2017-05-16, 10:08
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I Chrome kan man ställa in nedladdningsplats och om man vill att de frågar först vart man vill lägga det nedladdade.

Finns inte detta i Edge? Har letat.

Visserligen ett gammalt inlägg, men du kan numera ändra nedladdningsplats via "tre prickarna" uppe till höger, inställningar, avancerade inställningar och nedladdningar, Där kan man t.o.m. välja att aktivera frågan: Vad vill jag göra med nedladdningen..

Sedan angående statistiken så kan vissa statistik firmor identifiera EGDE-surf fel..
När jag kollat så har jag i vissa fall identifierats som att jag använder både safari och annat.. fast jag bara använt Egde..
Dessutom finns det organisationer som gått över till Windows 10 på datorerna men tvingar klienterna att använda IE 11 pga. kompatibilitetsproblem mot intranet... och detta vet jag av egen erfarenhet.
Citera
2017-05-24, 13:09
Medlem
Cutenesss avatar
Edge funkar bra, speciellt på min Surface och stationära. Känner att scrollandet är mycket mer "smooth" om man jämför med andra webbläsare. Överlag en bättre surfningsupplevelse.

I jämförelse med Chrome saknar man exempelvis synkning med sin telefon om man inte använder Windows 10 Mobile.
Citera
2017-05-24, 14:36
Medlem
kimdah2002s avatar
Jag saknar full screen i edge när skall dom få till det? Använder alltid det i chrome...
Citera
2017-05-28, 13:28
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Om Edge var så bra så skulle statistiken ökat på kort tid. Så är det många som sitter kvar på Windows 7. Hur snabb Edge är det kvittar när statistiken visar ett ensiffrigt tal

https://www.netmarketshare.com/

Här syns det hur IE sjunker och Edge finns inget att diskutera. Det är Chrome som leder.
Hur förklarar Microsoft statistiken att Edge skulle vara bra, statistiken skulle i annat fall visat det.

Många är väl nöjda med sin befintliga webbläsare och har inget behov av att byta, även om Edge är snabbare eller innebär bättre batteritid.
Citera
2017-05-28, 14:56
Medlem
GurkHelvetes avatar
Gillar Edge rätt mycket, men det är ett problem att man inte kan göra mappar i mappar och ha länkar där. Har väldigt många och stort behov av att kunna sortera dom väl.
Citera
2017-06-16, 18:12
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Jag saknar full screen i edge när skall dom få till det? Använder alltid det i chrome...

Windowstangenten + shift + enter fungerar för mig.
Citera
2017-12-30, 11:02
Medlem
1FFs avatar
Ett bra program för att enklare kunna, på olika sätt, hantera EDGE`s favoriter/bokmärken - http://www.emmet-gray.com/Articles/EdgeManage.html.

Fungerar smidigt tycker jag.
Senast redigerad av 1FF 2017-12-30 kl. 11:08.
Citera
2018-02-18, 09:36
Medlem
Truedetective2s avatar
Jag kommer inte ut på nätet med edge, står bara att sidan kan inte visas.
Det fungerar utmärkt med chrome och firefox, men jag vill använda edge.
Var ska jag börja ?
Citera
2018-02-18, 09:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Jag kommer inte ut på nätet med edge, står bara att sidan kan inte visas.
Det fungerar utmärkt med chrome och firefox, men jag vill använda edge.
Var ska jag börja ?

Testat med att startat om datorn? Löjligt nog kan trixet fortfarande funka, trots att vi skriver 2018 nu.
Citera
2018-07-25, 18:58
Moderator
Jultrollets avatar
Märkligt fenomen som hänt mig idag. Jag kan inte logga in på Flashback via Edge och inte heller hålla pekaren över t.e.x. "Vetenskap" och få upp alternativen som ligger under fliken. Irriterande! Däremot fungerar det utmärkt med Google Chrome..

Vad har jag petat på eller är det fler som märkt av detta?
Citera
2018-07-25, 19:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Märkligt fenomen som hänt mig idag. Jag kan inte logga in på Flashback via Edge och inte heller hålla pekaren över t.e.x. "Vetenskap" och få upp alternativen som ligger under fliken. Irriterande! Däremot fungerar det utmärkt med Google Chrome..

Vad har jag petat på eller är det fler som märkt av detta?

Det verkar vara lite beskymmer idag -> (FB) Den officiella forumbuggtråden
Citera
2018-07-26, 11:45
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det verkar vara lite beskymmer idag -> (FB) Den officiella forumbuggtråden
Tack snälla Cyrus, det var precis en sådan tråd jag letade efter men inte visste fanns! Skönt att veta att jag inte pillat på något då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in