2026-06-08, 09:48
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedclub
Jag minns när MS släppte sitt första "Windows" dvs 95:an så ingick ju Internet Explorer. Och då var det ju många, eftersom hårddiskarna var så löjligt små på den tiden, reagerade på att det inte gick att avinstallera och radera IE för gott. Och det där hängde väl med i åtskilliga operativsystem. Jag trodde ärligt talat att det var likadant idag sådan stenkontroll som MS vill ha över sina användare.
¨
Windows 95 kom inte med någon webbläsare alls. Senare kom Explorer med Microsoft Plus! for Windows 95 https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Plus!

Windows 98 däremot kom med Explorer inbyggd som knappt gick att avinstallera. Det var så Microsoft vann det första ”Browser War”
Citera
2026-06-17, 15:45
Avslutad
Jag har märkt att vissa sidor fungerar inte alls bra i Edge om man kör i Inkognito-läge. Det kanske gäller andra webbläsare också om man kör Inkognito, osäker. Min gissning är att det beror på att tracking och sånt inte fungerar bra och att sidan därför inte fungerar. Ett exempel på sida som inte fungerar om man kör Inkognito är www.klart.se
Citera
2026-06-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Jag har märkt att vissa sidor fungerar inte alls bra i Edge om man kör i Inkognito-läge. Det kanske gäller andra webbläsare också om man kör Inkognito, osäker. Min gissning är att det beror på att tracking och sånt inte fungerar bra och att sidan därför inte fungerar. Ett exempel på sida som inte fungerar om man kör Inkognito är www.klart.se
Kör en sandbox eller dylikt istället för incognito. Mycket säkrare dessutom.
Citera
2026-06-17, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kiato
Kör en sandbox eller dylikt istället för incognito. Mycket säkrare dessutom.
Ja det skulle man kunna göra också. Brukar köra Sandboxie Plus för vissa applikationer så skulle ju funka med Edge också om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in