Citat:
Ursprungligen postat av
quaerty
Om du menar Lallerstedts superfeta dragonmajonnässmörja så föreslår jag att du sänker den i en redan förorenad sjö.
Alternativt dricker dig rejält fyllehungrig, steker en burgare av valfri kvalitet, smetar på såselendet, bbq-sås, plus allt du kan tänkas vara sugen på. Stoppar i ett hyfsat hamburgerbröd, och käkar upp skitfort.
Helt rätt!
Syntetisk bea, kan man väl dock om man inte deponerar den där den hör hemma, i giftavfall, bara värma på igen, utan att den spricker?
Har man slagit sin egna bea av ägg och smör, kan man som andra mer kloka och kunniga, redan tipsat om men som jag med denna kommentar förstärker, antingen använda överbliven sådan som kryddsmör, ELLER värma (den spricker) och slå i vispgrädde under vispning (den går ihop). Med grädde blir såsen tunnare och -i mitt tycke- inte lika god (men helt ok). Passar bra till en pasta, eller en bit halstrad lax. Perfekt "dagen efter" käk.
Man kan även -som tidigare påpekats och som jag anser mer korrekt- värma såsen (den spricker), sedan vispa upp och värma en ny äggula (här kan du bygga om såsen nästan som du vill, genom att t ex tillsätta mer syra, mer krydda) till äggkräm, Därefter slå i den gamla uppvärmda spruckna såsen sakta under vispning, i den nya, fräscha, oskuldsfulla, varma äggkrämen (den går ihop).