Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-30, 00:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
För övrigt mycket hycklare i den här tråden, sitta och äta chicken mgnuggets och andra vidriga saker. Men när det råkar handla om ett lejon så går ni i taket. Patetiskt.

Vad lallar ni om ?

Kom tillbaka till tråden när kycklingen är utrotningshotad..!
(i tråden snackar vi om ett lejon ifrån en nationalpark)
Citera
2015-07-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Är jag hjärntvättad för att jag förutsätter att det finns skillnader i mental förmåga hos olika djur? Har du något som helst belägg för att det inte skulle vara så?
För övrigt äter eller dödar jag varken fiskar eller lejon.

Ok så om det är den mentala förmågan som avgör om man får döda en varelse får jag då döda gravt utvecklingsstörda cp barn?
Citera
2015-07-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Nej hade han skjutit av lite skadedjur(människor om det inte framgår) ifrån en population som redan är väldigt mycket för stor hade han i sak gjort världen en tjänst.

Hoppas du någon gång blir jagad till döds med kikarsikte i skogen, skulle gärna vara den som utför det. Din sorgliga isterbuk.

För övrigt mycket hycklare i den här tråden, skinka till jul, sitta och äta chicken mgnuggets och andra vidriga saker. Men när det råkar handla om ett lejon så går ni i taket. Patetiskt.

Det råder ingen större brist på varken kor, kycklingar eller negrer här i världen. Problemet är väl snarast att GM har gett sig på en hotad djurart och även lockat lejonet ut ur den nationalpark det var fredat inom bara för känslan av att få döda just ett lejon.

Tvivlar på att tandläkaren hade betalat samma summa för att få skadeskjutna hönan Agda.

Antagligen är detta ett brott begånget någonstans på skuggsidan av lagen men uppsåtet är tydligt.
Citera
2015-07-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otdasdolc
Instämmer i sista meningen. När folk dödar djur som varit fria i hela sitt liv så hamnar det i media. Men när miljarder människor dricker mjölk från kor som blir våldtagna varje år för att kunna producera mjölk så läser man inte så mycket om det i media?

Men det klart det är ju värre att skjutas i det fria än att stå inomhus ett helt liv i sin eget piss och skit och invänta att få halsen avskuren samtidigt som ens kalvar tas ifrån en varje år och man blir tvångsinseminerad gång på gång. Så det klart att det är fett synd om lejonet, not....

Du får gärna återkomma när det blir olagligt att mjölka kor lilla vän.
Citera
2015-07-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det råder ingen större brist på varken kor, kycklingar eller negrer här i världen. Problemet är väl snarast att GM har gett sig på en hotad djurart och även lockat lejonet ut ur den nationalpark det var fredat inom bara för känslan av att få döda just ett lejon.

Tvivlar på att tandläkaren hade betalat samma summa för att få skadeskjutna hönan Agda.

Antagligen är detta ett brott begånget någonstans på skuggsidan av lagen men uppsåtet är tydligt.

Citat:
Du får gärna återkomma när det blir olagligt att mjölka kor lilla vän.

Och du får gärna återkomma när du inser att en varelses välbefinnande inte avgörs av hur stor deras population är min store vän
Citera
2015-07-30, 00:12
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ok så om det är den mentala förmågan som avgör om man får döda en varelse får jag då döda gravt utvecklingsstörda cp barn?

Nej, eftersom vi tillhör samma art och människan har ett unikt värde. En rimligare fråga (som jag tog upp tidigare) du bör ställa dig är om du skulle ha lika lätt för att döda en chimpans, som du har för att döda en myra. Då menar jag inte rent praktiskt, utan moraliskt (bäst att reservera sig, så att du inte kommer med någon ny fullständigt vansinnig jämförelse).
Citera
2015-07-30, 00:14
Medlem
Citat:
Nej, eftersom vi tillhör samma art och människan har ett unikt värde. En rimligare fråga (som jag tog upp tidigare) du bör ställa dig är om du skulle ha lika lätt för att döda en chimpans, som du har för att döda en myra. Då menar jag inte rent praktiskt, utan moraliskt (bäst att reservera sig, så att du inte kommer med någon ny fullständigt vansinnig jämförelse).

Ja jag skulle kunna döda en chimpans lika lätt, nöjd? Konstigt att du gick tillbaks till att använda artargumentet eftersom det inte var en människa som sköts i detta fallet
Citera
2015-07-30, 00:16
Medlem
MsPa1nTs avatar
Någon som såg superhycklaren Jan Kuk-o's artikel där han fördömmer tandläkaren men samtidigt jagat lejon själv i Tanzania? Mer mediakåt och dubbelmoral får man leta efter i en person, men vad har man att vänta sig av från Jan?
Citera
2015-07-30, 00:17
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ja jag skulle kunna döda en chimpans lika lätt, nöjd?

Nej, inte direkt nöjd eftersom du uppenbarligen ljuger (eller är helt rubbad).
Citera
2015-07-30, 00:17
Medlem
Citat:
Och du får gärna återkomma när du inser att en varelses välbefinnande inte avgörs av hur stor deras population är min store vän

Du tycker alltså det är helt ok om lejon som art blir utrotade av amerikanska tandläkare? Intressant, lycka till med kossorna.
Citera
2015-07-30, 00:18
Medlem
Citat:
Nej, inte direkt nöjd eftersom du uppenbarligen ljuger (eller är helt rubbad).

Näpp ljuger absolut inte. Jag är ingen hycklare bara. Men tack för att du kallar mig rubbad för jag vill helst inte bli kallad frisk av någon bland det 99% hjärntvättade folket
Citera
2015-07-30, 00:20
Medlem
Citat:
Du tycker alltså det är helt ok om lejon som art blir utrotade av amerikanska tandläkare? Intressant, lycka till med kossorna.

Japp helt ok!, mammutarna tror jag inte tänker speciellt mycket på att dom är utrotade, det är nog snarare sånna som du som grämer sig över sånt. Tack själv , lycka till du med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in