2015-07-29, 08:19
Medlem
Hej!

Ska införskaffa mig en skaftdammsugare, budget ligger på max 2,5k.

Har kikat på en Bosch Athlet BBH52550, vad skiljer sig den kontra BCH? Är BCH en nyare variant eller bara ett sätt att särskilja modeller mellan konkurrenter? Specen känns ju lika bara att priset och färgen skiljer sig åt.

Krav är att de är Lithiumbatteri, gärna 25,2 / 25v.

Användningsområde: förenkla dammsugningen (mer lätt-tillgänglig), inte ersätta då den med sladd kommer agera storstäd. Men annars fungera som rensa köket, snabbstäda innan vänner kommer på besök etc.

Kom med förslag! Är jag rätt ute som satsar på boschen?
Citera
2015-07-29, 13:07
Medlem
Ingen?
Citera
2015-07-29, 15:11
Medlem
MrRasks avatar
Den här då?

http://www.pricerunner.se/pl/19-2844...-ZB5012-priser

När batteriet blir svagare så har du fortfarande full sugeffekt, den kör på tills det blir för lågt då den helt enkelt stänger av sig.
Det är en bra feature jämfört med de lite billigare varianterna som inte gör så.

Vet inte om det var det du ville ha svar på men känner en som har en sån här dammsugare och den funkar riktigt bra. Men det är väl inget som ersätter en dammsugare utan man får se det som ett komplement, ett bra sådant.

Ett tips om du köper en sån här dammsugare är att du inte ska låta laddstationen vara inkopplad för jämnan (som det står i manualen), då sliter du ut batteriet på nolltid.
Istället ska du bara ladda den när batteriet tar slut, då håller den bättre!
Citera
2015-07-30, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Den här då?

http://www.pricerunner.se/pl/19-2844...-ZB5012-priser

När batteriet blir svagare så har du fortfarande full sugeffekt, den kör på tills det blir för lågt då den helt enkelt stänger av sig.
Det är en bra feature jämfört med de lite billigare varianterna som inte gör så.

Vet inte om det var det du ville ha svar på men känner en som har en sån här dammsugare och den funkar riktigt bra. Men det är väl inget som ersätter en dammsugare utan man får se det som ett komplement, ett bra sådant.

Ett tips om du köper en sån här dammsugare är att du inte ska låta laddstationen vara inkopplad för jämnan (som det står i manualen), då sliter du ut batteriet på nolltid.
Istället ska du bara ladda den när batteriet tar slut, då håller den bättre!

Tack för tipset! Har kikat på denna också, verkade lite klumpigare än boschen iom utbukten där bakom (tex om man ska under soffan). Som du säger kommer detta vara ett komplement till den vanliga. Ska iväg i helgen och reka läget och förmodligen köpa någon. Fler som har tips?? Allt är välkommet!
Citera
2015-08-05, 13:35
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spajderman
Tack för tipset! Har kikat på denna också, verkade lite klumpigare än boschen iom utbukten där bakom (tex om man ska under soffan). Som du säger kommer detta vara ett komplement till den vanliga. Ska iväg i helgen och reka läget och förmodligen köpa någon. Fler som har tips?? Allt är välkommet!

Jag upplever den som ganska så smidig trots det.

Ska jag dammsuga under soffan så tar jag hellre den "vanliga" dammsugaren och kör den med bara "röret".

Om du köper en sån som jag tipsade om så rekommenderar jag att du tömmer den ofta, det går fort att damm blockerar filtret och därmed minskar sugförmågan markant.

Lycka till vad du än köper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in