Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-10-20, 22:50
Medlem
Det här ser hyfsat bra ut, några hakar månne?

http://www.bolag-estland.com/
Citera
2005-10-21, 00:20
Medlem
Att det kostar 15 000 ?
Citera
2005-10-21, 00:24
Bannlyst
Ett icke publikt Estländskt bolag ska väl ha typ 25 000 i kapital, vet inte riktigt vad det är som skiljer sig från andra länder. Hyffsat trevligt land iof
Citera
2005-10-22, 21:33
Medlem
Dr.Dings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzifer
Att det kostar 15 000 ?
+ 2400:- / månad
Citera
2007-09-19, 11:49
Bannlyst
Nytt Bolag i Estland

Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Det här ser hyfsat bra ut, några hakar månne?

http://www.bolag-estland.com/

Länken du skickade ser inte ut att funka, hittade denna

http://www.bolagestland.se

har några polare som sysslar med inport från asien, dom importerar direkt till Estland och sen exporterar dom dyrt till Sverige för att sedan sälja till gross och butiker, ser ut att funka. Bara 20% i vinstskatt
Citera
2007-09-19, 21:23
Medlem
Dyrt som f-n med 15000kr för ett bolag i Estland, Man klarar sig med 4000kr om man vill starta ett och det är ganska enkelt.
Känner flera som gjort det och med rätt kontakter är det nästan gratis.
Citera
2007-09-22, 14:49
Medlem
Polarn var över nu och startade ett bolag i estland det kostade honom totalt 3600 SEK och gick smidigt.
Citera
2007-09-23, 17:54
Medlem
insolents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärtan
Polarn var över nu och startade ett bolag i estland det kostade honom totalt 3600 SEK och gick smidigt.

Du kan inte ge oss en guide? Eller mer eller mindre nödvändiga tips?
Citera
2007-09-23, 17:57
Medlem
Skriv här vad ni undrar över så ska jag försöka svara, Ska kolla med min kamrat som är expert på området och startat många estniska bolag om han kan skriva ihop en guide som gäller svenskar som vill starta bolag i Estland.
Återkommer....
Citera
2007-09-23, 18:25
Medlem
seb-s avatar
Var det inte något Insideravsnitt som handlade om en lurendrejare som "sålde" estländska (eller något annat land i Baltikum) bolag över nätet? Jag skulle då aldrig köpa ett bolag från bolagestland.se, eller över nätet överhuvudtaget.
Citera
2007-09-23, 20:40
Bannlyst
Vad var det skumma med snubben i TV

Citat:
Ursprungligen postat av seb-
Var det inte något Insideravsnitt som handlade om en lurendrejare som "sålde" estländska (eller något annat land i Baltikum) bolag över nätet? Jag skulle då aldrig köpa ett bolag från bolagestland.se, eller över nätet överhuvudtaget.

Vad hände i Insider, blev köparen blåst eller vad var det skumma? Normal brukar Insider blåsa upp sina historier men sen när man tittar undrar i alla fall jag vad det skumma är. Kan du förklara.

Klart jag inte vill betala mer än nödvändigt för ett bolag. Men när man väl behöver ett bolag snabbt för att skicka fakturor kan man inte planera en resa till Estland för att sedan sitta och vänta i evigheter / en vecka?/några veckor? på F-skatt och bolagsnamn. Man vill bara skicka fakturan på en gång så man får in sina stålar till löner eller ny bil

Beror ju klart på vad man rör sig med för summor, ska man skicka en faktura på 20/25.000:- är ju 15.000:- dyrt för ett bolag, ska man däremot fakturera ett jobb på 200/500.000:- och vill ha ut stålarna snabbt och gärna kontant, ja då är ju ESTLAND oslagbart.

(Svenska sedlar från Banken )

På en Svensk bank i Stockholm tittar dom ju undrande när man ska betala en räkning på 20.000:- i kontanter, var fick du dom pengarna ifrån säger tanten i kassan.... Samma sak när man vill ha ut kontanter för ett snabbt bilköp.... Kan du ta postväxel???

http://www.blocket.se/vi/12734035.htm?ca=11_s
Citera
2007-09-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seb-
Handlade inte det om "skattesmitning"? D.v.s. att de som fixade bolag i Estland sysslade med väääldigt ondskefull skatteplanering. Själva bolaget levererade väl som de skulle? Att sen Insider tyckte affärsidén var hemsk spelar mindre roll.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in