2015-07-29, 00:26
Medlem
Hejsan, jag fattar absolut ingenting av denna lönespecen.
Min fråga är ifall min semesterersättning stämmer.
Vi har INTE kollektiv avtal.

Att jag vänder mig hit är för att min chef är en riktigt hal jävel som gör allt för att spara på minsta krona.

Jag förstår självklart HUR jag räknar ut den, dock förstår jag inte hur DOM har räknat.
Skulle jag ta upp detta med chefen blir det bara sura miner och snack bakom ryggen därför vill jag ha något att stå på.

Så stämmer allt på bilden?
http://postimg.org/image/gn1sxnvnn/
Citera
2015-07-29, 00:28
Medlem
21 semesterdagar.
Citera
2015-07-29, 00:49
Medlem
Det blir 21 arbetsdagar 1/6 till 30/6.

Är dock osäker på semesterersättningen. Man brukar få den i en klump för alla 25 dagar vad jag vet.
Jag fick det förr i Maj månad och nu för tiden får jag semesterersättningen i Januari för att man ska ha det till sin semester
Citera
2015-07-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Det blir 21 arbetsdagar 1/6 till 30/6.

Är dock osäker på semesterersättningen. Man brukar få den i en klump för alla 25 dagar vad jag vet.
Jag fick det förr i Maj månad och nu för tiden får jag semesterersättningen i Januari.

Hen är förvirrad, jag hade 4v semester i juni. Dvs 20dagar, därav min oro till personens räkneförmåga.
Citera
2015-07-29, 20:50
Medlem
miqqqas avatar
Antagligen har det blivit fel då löneadministratören har lagt in semester hela juni. Bara att påpeka felet om du haft semester i exakt 4v. Inget ser konstigt ut annars.
Citera
2015-07-30, 10:23
Medlem
Diablo1118s avatar
Svårt att säga enligt lönespec har du använt 21 dagar semester i Juni. Stämmer detta så tycker jag det ser rätt ut. Räkna hur många dagar du var ledig under juni månad. Det borde vara 22 dagar om du var ledig hela juni men kolla med en almanacka vilka dagar som är röda. Med stor sannolikhet är det midsommarafton som gör att det bara är 21 dagar.

Någon skrev att de fick hela semestersättningen innan vilket inte stämmer för alla jag får ut den månaden efter jag faktiskt tar ut mina dagar.

Jag har månadslön så övertid,sjukdagar,semester etc kommer först på nästkommande månad.

Edit: Vi fick också en extra ledig dag på grund av att nationaldagen i år hamnade på en Lördag.
Vi fick ut vår i Maj istället men utan kollektivavtal tror jag inte er arbetsgivare varit så snäll...
Senast redigerad av Diablo1118 2015-07-30 kl. 10:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in