2015-08-02, 22:21
Medlem
Idomeneos avatar
Har ett förslag till en ny Timbuktulåt. "Alla vill ha en valfärdsstat men ingen vill betala skatt".
Citera
2015-08-02, 22:30
Medlem
Gänget på Motgift hade en ganska klockren analys av detta

https://www.youtube.com/watch?v=4VJZE-RM6rQ
Citera
2015-08-02, 23:26
Medlem
Det är en underhållare vi pratar om, med inriktning på en publik som ligger i åldrarna 5 - 15 år. De flesta som lyssnar på honom förstår inte hälften av det han säger. Inte han själv heller förmodligen. Att tillskriva en sån cirkusapa politiska åsikter sätter ribban väl lågt.

Vad vet den här barnkalasclownen om politik? Ingenting mer än vad som känns rätt att säga för att uppnå rätt effekt. Där strävar han främst efter att uppnå ett underhållningsvärde.

Så jag förstår inte vad vissa här inne tror att ni diskuterar...
Citera
2015-08-03, 00:24
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Det är en underhållare vi pratar om, med inriktning på en publik som ligger i åldrarna 5 - 15 år. De flesta som lyssnar på honom förstår inte hälften av det han säger. Inte han själv heller förmodligen. Att tillskriva en sån cirkusapa politiska åsikter sätter ribban väl lågt.

Vad vet den här barnkalasclownen om politik? Ingenting mer än vad som känns rätt att säga för att uppnå rätt effekt. Där strävar han främst efter att uppnå ett underhållningsvärde.

Så jag förstår inte vad vissa här inne tror att ni diskuterar...

"– Politiken skulle vara en naturlig väg för mig. Riksdagsledamot vore inte helt fel."

dn.se/kultur-noje/jason-diakite-jag-vill-in-i-riksdagen
Citera
2015-08-03, 02:12
Medlem
49450s avatar
Ingvar Kamprad: jag är Jason.
Alla i familjen Persson: jag är Jason.
Bert Karlsson: jag är Jason.
Wallenberg: jag är Jason.
Resten av alla finansmän och nyrika svenskar: jag är Jason.
Citera
2015-08-03, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Ingvar Kamprad: jag är Jason.
Alla i familjen Persson: jag är Jason.
Bert Karlsson: jag är Jason.
Wallenberg: jag är Jason.
Resten av alla finansmän och nyrika svenskar: jag är Jason.
-Timbuktu: Jag e Jason
Citera
2015-08-03, 08:14
Medlem
Glauciuss avatar
Kasta inte sten i glashus, Jason.
En hycklare av rang som kritiserar andra för skatteplanering när man själv gör samma sak. Skeptoid har rätt i sak att det inte spelar någon roll om en enskild person, som Timbuktu, börjar betala in mer skatt men hyckleriet är att han kritiserar andra för något som han själv gör.

Att vänstermänniskor inte lever som de lär är uppenbart vid det här laget. Synd bara att media och journalister drivs av vänsteråsikter och sympatiserar till stor grad med MP och V., annars skulle det hyckleriet luckras up tidigare.

Ursäkta eventuella stavfel.
Citera
2015-08-03, 10:39
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
"– Politiken skulle vara en naturlig väg för mig. Riksdagsledamot vore inte helt fel."

Ja, Timbuken vill av naturliga skäl helst slippa vara nettobetalare och istället få bli nettomottagare av skattepengar.
Citera
2015-08-03, 11:37
Medlem
Även om han inte hade hycklat, utan skattat bort det mesta han tjänar, så tycker jag det är intressant att han får framföra det budskapet på Pride. Det visar att gay/hbtq-rörelsen är kapad av vänstern.

Hur hemma känner sig någon som tycker skatterna är för höga när de får höra ett sådant invigningstal? Eller menar arrangörerna att man inte kan vara moderat och gay?
Citera
2015-08-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash

Hur kan du ta det där på allvar? Hur kan någon ta den här personen på allvar rent intellektuellt?
Citera
2015-08-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkeAlfred
Även om han inte hade hycklat, utan skattat bort det mesta han tjänar, så tycker jag det är intressant att han får framföra det budskapet på Pride. Det visar att gay/hbtq-rörelsen är kapad av vänstern.

Hur hemma känner sig någon som tycker skatterna är för höga när de får höra ett sådant invigningstal? Eller menar arrangörerna att man inte kan vara moderat och gay?

Här är själva grejen. Timbuktu eller vad den fule fan heter egentligen är ingenting rent politiskt eller intellektuellt. Om någon kallar det bajset som rinner ur hans mun varje gång den öppnas för "politik" eller på något sätt intellektualiserar det ("vänster") så är det inget annat än en fortsättning på den ström av skit som flödar genom den svenska kulturens vener.
Citera
2015-08-03, 12:05
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkeAlfred

Jag håller med. Det han säger är fel, oavsett hur mycket eller lite skatt han betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in