Citat:
Ursprungligen postat av
yoghurt2k
Tjena, jag vet att det redan finns trådar kring detta men måste väcka ämnet igen då jag inte hittar de svar jag söker.
Jag ska studera i linköping till hösten, bo i en etta (inte studentkorridor) och läsa programmet innovativ programmering. Jag funderar starkt på att skaffa en hund och jag har en del frågor.
Mitt schema varierar en del från vecka till vecka men jag går aldrig mer än cirka 4-5 i stäck utan att jag hinner hem till min eventuella hund. Men om jag köper en valp nu, hur länge dröjer det innan jag kan lämna den i så långa intervall? För jag vet att man inte kan lämna en valp speciellt länge så jag skulle vilja veta lite mer specifikt hur länge man kan lämna en valp vid x antal veckor gammal.
Det är en golden retriever eller labrador jag funderar på.
Sluta vara så jävla egoistisk! En hund kommer inte må bra av att bo i en liten etta tillsammans med en äckligt egoistisk ägare som du.
4-5 timmar i sträck är på tok för lång tid för en valp eller ung hund ö.h.t.
Men visst, köper du en valp nu lär du få vänta 4-5 månader innan du kan lämna den själv.
Och då bara 4 timmar åt gången, inga 4-5 timmar, 4 timmar är maxtid.
Du kan i princip inte lämna en valp hemma ensam någonting den första tiden, såvida du inte vill ha ett helt nerkissat och sönderätet hem. Så, sluta vara så äckligt egoistisk