2005-10-20, 22:02
Medlem
Octobans avatar
Sitter här som bäst och avnjuter en sådan, detta tack vare att min flickvän var så snäll och släpade hem en tre stycken på sitt senaste besök i UK. När jag bodde där fattade jag verkligen tycke för den här versionen av just guinessen- allas stouts fader.

Hursomhelst, just 7,5:an går att få tag på både 33cl, 66cl och tillochmed 75cl (dom vill jag lova, sätter sig utmärkt i kistan efter en hård arbetsdag!) i närmaste närbutik där, men nu läser jag på nätet att den tydligen också ska finnas i systembolagets sortiment! Jag kan hitta 5%, men det är som inte samma klös och beska i den=/ Så, min fråga är- vet någon med sig att dom har sett dessa 7,5: or på bolaget (vissa krogar ska ha introducerat dem nyligen också) eller är det en importvara? Hittade ett art nr på nätet, men det verkar inte stämma.

Tacksam för svar!

*kluck klugg-aaaah!=)
Citera
2005-10-20, 22:10
Medlem
Squalos avatar
N, jag hittar den inte heller p systemet. Inte ens i bestllningssortimentet. Det gr ju att slja till korgar utan att slja till systemet.

Kanske fr man utva ptryckning p bolaget.
Citera
2005-10-20, 22:14
Medlem
Octobans avatar
just

n mena det, men enligt l\cider sidan och en annan sida s hade vissa krogar och restauranger tillgng till den..aja.. fan ocks nu har jag bara en kvar..den ska jag banne mig spara till jul.

Det r frvnandsvrt vad f l bolaget har igentligen (inte s konstigt kanske nr bestsellern heter Sofiero)... Undrar om dom skulle ge med sig om man brjade tjata..?
Citera
2005-10-20, 22:38
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Den har funnits p Systemet men utgick ur sortimentet fr ca. 1 r sedan, frga mig inte varfr.
Himla god var den i alla fall.
Citera
2005-10-22, 01:11
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Kisstank
Den har funnits p Systemet men utgick ur sortimentet fr ca. 1 r sedan, frga mig inte varfr.
Himla god var den i alla fall.

I Stockholm? Det betvivlar jag starkt!

Guinness r ju som bekant en sllskapsdryck och br nog konsumeras som det mellanl det var tnkt att vara frn brjan, svida man inte r medicinskt alkoholberoende och behver en rejl skjuts fr att slappna av och brja f fr sig saker.

Flasklet hller 5%. Draughten (p burk) hller 4,2%. Jag fredrar 6-8 av den senare sorten framfr 4-5 av den frra.

Guinness smakar oftast bst p tapp ute. Jag drack en gng tio pints och blev rejlt klmkck & vinglig. Bsta let jag smakat!
Citera
2005-10-22, 02:22
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi

Guinness r ju som bekant en sllskapsdryck och br nog konsumeras som det mellanl det var tnkt att vara frn brjan, svida man inte r medicinskt alkoholberoende och behver en rejl skjuts fr att slappna av och brja f fr sig saker.

Flasklet hller 5%. Draughten (p burk) hller 4,2%. Jag fredrar 6-8 av den senare sorten framfr 4-5 av den frra.

Guinness smakar oftast bst p tapp ute. Jag drack en gng tio pints och blev rejlt klmkck & vinglig. Bsta let jag smakat!

Jag tycker det smakar bttre p flask n p tapp... Det r vl en smaksak. Jag tycker smaken r rundare och mer jmn p flaska. P nt vis..
Citera
2005-10-22, 10:23
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi

Varfr skulle den inte ha funnits i Stockholm nr den ingick i Systemets sortiment?
Tro mig, den fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in