2015-08-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så det är normalt för en 12-åring att leta efter någon som är 15 år eller äldre för att knulla?

Nej det är inte normalt.. Men är det normalt att få sälja sex , men inte få köpa sex ?
Citera
2015-08-02, 22:11
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Då har du nog grovt missförstått flera inlägg i tråden. Eller: om du nu syftar på något annat, då får du väl länka så att vi har något att förhålla oss till.

Finns ju hur mycket som helst.

"Så du menar att hon är "felfri" eller? Jag har varit med om tjejer som henne. Dom söker bekräftelse från äldre män. Det är inget nytt direkt. Dom förstår inte konsekvenserna, men det är knappast normalt att sitta och nätdejta som 12-åring. Dom kan lika bra vara 15-16 år."

"...men det är ändå inte en våldtäkt. Det begreppet borde vara reserverat för riktiga våldtäkter så inte begreppet urvattnas och tappar sitt allvar. Hade tjejen varit äldre hade det inte varit något som helst brott begånget, allt hänger på hennes ålder, vilket hon inte varit tydlig med"

"Hon var troligen med på allting till en början också, har mycket svårt att tycka synd om en sån tjej. Får hoppas hon lärt sig en läxa för en gångs skull."

"Den här typen av tjejer "njuter" av att bli förnedrade. Dom får uppmärksamhet. Dom känner sig förmodligen som dom är till någon "nytta". Detta är såklart en lögn som dom övertalat sig själva om för att fly från verkligheten. Dessa män utnyttjar hela situationen och sedan inser flickan att det inte är det hon vill egentligen. Det klart att hon känner sig utnyttjad och kränkt då trots att hennes egna ego spelat stor roll i hela processen. Tycker dock att största ansvaret ligger hos föräldrarna även om det är våldtäktsmännen som kommer bli dömda."
Citera
2015-08-02, 22:12
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Så det är normalt för en 12-åring att leta efter någon som är 15 år eller äldre för att knulla?

Nej, har jag påstått det? Men det är ännu mindre normalt att som vuxen man utnyttja den situationen.
Citera
2015-08-02, 22:14
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Finns ju hur mycket som helst.

Vissa delar av det du citerar är möjligen på gränsen, visst, men jag tycker du övertolkar å det grövsta. Lejonparten av det som åberopas har i alla fall jag inget problem med.

I vilket fall bevisar inget citat att någon har hävdat att "27-åringen" (är det den gode Dennis?) är normalbegåvad!
Senast redigerad av CarolSeaver 2015-08-02 kl. 22:20.
Citera
2015-08-02, 22:16
Medlem
Citat:

Vad vill du ha sagt?

Utan att ha läst hela tråden: är alla GMs kulturberikare?
Citera
2015-08-02, 22:18
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstbullenGrandlux
Utan att ha läst hela tråden: är alla GMs kulturberikare?

Har bara läst en dom (finns flera tillgängliga??), och det verkar vara en snubbe (Dennis) med finskt påbrå?!
Citera
2015-08-02, 22:19
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Vissa delar av det du citerar är på gränsen, men jag tycker du övertolkar å det grövsta. En del av det du åberopar har jag inget problem med.

När en vuxen man utnyttjat en individ som fortfarande räknas som ett barn så borde det inte ens finnas något som går att övertolka.
Citera
2015-08-02, 22:20
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Av egen erfarenhet så är det knappast de lugna, tysta hemmaflickorna som ger sig iväg på sådant här.

I min värld och i de flesta småflickors föräldrars värld så finns det inte på kartan att man inte har koll på flickorna. Man pratar, man kollar datorn, man messar dem osv. Vi är för fan inga dumskallar som inte vet att det finns pedofiler på nätet och det säger vi till barnen oxå.

Man kan framstå som lugn, tyst hemmaflicka om man inte visar sina föräldrar någon annan sida, mest sitter på sitt rum o.s.v. Det finns föräldrar som är godtrogna och omedvetna om deras barns förehavanden oavsett om det handlar om att ungen dricker alkohol, mobbar/blir mobbad, snattar o.s.v.

Sen är det så klart andra tider nu jämfört med 90-talet då jag var tonåring. Då var ju inte detta med chattar, webcam, internet o.s.v några problem så som det är idag på 2000-talet. Då kom det inga förmaningar och varningar från föräldrarna om pedofiler online, fejkade dejtprofiler, eller att bilder kan spridas hejvilt på nätet. Och inte 17 sprang man runt med någon spårbar mobil...
Citera
2015-08-02, 22:22
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
När en vuxen man utnyttjat en individ som fortfarande räknas som ett barn så borde det inte ens finnas något som går att övertolka.

Citat:
Det är ingen normalbegåvad 27-åring som letar efter 15-åringar att knulla

Återigen: Vem har påstått att just "27-åringen" (antar det är Dennis från domen jag läste?) är "normalbegåvad"??
Senast redigerad av CarolSeaver 2015-08-02 kl. 22:25.
Citera
2015-08-02, 22:41
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Återigen: Vem har påstått att just "27-åringen" (antar det är Dennis från domen jag läste?) är "normalbegåvad"??

Vem har påstått att han inte är det?
Citera
2015-08-02, 22:51
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Vem har påstått att han inte är det?

Jag uppfattade att du gjorde det:

Citat:
Det är ingen normalbegåvad 27-åring som letar efter 15-åringar att knulla
Citera
2015-08-02, 23:03
Medlem
Detta påminner rätt kraftigt om ett fall för några år sedan. Detta handlade om en avlägsen släkting till mig som soc hittade hos en alkis, efter att hon rymt hemifrån. Det visade sig att hon vid 12 års ålder (om jag kommer ihåg rätt) hade sålt sex ett tag för att få pengar till sprit.

I det fallet så var den (enligt utredningen) utlösande orsaken att hon blivit utsatt för incest från sin far som hade delad vårdnad om henne. Hon hade inte heller några större problem att få kunder, men jag vet inte vilken form av kunder det var på den tiden. Knappast lika perverterade personer som i detta fallet i alla fall...
...Internet har ju gjort att det är lätt för pervon att hitta dessa flickor (och pojkar, inte helt ovanligt att de hamnar i samma typ av situationer också).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in