig att posta då samma mening även om det inte var ett regelbrott.

Du säger likaså att mitt inlägg var ett regelbrott men hur kan det vara det ifall man inte säger att man säljer något eller vidarebefordrar någon? Jag gynnade inte något på inlägget och skulle inte kunna gynna något baserat på meningen.
En misstanke är allt ni kunde ha emot det inlägget och det skulle vara "fiskande av pm" som misstanken löd som och DET är inte emot regeln.
Citera
2015-08-12, 16:21
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Det hemska är ju att 1.01 var inte något min mening gick emot. Jag kan erkänna att det var ett svagt fel av mig att posta då samma mening även om det inte var ett regelbrott.

Du säger likaså att mitt inlägg var ett regelbrott men hur kan det vara det ifall man inte säger att man säljer något eller vidarebefordrar någon? Jag gynnade inte något på inlägget och skulle inte kunna gynna något baserat på meningen.
En misstanke är allt ni kunde ha emot det inlägget och det skulle vara "fiskande av pm" som misstanken löd som och DET är inte emot regeln.
Du kunde försökt spela på att du inte visste om det första gången, men där är det också förklarat.

Sedan, när ditt inlägg fälldes som ett regelbrott, dessutom i en omröstning bland moderatorerna, och att en av forumets administratörer, nämligen admin5, säger att inlägget var ett regelbrott. Hur kan du då tro att vi inte skulle göra samma bedömning igen om du postar om inlägget?

Ditt inlägg såg helt och hållet ut att vara att du får betalt för fixandet av saken. Att du går med vinst i någon form av det hela. Det är min tolkning, och admin5 verkar ha en liknande tolkning också.
Citera
2015-08-12, 16:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du kunde försökt spela på att du inte visste om det första gången, men där är det också förklarat.

Sedan, när ditt inlägg fälldes som ett regelbrott, dessutom i en omröstning bland moderatorerna, och att en av forumets administratörer, nämligen admin5, säger att inlägget var ett regelbrott. Hur kan du då tro att vi inte skulle göra samma bedömning igen om du postar om inlägget?

Ditt inlägg såg helt och hållet ut att vara att du får betalt för fixandet av saken. Att du går med vinst i någon form av det hela. Det är min tolkning, och admin5 verkar ha en liknande tolkning också.
Det är även värt att ha i åtanke att "vinst" inte alls är samma sak som cash money. Jag vet att du kollega vet det men det är antagligen inte helt uppenbart på samma sätt som att folk tror att man måste lägga ut en köp/sälj-annons eller göra ren och skär reklam för att det ska vara annonsering.
Citera
2015-08-12, 17:27
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Hur kan det vara en säljannons där man
1. Säger inte att man säljer något
2. Nämner inte vart man köper något
3. Ber inte någon att klicka sig vidare eller pma för köp

Mitt citat som jag skrev var knappt emot något av 1.01.
Varför?
Jag gynnar inget på det
Jag nämner att det finns något billigt någonstans men uppmanar ingen att köpa något från mig eller från något ställe.
Det enda som ni verkar ha tagit er åt är att misstanken att jag fiskade efter PM, vilket jag inte gjorde och därmed gått efter en misstanke och inte ett tydligt regelbrott. Förstår inte hur du kan fortsätta säga att det är solklart när det uppenbarligen inte är det. Det skulle andra se och förstå ifall jag fick posta min mening. Att jag nämnde priset som fanns på varan var ju jämförelse syfte på den från officiella shopen och det jag fann.

Har skickat vidare vår PM diskussion till en ytterligare admin för att få ett par nya ögon som kanske har lite mer vett och se hur det har gått i överstyr.

Varför jag lägger ner energi på detta är mest för att poängtera att ni går över regelboken och agerar ensidigt för att framstå som mäktiga. Speciellt när ni klampar ner på andra och kallar dom dumma för att dom vill föra en diskussion angående något, att sedan slänga iväg ord som "dum" och det är solklart utan någon grund eller belägg är ju bara barnsligt. Synd att du och Esteem inte insett detta... Förstår att ni vill hålla varandra om ryggen men det är lika viktigt att kunna erkänna sina fel likaså vilket jag tyvärr tror inte ni kommer göra i detta fall och därför säger jag att du samt Esteem inte förtjänar era positioner.

Jag skrev till dig via PM och vill ha ett citat från regeln 1.01 som säger att min mening är emot 1.01.
Vilket du aldrig kommer att hitta eller kunna bevisa då det inte är emot regeln. När du erkänner detta fel av dig och esteem så är du varmt välkommen att be om ursäkt.

@TempeZZT
Jag förstår, kan erkänna att det skulle vara ett starkt fel ifall den korta meningen jag skrev var emot regelverket eller skadade någon/något. Men då meningen knappt var emot något av detta så förstod jag just då inte varför det skulle vara fel. Men jag förstår att man måste hålla sig helt till regelboken och systemet. Därmed har jag påbörjat denna process av min avstängning, här erkänner jag ett fel... kommer Admin5 eller Esteem göra det?

Har även skrivit till Esteem och admin5 och förklarat varför mitt citat inte gått emot regeln 1.01 men de fortsätter säga att det är solklart emot regeln även om de inte kan peka finger på vad exakt som säger att jag gjort fel. Jag vill jättegärna skyltera med mitt citat så att ni andra kan se att det inte är emot någon regel men eftersom jag inte kan / får göra det så är det självfallet att alla tror att Admin5 och Esteem har rätt. Inte lätt att bestrida en avstängning när man inte får skriva källan till problemet eller prata öppet om problemet. Admin och mods håller varandras rygg och användaren har fel av alla fall. Har inte sett ett enda öppet erkännande av mod eller admin att de gjort fel, vilket styrker mitt tycke om att de agerar ensidigt.

Det är ju du och enbart du som gjort fel i den här historian. Två gånger dessutom.

Det är inte Esteem ensam som ligger bakom din avstängning, samtliga moderatorer har möjlighet att delta i omröstningar.

Ditt inlägg som du blev fälld för är att betrakta som 100% säljannons, du till och med nämner vilket pris du tar för varan. Så vare sig om du förstått det eller inte, så har du begått brott mot regel 1.01 - 2 ggr dessutom eftersom du postade om säljannonsen en gång till i det här forumet. Omröstning kring åtgärd för det inlägget pågår för närvarande.

admin5
Citera
2015-08-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är ju du och enbart du som gjort fel i den här historian. Två gånger dessutom.

Det är inte Esteem ensam som ligger bakom din avstängning, samtliga moderatorer har möjlighet att delta i omröstningar.

Ditt inlägg som du blev fälld för är att betrakta som 100% säljannons, du till och med nämner vilket pris du tar för varan. Så vare sig om du förstått det eller inte, så har du begått brott mot regel 1.01 - 2 ggr dessutom eftersom du postade om säljannonsen en gång till i det här forumet. Omröstning kring åtgärd för det inlägget pågår för närvarande.

admin5
Att du t.o.m tar till lögner som admin, shit du borde verkligen skämmas. Jag har aldrig sagt att ett pris jag tar för varan, jag försöker inte ens sälja något och om du läser igenom inlägget så ser du det tydligt. Tror jag ska starta en tråd om just dig och ditt agerande som admin.
Sitter och stöttar felbedömningar och dessutom ljuger öppet angående ett fel som du och någon annan gör. Ha lite stake och säg ditt fel. Haha vi kan t.o.m göra så här, bara för tillfället säg att det är jag som har fel i angående min avstängning och att det var korrekt. Varför sitter du och skriver lögner så som att jag skrivit ett pris på en vara som jag säljer? Om detta fortgår så förstår jag varför människor avskyr ledningen. Jag hoppas verkligen att admin4 tar och ser igenom dina lögner samt felbedömningar av ledningen. Att ni har cirka 5ziljarder röstningar om folk ska få en varning/avstängning per dag, ja det är självfallet att man skummar igenom sina svar baserat på vad andra röstat eller att man ser fel på saken. Det är inget fel med det men sen när man påpekar felet så är allt användarens fel och allt han gjort är fel, ni har bevisat att ni även tar till uppenbara lögner för att ni ska ha rätt.
Citera
2015-08-12, 17:57
Medlem
Citat:

Att ett inlägg ser ut att vara något är inte samma sak som att det är något. Det verkar ni missförstå, enbart för att ni ska hålla varandra om ryggen så håller ni med varandra.
Om du kan se inlägget så ser du även att jag inte säljer något. Det är en sak att säga jag säljer något för xxx och en annan sak att säga jag kan ordna en sak för xxx. Men ni verkar inte förstå detta, ni tänker inte stå vid ert fel och det är helt ärligt pinsamt. Trodde denna community ärligt hade korrekta admins och mods. Men tydligen kan ni inte erkänna ett endaste litet fel.
Citera
2015-08-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är även värt att ha i åtanke att "vinst" inte alls är samma sak som cash money. Jag vet att du kollega vet det men det är antagligen inte helt uppenbart på samma sätt som att folk tror att man måste lägga ut en köp/sälj-annons eller göra ren och skär reklam för att det ska vara annonsering.
Att säga att man kan ordna något för xx är per automatik annonsering alltså i dina ögon?

Det kan ha flera betydelser... tex
1. Man skryter
2. Man påpekar att man kan få något billigare än det priset som diskussionen har lagt upp
3. Kan vara råd till en person att inte köpa något som är för dyrt för varan.
osvosv

Så att säga tex:
"I den butiken säljer dom det för 349:- men i den där butiken säljer dom det för 249:-
Men vem bryr sig då man köra det själv gratis"

Notera att min mening inte ens var såhär, i min nämner man inte ens vilken butik som sålde för ett billigare pris.
Senast redigerad av SilverFang91 2015-08-12 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in