2005-10-20, 19:27
Medlem
Shpongles avatar
Blev en hel del DXM och ecstasy några gånger under sommaren vilket jag finner mycket roande. Mindre roande är mitt hjärta som jag är lite fundersam och orolig över.

På senare tid har det "susat" i hjärtat känns det som. Man kan inte säga att det gör ont men det sticker/trycker på något obehaglig sätt då och då. Oftast när jag ligger i sängen eller bara tar det lugnt och känner efter.

Lite orolig för hur det ska gå när jag belastar mitt hjärta nästa gång med droger, låt säga ecstasy & DXM. Är känningar i hjärtat vanligt? Hur mycket tål hjärtat innan det kollapsar? Kan ecstasy eller DXM skapa men för livet eller en längre tid på hjärtat?

// Shpongle
Citera
2005-10-20, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shpongle
Blev en hel del DXM och ecstasy några gånger under sommaren vilket jag finner mycket roande. Mindre roande är mitt hjärta som jag är lite fundersam och orolig över.

På senare tid har det "susat" i hjärtat känns det som. Man kan inte säga att det gör ont men det sticker/trycker på något obehaglig sätt då och då. Oftast när jag ligger i sängen eller bara tar det lugnt och känner efter.

Lite orolig för hur det ska gå när jag belastar mitt hjärta nästa gång med droger, låt säga ecstasy & DXM. Är känningar i hjärtat vanligt? Hur mycket tål hjärtat innan det kollapsar? Kan ecstasy eller DXM skapa men för livet eller en längre tid på hjärtat?

// Shpongle

Jag förstår vad du menar, har samma sak. Känner av det mest när jag sitter i soffan. Har haft det i över ett år nu. Lär nog inte försvinna. Men inget att oroa sig för. hoppas jag
Citera
2005-10-20, 19:34
Medlem
Shpongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Jag förstår vad du menar, har samma sak. Känner av det mest när jag sitter i soffan. Har haft det i över ett år nu. Lär nog inte försvinna. Men inget att oroa sig för. hoppas jag
Ska inte säga tack, men "alltid nått" om någon annan har samma sak och fortfarande lever om du förstår vad jag menar

Bör även tilläggas att min mormor har opererat hjärtat flera gånger för hon har problem, och nu även min mamma har fått lite krångel på senare år. Så ni förstår om man börjar bli nojjig om den här jävla skiten har gått i generna eller nått sånt Kanske blev en "utlösande faktor" när jag tagit droger. Vad tror ni? Låt höra!
Citera
2005-10-20, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shpongle
Ska inte säga tack, men "alltid nått" om någon annan har samma sak och fortfarande lever om du förstår vad jag menar

Bör även tilläggas att min mormor har opererat hjärtat flera gånger för hon har problem, och nu även min mamma har fått lite krångel på senare år. Så ni förstår om man börjar bli nojjig om den här jävla skiten har gått i generna eller nått sånt Kanske blev en "utlösande faktor" när jag tagit droger. Vad tror ni? Låt höra!

Kan tillägga att min morsa också har dåligt hjärta...så jag har väl också det, och Ecstasyn har väl gjort sin del också.

Det är jävligt obehagligt när det blir för mycket av denna känsla, då den dunkar på i hundra åtti för att sedan stanna nere på 2 slag per minut (överdrivet)... när den slår sakta gör det ont, det känns som någon försöker stanna hjärtat... typ som ett tryck
Citera
2005-10-21, 07:24
Medlem
Tribe^s avatar
förhoppningsvis är det ingeting utan bara är ni lite oroliga, men vem vet vad DXM kan ha för långsiktiga effekter egentligen.

Men i alla fall, så råkade jag utför en liknande sak igår eller jag hoppas att det bara var en nojja för det gjorde riktigt ont i hjärtat igår när jag tittade på simpsons, men att mitt hjärta skulle vara slutpumpat nu tänken känns rätt löjlig.
Citera
2005-10-21, 09:24
Medlem
Robbadobbs avatar
i 95% av fallen är det ena lungan som kommer åt bröstkorgen och därav smärtan, och vid varje hjärtslag så gör det lite ondare pga trycket ökar där det kläms.
Den förklaringen fick min lite nojjige polare när han var till doktorn iallafall. Någon lär det väll lugna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in