2015-07-31, 13:56
Medlem
Jag har ett par festande grannar, inatt fick jag gå upp 2 våningar och be dem sänka efter 12 på natten.. Men själv oroar jag mig att jag stör när vi är högljudda på helger och andra dagar.. Vad är reglerna för 1hand hyra av lägenhet? hittar inget på hemsidan i föreningen jag hyr hos.. eller borde jag bara ringa och fråga dem?

Och borde jag ringa till dem och klaga på mina grannar?

Tacksam för svar
Citera
2015-07-31, 13:58
Medlem
Ta med ett helrör upp istället! Om ingen klagar så är ni antagligen inte så högljudda.
Citera
2015-07-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris
Ta med ett helrör upp istället! Om ingen klagar så är ni antagligen inte så högljudda.

Sry glömde säga att vi är nyinflyttade med, det är därför jag undrar. man tycker att folk borde va tysta efter 10? men jag har ingen aning som sagt.
Citera
2015-07-31, 14:01
Medlem
epost72s avatar
Generellt ska det vara nattro mellan 23:00 och 07:00. Det innebär inte att det är ok att leva ren jävel övrig tid.
Citera
2015-07-31, 14:39
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris

Du läste nog inte så bra.....eller du menar att man ska gå upp och bjuda sina högljudda festande grannar på mer sprit i förhoppning att de då får bättre omdöme och blir mindre högludda?
Citera
2015-07-31, 15:25
Medlem
Oftast så ska det vara tyst efter 22:00, lite överseende på helgen.
Man får festa 7 dagar i veckan så länge man inte stör någon.

Gå upp och säg till de nu när de är bakis och svaga, ge de nån chans till, fungerar det inte så finns störningsjouren.
Citera
2015-07-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Du läste nog inte så bra.....eller du menar att man ska gå upp och bjuda sina högljudda festande grannar på mer sprit i förhoppning att de då får bättre omdöme och blir mindre högludda?
Syftades på att han skulle ta med ett helrör och festa på hos dom, INTE SERIÖST.
Citera
2015-07-31, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepparPaj
Jag har ett par festande grannar, inatt fick jag gå upp 2 våningar och be dem sänka efter 12 på natten.. Men själv oroar jag mig att jag stör när vi är högljudda på helger och andra dagar.. Vad är reglerna för 1hand hyra av lägenhet? hittar inget på hemsidan i föreningen jag hyr hos.. eller borde jag bara ringa och fråga dem?

Och borde jag ringa till dem och klaga på mina grannar?

Tacksam för svar

Olika regler för olika hyresvärdar, men generellt sett så får man inte störa, särskilt inte på nätterna.
Prata med grannarna i första hand, och om de inte fattar läget så ring till värden och förklara situationen. En del värdar bryr sig inte heller, då får man ringa polisen till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in