Pytt i panna:
INGREDIENSER: Friterad potatis (potatis, rapsolja, druvsocker), lök, griskött* (skinka, bog, stärkelse, salt, socker, rosmarinextrakt, konserveringsmedel natriumnitrit), sammanpressat nötkött** (nötkött, stärkelse, salt, nötköttsbuljong), chorizo[griskött*, nötkött**, nötfett**, salt, druvsocker, kryddor (bl a vitlök, paprika), kryddextrakt, konserveringsmedel natriumnitrit, antioxidationsmedel natriumaskorbat], purjolök, socker, salt, karamelliserat socker, nötköttsbuljong (salt, socker, lök, libbsticka, rapsolja) och kryddor. I rätten ingår 8 % nötkött, 7,5 % chorizo, 3 % skinka och 3 % bog av gris. *Griskött uppfött och slaktat i Irland. **Nötkött uppfött och slaktat i Brasilien och Irland. Läs alltid på förpackningen, innehållsdeklarationen kan ha ändrats.
Oxpytt:
Friterad potatis (potatis, rapsolja, salt, druvsocker), nötkött* (sammanpressat) 18% (nötkött*, stärkelse, salt, nötköttsbuljong), lök, salt, socker, karamelliserat socker, nötköttsbuljong, rapsolja och kryddor. *Nötkött uppfött och slaktat i Brasilien.
Hmm.. pytt i panna verkar ju mer spännande.
Vad gäller smaken kan jag inte svara på det.. jag "trimmar" alltid min pytt från påse.
Te.x med att steka på ett paket (140gr) bacon i bitar, sedan lägg till en rödlök samt 1-2 klyftor vitlök. Ha sedan i lagom mycket "pytt" från påsen.
Lägg till ev korvsnuttar/kött och annat som kan finnas kvar i kylen. Detta åker i stekpannan nu.
Fräs ihop allting till en nice pytt. Lägg upp på tallrik och servera med ett nystekt ägg "on top" och lite skivade rödbetar (om man gillar det).
Garanterat grymt gott =)