2015-07-29, 20:41
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det handlar inte bara om att fiska röster, utan att kapa hela rörelsen för sin egen politiska agenda.

http://www.svd.se/pride-kidnappas-fran-vanster
Tycker konservativa, mörkblåa SvD, oj .. vad förvånad jag blev.
Citat:
Men det är ju just det som är grejen pinkwashing förekommer hos bla KD skriver du. Pinkwashing är ju alltså bara ett ord som legitimerar vissa politiska inriktningar att "använda" hbqt rörelsen, men utestänger andra. Att det dessutom är just den politiska inriktning som i detta fall är legitimt som i grunden skapat och använder sig av uttrycket själva stärker ju mitt påstående om att pinkwashing är ett hittepåord som vänstern använder sig av för att kapa hbqt rörelsen.
Det är väl lika mycket hittepåord som alla andra ord? Att luras, det är ett ord som också hittades på någon gång av någon. Pinkwashing är ju också att luras fast ordet innehåller mer information om vad lurandet består av. Förstår inte problemet. Jag gillar sådana ord som ger oss mer information om vad saken handlar om. Ett bra ord med en tyngre retorik än att skriva: "SD luras med en Pride-parad".
Citera
2015-07-29, 20:47
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx

Det är väl lika mycket hittepåord som alla andra ord? Att luras, det är ett ord som också hittades på någon gång av någon. Pinkwashing är ju också att luras fast ordet innehåller mer information om vad lurandet består av. Förstår inte problemet. Jag gillar sådana ord som ger oss mer information om vad saken handlar om. Ett bra ord med en tyngre retorik än att skriva: "SD luras med en Pride-parad".

Nu var det ju inte SvD i sig som var det intressanta, utan snarare de konkreta händelserna i artikeln jag syftade på.

Men visst, liberala DN kanske passar bättre

http://www.dn.se/ledare/signerat/hit...-israelkritik/
Citera
2015-07-29, 20:50
Medlem
guderis avatar
Citat:

Problemet är väl att de personer som utnyttjar pride för att tex. Israelkritik, inte går under epitetet pinkwashing. Ser du inte hyckleriet? Eller som Richard Dawkins sa Pathetic left.
Senast redigerad av guderi 2015-07-29 kl. 20:57.
Citera
2015-07-29, 20:52
Medlem
trumpetsvamps avatar
Citat:

Jag tycker att det är uppfriskande att halmgubbe/"inbördes beundran"-arrangemangen i city får lite draghjälp av ett provocerande pridetåg i nordvästra kommundelen i år.
Blir du provocerad är det du som har problem.
Citera
2015-07-29, 21:03
Medlem
Steinarrs avatar
HAHAHAHA stod vänstern bredvid alla araber som skrek "bögjävlar" och liknande? Jag läste precis att sk "antirasister" stod bakom en massa araber som skrek mot tåget

Herregud vad komiskt. Jag dör
Citera
2015-07-29, 21:08
Medlem
Luzurs avatar
Ja, hur fan förklarar vänster det där, pro-HBQT:are som är för Pride tåg står nu som anti-HBQT:are helt plötsligt EMOT ett Pride tåg??

Känns som att det är helt klart Syntax Error hos alla vänstergösar.
Citera
2015-07-29, 21:37
Medlem
Ajlavjos avatar
HBTQ-aktivist åkte till förorten för att protestera mot pride – misshandlades på väg hem

http://www.friatider.se/%C3%A5kte-ti...des-pa-vag-hem

Jösses alltså. Så jävla väntat. Vilka muppar vänstern är.
Citera
2015-07-29, 21:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Aldrig kul att någon blir misshandlad, men i detta fall... Vänta, vad hände..

En HBTQ vänstermupp åkte till den spännande mångkulturen för att protestera mot ett annat Pride-tåg?!

Och vänstermuppen blev misshandlad av sina skyddsänglar araberna, för att hen var bög

Detta är nästan episkt. Som att salig Elin Krantz Gillande Olika på sin Facebook (RIP).
Citera
2015-07-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

En HBTQ vänstermupp åkte till den spännande mångkulturen för att protestera mot ett annat Pride-tåg?!

Och vänstermuppen blev misshandlad av sina skyddsänglar araberna, för att hen var bög

Detta är nästan episkt. Som att salig Elin Krantz Gillande Olika på sin Facebook (RIP).

Rätt komiskt faktiskt.
Citera
2015-07-29, 21:54
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Krrrrsschhhh - SYNTAX ERROR!

Vad hade de förväntat sig, och vad skrek de måntro???
Citera
2015-07-29, 21:55
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Nu var det ju inte SvD i sig som var det intressanta, utan snarare de konkreta händelserna i artikeln jag syftade på.

Men visst, liberala DN kanske passar bättre

http://www.dn.se/ledare/signerat/hit...-israelkritik/
Då kan du väl skriva lite om det konkreta som du vill framföra här så kanske någon svarar på det....
Citera
2015-07-29, 21:58
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Problemet är väl att de personer som utnyttjar pride för att tex. Israelkritik, inte går under epitetet pinkwashing. Ser du inte hyckleriet? Eller som Richard Dawkins sa Pathetic left.
Jag känner inte till det. Exempel? Och vad är det för fel på Israelkritik? Samt, varför kan man inte vara Israelkritisk eller Kanadakritisk ena dagen för att det andra dagen vara med i en Pride-festival? Och menar du att de Israelkritiska inte egentligen är för HBTQ-frågor? Vem, vilka är detta i så fall och vad bestod deras Israelkritik av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in