2017-05-16, 10:08
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I Chrome kan man stlla in nedladdningsplats och om man vill att de frgar frst vart man vill lgga det nedladdade.

Finns inte detta i Edge? Har letat.

Visserligen ett gammalt inlgg, men du kan numera ndra nedladdningsplats via "tre prickarna" uppe till hger, instllningar, avancerade instllningar och nedladdningar, Dr kan man t.o.m. vlja att aktivera frgan: Vad vill jag gra med nedladdningen..

Sedan angende statistiken s kan vissa statistik firmor identifiera EGDE-surf fel..
Nr jag kollat s har jag i vissa fall identifierats som att jag anvnder bde safari och annat.. fast jag bara anvnt Egde..
Dessutom finns det organisationer som gtt ver till Windows 10 p datorerna men tvingar klienterna att anvnda IE 11 pga. kompatibilitetsproblem mot intranet... och detta vet jag av egen erfarenhet.
Citera
2017-05-24, 13:09
Medlem
Cutenesss avatar
Edge funkar bra, speciellt p min Surface och stationra. Knner att scrollandet r mycket mer "smooth" om man jmfr med andra webblsare. verlag en bttre surfningsupplevelse.

I jmfrelse med Chrome saknar man exempelvis synkning med sin telefon om man inte anvnder Windows 10 Mobile.
Citera
2017-05-24, 14:36
Medlem
kimdah2002s avatar
Jag saknar full screen i edge nr skall dom f till det? Anvnder alltid det i chrome...
Citera
2017-05-28, 13:28
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Om Edge var s bra s skulle statistiken kat p kort tid. S r det mnga som sitter kvar p Windows 7. Hur snabb Edge r det kvittar nr statistiken visar ett ensiffrigt tal

https://www.netmarketshare.com/

Hr syns det hur IE sjunker och Edge finns inget att diskutera. Det r Chrome som leder.
Hur frklarar Microsoft statistiken att Edge skulle vara bra, statistiken skulle i annat fall visat det.

Mnga r vl njda med sin befintliga webblsare och har inget behov av att byta, ven om Edge r snabbare eller innebr bttre batteritid.
Citera
2017-05-28, 14:56
Medlem
GurkHelvetes avatar
Gillar Edge rtt mycket, men det r ett problem att man inte kan gra mappar i mappar och ha lnkar dr. Har vldigt mnga och stort behov av att kunna sortera dom vl.
Citera
2017-06-16, 18:12
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Jag saknar full screen i edge nr skall dom f till det? Anvnder alltid det i chrome...

Windowstangenten + shift + enter fungerar fr mig.
Citera
2017-12-30, 11:02
Medlem
1FFs avatar
Ett bra program fr att enklare kunna, p olika stt, hantera EDGE`s favoriter/bokmrken - http://www.emmet-gray.com/Articles/EdgeManage.html.

Fungerar smidigt tycker jag.
Senast redigerad av 1FF 2017-12-30 kl. 11:08.
Citera
2018-02-18, 09:36
Medlem
Truedetective2s avatar
Jag kommer inte ut p ntet med edge, str bara att sidan kan inte visas.
Det fungerar utmrkt med chrome och firefox, men jag vill anvnda edge.
Var ska jag brja ?
Citera
2018-02-18, 09:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Jag kommer inte ut p ntet med edge, str bara att sidan kan inte visas.
Det fungerar utmrkt med chrome och firefox, men jag vill anvnda edge.
Var ska jag brja ?

Testat med att startat om datorn? Ljligt nog kan trixet fortfarande funka, trots att vi skriver 2018 nu.
Citera
2018-07-25, 18:58
Moderator
Jultrollets avatar
Mrkligt fenomen som hnt mig idag. Jag kan inte logga in p Flashback via Edge och inte heller hlla pekaren ver t.e.x. "Vetenskap" och f upp alternativen som ligger under fliken. Irriterande! Dremot fungerar det utmrkt med Google Chrome..

Vad har jag petat p eller r det fler som mrkt av detta?
Citera
2018-07-25, 19:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Mrkligt fenomen som hnt mig idag. Jag kan inte logga in p Flashback via Edge och inte heller hlla pekaren ver t.e.x. "Vetenskap" och f upp alternativen som ligger under fliken. Irriterande! Dremot fungerar det utmrkt med Google Chrome..

Vad har jag petat p eller r det fler som mrkt av detta?

Det verkar vara lite beskymmer idag -> (FB) Den officiella forumbuggtrden
Citera
2018-07-26, 11:45
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det verkar vara lite beskymmer idag -> (FB) Den officiella forumbuggtrden
Tack snlla Cyrus, det var precis en sdan trd jag letade efter men inte visste fanns! Sknt att veta att jag inte pillat p ngot d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in