2015-08-02, 09:37
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Verkar som ni alla är fett dåliga på aktier + index + fonder på detta forum så skaffar mig en egen uppfattning då, då ni inte kan komma med egna tips!!! Vi ses när jag åker förbi eran slutkörda opel i min ferrari med heta brudat i på östermalm suckers!!!

Vi ses. Jag lovar att hälsa på dig utanför Ica, och lägga en slant i din kaffekopp.

Och ja - jag är FETT dålig på aktier, fonder och index och sånt.

Men jag vet om det.
Citera
2015-08-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hej TS! Jag betalar gärna för att få veta namnet på din superduperhemliga garanterade kursexploderande aktie. Skall vi säga 55 000 kr?

Betalar du i förskott då? Eller hälfen före sen hälften efter aktie tipset? Dock är jag inte så dum att gör detta för ingen annan delar ju med sig av sina tips. Dom som lyckas hör man aldrig nått ifrån sååååå... no deal!!!
Citera
2015-08-02, 11:36
Medlem
Citat:
Verkar som ni alla är fett dåliga på aktier + index + fonder på detta forum så skaffar mig en egen uppfattning då, då ni inte kan komma med egna tips!!! Vi ses när jag åker förbi eran slutkörda opel i min ferrari med heta brudat i på östermalm suckers!!!

Tror nog att de alltra flesta som håller till i denna forumdel har bra koll på aktier och investeringar.. men du verkar inte vilja hålla på med investeringar utan det är lotto du vill hålla på med.
Citera
2015-08-02, 11:39
Medlem
Citat:
Betalar du i förskott då? Eller hälfen före sen hälften efter aktie tipset? Dock är jag inte så dum att gör detta för ingen annan delar ju med sig av sina tips. Dom som lyckas hör man aldrig nått ifrån sååååå... no deal!!!

Tips??

De bolag du har valt har du säkert fått via "tips" men har du läst några årsredovisningar om bolagen vet du egentligen ett enda skit om dessa bolag eller vad får dig att tro att dessa skall bli sådana börsraketer?

Men alltid lika kul i slutet på topparna, då kommer den ene after dena andre idioten in och skall göra snabba superklipp på börsen
Citera
2015-08-02, 13:46
Medlem
Mr.Horses avatar
Citat:
men som alla andra vill jag göra snabba klipp så jag kan köpa tv, mobiler och kanske till och med en liten sportbil!!!
Hur tänkte du där? Det finns väldigt många som vill bygga sin förmögenhet långsiktigt likt många andra framgångsrika aktieplacerare, till exempel Warren Buffett.

Genom aktierna du är intresserad av utsätter du dig för alldeles för stor risk för att på riktigt på rik på börsen över tid. Misstag på aktiemarknaden går inte att undvika och förlusterna som kommer ske genom aktierna av slaget du kikar på kommer vara svåra att reparera. Visst, det finns några få som lyckas med att göra snabba klipp och att hitta guldklimparna, men att döma av dina "briljanta" analyser är du tyvärr inte en av dem då det kräver att du är väl påläst.

Lycka till ute på minfältet!

Citat:
Varför är ni så jävla sura för??? hAr börsen inte gått nå vidare för er surisar eller???!
Ibland tar det emot att höra sanningen. Och nej, det har inte gått dåligt för mig på börsen. Sedan maj förra året har jag en utveckling på +110%, vilket jag är mer än nöjd med, och det genom stabila företag.
Citera
2015-08-02, 13:54
Medlem
Lol at folk verkar skriva seriösa svar när ts uppenbarligen trollar. .
Citera
2015-08-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WendyL
Lol at folk verkar skriva seriösa svar när ts uppenbarligen trollar. .

Jag sökte seriösa svar!!! Men ingen verkar ju förstå sig på aktier här för det finns ingen som gett nått vettigt svar på VARFÖR det är högrisk på aktierna jag listat.

Är de kanske så att ni är avis på min analytiska förmåga och att ni önskar att även ni hade haft den innan ni blev satta i personlig kk på börsen? Men jag inser nu att de var dumt att vända mig hit med mina frågor och analyser för nu tar ni mina tips och analyser som tagit mig år av forskning av min tid och sen blir ni istället rika på mina tips! Jag kommer påminna er om utvecklingen på mina aktier jag kollat ut och skratta åt er när analyserna slår in till punkt och pricka!
Citera
2015-08-02, 20:29
Medlem
Try harder.
Citera
2015-08-03, 10:10
Medlem
Inte så att jag rekommenderar det, men den vanligaste lösningen är nog att dricka alkohol.
Citera
2015-08-03, 13:10
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Jag följer börsen hela tiden varje dag! Hål koll själva på dessa aktier får ni se!!!

1: star vault kommer öka 30-40 % inom en månad men efter spelsläppet kommer det att rasa därav risken!!!

2: precise biometrics en aktie att ligga lång i (förmodligen) om man tror på nya sensor tekniken i nya mobiltelefonerna. Kan se en ökning om 2000% inom spannet av 3 år men inom 3-4 månader har vi en garanterad ökning på runt 50%.

3: anoto group dom gör nån jävla penna och går rykten om att de har teamat upp med HP nu (ni vet hewlett packard) vet bara att de e sjuk omsättning i aktien kan bli bra men också dåligt. Även detta bolag jag vet minst om i dagsläget men kursen är attraktiv.

Och vad gäller bolaget jag ligger lång i så är det helt safe, de kan inte gå åt helvete för dom jag har djup insikt i deras bransch och dom äger snart allt där!!!

Edit: kan man få stake på aktier vet att folk stakear till poker?
Har du skummat igenom Avanzas forum, lite salongsberusad, på dina aktier och "Meh, detta ser troligt ut". Gör din egna analys och se om bolaget är värt att investera i. Kolla tidigare kvartalsrapporter och räkna PE. Du är ute på farligt vatten om du bara köper utan noll vetskap i vad du ger dig in på.
Citera
2015-08-11, 16:37
Medlem
Börjar arta sig allt jag sagt slog in!!!
Citera
2015-08-12, 11:03
Medlem
Jagarjagarens avatar
Lyckis dig! Så då har du några miljoner nu, då? Har du återinvesterat all deg i samma företag, eller satsat mer i ditt/dina certifikat för bättre hävstång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in