2015-07-31, 23:50
Bannlyst
Belåna innehavet i 700%-caset så kan du dubbla de pengarna några gånger fort som fan.
Citera
2015-08-01, 01:12
Medlem
DemocracyNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Edit: kan man få stake på aktier vet att folk stakear till poker?

Du kan använda dig av instrument med en hävstångseffekt. Alltså obligationer och så vidare. Lycka till, och jag hoppas att du återkommer till tråden och rapporterar dina resultat.
Citera
2015-08-01, 12:15
Medlem
Citat:
Jag följer börsen hela tiden varje dag! Hål koll själva på dessa aktier får ni se!!!

1: star vault kommer öka 30-40 % inom en månad men efter spelsläppet kommer det att rasa därav risken!!!

2: precise biometrics en aktie att ligga lång i (förmodligen) om man tror på nya sensor tekniken i nya mobiltelefonerna. Kan se en ökning om 2000% inom spannet av 3 år men inom 3-4 månader har vi en garanterad ökning på runt 50%.

3: anoto group dom gör nån jävla penna och går rykten om att de har teamat upp med HP nu (ni vet hewlett packard) vet bara att de e sjuk omsättning i aktien kan bli bra men också dåligt. Även detta bolag jag vet minst om i dagsläget men kursen är attraktiv.

Och vad gäller bolaget jag ligger lång i så är det helt safe, de kan inte gå åt helvete för dom jag har djup insikt i deras bransch och dom äger snart allt där!!!

Eftersom det är en självklarhet att dessa akiter kommer så enormt upp såär det väl bara att gå till banken och låna några miljoner, banken kommer slänga pengar på dig med denna fantastiska uppgång som kommer ske, förmodligen kommer alla som jobbar på banken även de låna ett par miljoner var och köpa in sig i dessa fantastiska case.
Citera
2015-08-01, 12:47
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Jag följer börsen hela tiden varje dag! Hål koll själva på dessa aktier får ni se!!!

1: star vault kommer öka 30-40 % inom en månad men efter spelsläppet kommer det att rasa därav risken!!!

2: precise biometrics en aktie att ligga lång i (förmodligen) om man tror på nya sensor tekniken i nya mobiltelefonerna. Kan se en ökning om 2000% inom spannet av 3 år men inom 3-4 månader har vi en garanterad ökning på runt 50%.

3: anoto group dom gör nån jävla penna och går rykten om att de har teamat upp med HP nu (ni vet hewlett packard) vet bara att de e sjuk omsättning i aktien kan bli bra men också dåligt. Även detta bolag jag vet minst om i dagsläget men kursen är attraktiv.

Och vad gäller bolaget jag ligger lång i så är det helt safe, de kan inte gå åt helvete för dom jag har djup insikt i deras bransch och dom äger snart allt där!!!

Jamen då så - vet du att A) allt är safe och B) det kommer att gå upp ("en garanterad ökning") på 30 eller 50% ("minst") - välj då den du _vet_ ger högst avkastning - sälj allt annat - både aktier och i princip ALLA andra tillgångar - låna vad du kan på banken, ta SMS-lån till resten - bevisligen KAN du ju inte förlora?! Kör! Då lär du ju bli miljonär när du säljer.

Och tack för tipset! Jag tänker givetvis fel som inte insett att du VET att de här aktierna kommer att öka med MINST hälften på NÅGON MÅNAD?! Hur kunde jag ha missat det?!

(Allergideklaration För nytillkomna läsare: det här inlägget KAN innehålla spår av ironi. Det det svarar på innehåller bevisligen spår av nötter).
Citera
2015-08-01, 17:44
Medlem
Varför är ni så jävla sura för??? hAr börsen inte gått nå vidare för er surisar eller??? Ge mig nått garanterat tips själva då?? Jag har fått tips om index aktie med hävstång x18 funderar på o lägga allt på dessa meb är de nån som kan förklara hur dessa fungerar? R det såhär: om börsen (omx) stiger med 1% då ökar index aktien med 18%??? För att det är 18 i hävstångseffekt!
Citera
2015-08-01, 22:25
Medlem
Citat:
Varför är ni så jävla sura för??? hAr börsen inte gått nå vidare för er surisar eller??? Ge mig nått garanterat tips själva då?? Jag har fått tips om index aktie med hävstång x18 funderar på o lägga allt på dessa meb är de nån som kan förklara hur dessa fungerar? R det såhär: om börsen (omx) stiger med 1% då ökar index aktien med 18%??? För att det är 18 i hävstångseffekt!

Finns inga garanterade tips.. annars hade varenda människa på jorden varit rik.
Citera
2015-08-01, 22:36
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Jag kan ge garanti på att du inte borde syssla med aktiehandel, nu är det endast en bedömning av hur du skriver dock. Du kanske är ett under Först kan du i alla fall skapa en avatar man kan uttala.

Fast vill du verkligen köpa något med x18 så välj Eniro, blir lite spännande då.
Citera
2015-08-01, 22:39
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Finns inga garanterade tips.. annars hade varenda människa på jorden varit rik.

Tillägg: och de som _verkligen vet_ något - Dvs de som sitter i ledningen på olika företag - om "varåt det är på väg" berättar givetvis inte - ens för de anställda. Detta skulle lätt kunna påverka kursen på den "egna" aktien i en icke önskvärd riktning.

Men det där VET ju redan TS - som läst ALLT om aktier och speciellt de bolag hen investerat i - hen ställer bara frågor här för att testa om vi andra OCKSÅ vet. Och gör man inte det är man en "suris".

Citera
2015-08-02, 04:28
Medlem
Verkar som ni alla är fett dåliga på aktier + index + fonder på detta forum så skaffar mig en egen uppfattning då, då ni inte kan komma med egna tips!!! Vi ses när jag åker förbi eran slutkörda opel i min ferrari med heta brudat i på östermalm suckers!!!
Citera
2015-08-02, 05:44
Medlem
Du trollar antagligen. Med dom aktierna du äger skulle jag inte dig feg, tvärtom. Jag gjorde misstaget att köpa liknande aktier som dig när jag först köpte aktier, jag var övertygad om att jag skulle tjäna massor med pengar, men det slutade med att jag förlorade en del pengar.

visst, du kan fortfarande tjäna pengar men det finns säkrare sätt att göra det på.
Citera
2015-08-02, 07:33
Medlem
Hej TS! Jag betalar gärna för att få veta namnet på din superduperhemliga garanterade kursexploderande aktie. Skall vi säga 55 000 kr?
Citera
2015-08-02, 09:20
Medlem
Citat:

Efter en sådan klockren analys, vore det korkat att INTE köpa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in