Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-08-06, 23:50
  #97
Medlem
Tycker det är väldigt mycket överdoser i landet just nu. Hur kan 2 avlida samtidigt av överdos? Vet man själv om som missbrukare i stort sett precis hur mycket som krävs för att man ska dö av en överdos, eller sker det ofta av misstag? Oerhört tragisk händelse oavsett.
Citera
2015-08-07, 00:29
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoZzmode
Tycker det är väldigt mycket överdoser i landet just nu. Hur kan 2 avlida samtidigt av överdos? Vet man själv om som missbrukare i stort sett precis hur mycket som krävs för att man ska dö av en överdos, eller sker det ofta av misstag? Oerhört tragisk händelse oavsett.

det händer för att de får andra saker än de förväntar sig. tänk dig att får en tablett som det står alvedon på men är råttgift... lite svår att dosera. de som ligger bakom produktionen måste vara skyldiga till grovt vållande till annans död... minst. hur svårt kan det vara att lokalisera de?

pengarna måste ju ha betalats in på nåt konto så de kan ju börja där...
Citera
2015-08-07, 17:51
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsbehonest
det händer för att de får andra saker än de förväntar sig. tänk dig att får en tablett som det står alvedon på men är råttgift... lite svår att dosera. de som ligger bakom produktionen måste vara skyldiga till grovt vållande till annans död... minst. hur svårt kan det vara att lokalisera de?

pengarna måste ju ha betalats in på nåt konto så de kan ju börja där...

En överdos behöver inte innebära en felaktig produkt. Finns exempelvis hur många heroinister som gått hädan efter att ha varit rena ett tag och sen slagit i sig lika mkt som de brukar och inte tänkt på att de inte är fullt lika toleranta längre exempelvis.
Citera
2015-08-07, 18:02
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
En överdos behöver inte innebära en felaktig produkt. Finns exempelvis hur många heroinister som gått hädan efter att ha varit rena ett tag och sen slagit i sig lika mkt som de brukar och inte tänkt på att de inte är fullt lika toleranta längre exempelvis.

sant men i det här fallet ser det ut som om det var falska xanorstavar. kolla sidan 8 för länk. många har dött av drogen som innehåller ett betydligt starkare ämne och många andra har hamnat på akuten för överdos. jag fattar inte att människor kan falla så lågt att de säljer ett fakepreparat under ett annat namn för att tjäna lite stålar.. de har inget samvete öht och jag hoppas de kommer få sitt straff
Citera
2015-08-07, 18:11
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsbehonest
sant men i det här fallet ser det ut som om det var falska xanorstavar. kolla sidan 8 för länk. många har dött av drogen som innehåller ett betydligt starkare ämne och många andra har hamnat på akuten för överdos. jag fattar inte att människor kan falla så lågt att de säljer ett fakepreparat under ett annat namn för att tjäna lite stålar.. de har inget samvete öht och jag hoppas de kommer få sitt straff

Ah, sorry then, senast jag läste tråden hade den inte 8 sidor och jag hoppade bara rakt in här
Citera
2015-08-08, 20:39
  #102
Medlem
http://www.helahalsingland.se/halsin...stankt-overdos
Citera
2015-08-08, 22:17
  #103
Medlem
om vi räknar med alla överdoser som de där i artikeln, då blir den här småstan full med knarkare eller?

känns som att man inte går från skötsam till att dö direkt?
Citera
2015-08-20, 21:52
  #104
Medlem
Gärdet. Föga oväntat. Värre än Granbergshöjden nuförtiden, även om det är en hel del slödder där också. Minns bara när Indian-Helge bodde på Granbergshöjden och hittade på en massa tokerier. Blivit mycket färgat patrask på Granbergshöjden och en hel del skrotbilar som fraktats dit av skräpet. Tycker att kommunerna borde kunna "städa" upp lite bättre och vräka såna som inte kan hålla snyggt i området dom bor i.
Citera
2015-08-24, 22:31
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Gärdet. Föga oväntat. Värre än Granbergshöjden nuförtiden, även om det är en hel del slödder där också. Minns bara när Indian-Helge bodde på Granbergshöjden och hittade på en massa tokerier. Blivit mycket färgat patrask på Granbergshöjden och en hel del skrotbilar som fraktats dit av skräpet. Tycker att kommunerna borde kunna "städa" upp lite bättre och vräka såna som inte kan hålla snyggt i området dom bor i.
Efter Gimmels köp utav området så ska du se att det kommer ändras mycket där uppe.

Såvitt jag har hört så har Gimmel satt P för att hyra ut lägenheter åt Migrationsverket t.ex. Alltid en början ju..
Citera
2016-11-03, 23:31
  #106
Medlem
Det var väl fentanylplåster om jag inte har fel. Någon kärring på stan som "tappar plåster i duschen". Så går hon till sjukan och får nytt plåster. Förmodligen röker man det begagnade plåstret. Låter rätt äckligt om du frågar mig.

I höstas var tanten tvungen att ta med sig sina använda plåster och byta ut det mot ett nytt. Men nu hörde jag i förra veckan att kärringen lyckats komma kring det där på något vis.

Bollnäs är tragiskt rakt igenom. Här kan man snacka WT safari på hög nivå.
Citera
2016-11-03, 23:50
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jo då är det som jag trodde. Skulle tippa på att dom här killarna agerat testkaniner.


Jag hade dock fel, att skriva ut läkemedel som man räknar med ska ta livet av patienten är aktiv dödshjälp, eftersom man aktivt hjälper patienten att dö. Passiv dödshjälp är att typ upphöra med livsuppehållande behandling.

*När jag läser wikipedia om dödshjälp så verkar det som att jag har blandat ihop "passiv" och "indirekt".
__________________
Senast redigerad av nilltre 2016-11-04 kl. 00:03.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback