• 1
  • 2
2015-07-31, 10:44
Medlem
DeMo_Ds avatar
Hur kommer det sig att min polare kunde få en giltig kopia av windows 10 utan att äga en giltig kopia av tidigare windows? Han hade en piratkopia med WAT...

Skoj för polaren men skulle vilja veta hur det gick till så kan jag hjälpa min bror fixa win10
Citera
2015-07-31, 10:49
Medlem
DeMo_Ds avatar
Also var kan jag se min win 10 nyckel så jag kan spara den ifall jag någonsin vill installera om?
Citera
2015-07-31, 18:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMo_D
Also var kan jag se min win 10 nyckel så jag kan spara den ifall jag någonsin vill installera om?

Det är nog produktnyckeln som avser ditt föregående operativsystem. Windows 10 blir aktiverad av den nuvarande produktnyckel som man har.
Citera
2015-07-31, 19:49
Medlem
FuckPFs avatar
Frågan har besvarats tidigare...

Kör du daz slic loader på Win 7 så ger det en aktiverad Win 10..... Hur länge det kommer att fungera vet ingen...

http://forums.mydigitallife.info/for...Windows-Loader

Nedladdningslänk finns ovan (reg krävs) ... man får nog inte direktlänka här
Citera
2015-08-01, 02:29
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Hur kommer det sig att min polare kunde få en giltig kopia av windows 10 utan att äga en giltig kopia av tidigare windows? Han hade en piratkopia med WAT...

Skoj för polaren men skulle vilja veta hur det gick till så kan jag hjälpa min bror fixa win10

Vad jag vet har Microsoft sagt att även pirater kan uppgradera. Jag hade också piratad Windows 7 med WAT och 10an funkar felfritt för mig när jag uppgradera.

Däremot om det blir snack att göra clean installs med Windows 10 lär det krävas en giltig nyckel – alternativt piratad.
Citera
2015-08-01, 05:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Vad jag vet har Microsoft sagt att även pirater kan uppgradera. Jag hade också piratad Windows 7 med WAT och 10an funkar felfritt för mig när jag uppgradera.

Däremot om det blir snack att göra clean installs med Windows 10 lär det krävas en giltig nyckel – alternativt piratad.
Inte alls! Alla får samma nyckel (generisk). Din aktivering knyts till den specifika datorns hårdvara och lagras centralt på Microsofts servrar. Sedan gäller den hela datorns livslängd, Det är bara att köra en clean install efter (OBS!) man har uppgraderat.

Och det fungerar vare sig man har haft en legal eller illegal (DAZ-loader) W7:a. Vissa har tydligen också fått det att fungera med KMS-aktiverade W7: or och W8: or (Enterprise) och på så sätt fått retail W10: or.
Citera
2015-08-01, 13:52
Medlem
DeMo_Ds avatar
Där ser man bara till att gratulera er med illegala kopior då
Citera
2015-08-02, 10:00
Medlem
Citat:
Där ser man bara till att gratulera er med illegala kopior då

Tack

men eftersom daz loader använder fabriksnycklar så är våra falska kopior äkta

Med vänlig hälsning
t
Citera
2015-08-03, 11:12
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:

Do it like this:

Citat:
Ursprungligen postat av Acidiferous
Vill ni ta reda på er nyckel enkelt så klistra in koden i notepad och spara som vadduvill.vbs. Kom ihåg att välja "Alla filer" när ni sparar. Dubbelklicka på filen och *vips!*

Edit: jag har bara testat på Windows 7 men om jag minns rätt så skall den funka på senare versioner också.

Kod:
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Micro soft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function

Det skall funka i win10 också men jag vet inte om du har någon nytta av den nyckeln då det verkar vara samma nyckel för tusentals användare som man får med win10.
Citera
2015-08-03, 12:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acidiferous
Do it like this:

Det skall funka i win10 också men jag vet inte om du har någon nytta av den nyckeln då det verkar vara samma nyckel för tusentals användare som man får med win10.

Jag har i alla fall en nyckel som inte är densamma som tusentals andra rapporterat. Min börjar på VK7JG, den vanligaste, TY4CG.
Belarc Advisor rapporterar att jag nu har Windows 8.1 Pro med en ny licensnyckel.
Internet Explorer är kvar och har den gamla nyckeln från Win7
Citera
2015-08-04, 10:26
Medlem
Vethuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och det fungerar vare sig man har haft en legal eller illegal (DAZ-loader) W7:a. Vissa har tydligen också fått det att fungera med KMS-aktiverade W7: or och W8: or (Enterprise) och på så sätt fått retail W10: or.
Alltså, jag har en piratad w7 (daz) och har inte ens fått upp windowsloggan i meddelandefältet. Hur är det tänkt att det ska fungera om jag inte installerar från ISO/USB?
Eller ligger jag bara sist i kön?
Citera
2015-08-04, 12:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vethut
Alltså, jag har en piratad w7 (daz) och har inte ens fått upp windowsloggan i meddelandefältet. Hur är det tänkt att det ska fungera om jag inte installerar från ISO/USB?
Eller ligger jag bara sist i kön?

Framgår inte om du har tackat ja till erbjudandet och bara sitter och väntar. Har du inte ens fått erbjudandet så installera Valda uppdateringar i Windows Update. Åtminstone två av dem måste finnas för att erbjudandet ska dyka upp i Windows update.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in