Pytt i panna:
INGREDIENSER: Friterad potatis (potatis, rapsolja, druvsocker), lk, grisktt* (skinka, bog, strkelse, salt, socker, rosmarinextrakt, konserveringsmedel natriumnitrit), sammanpressat ntktt** (ntktt, strkelse, salt, ntkttsbuljong), chorizo[grisktt*, ntktt**, ntfett**, salt, druvsocker, kryddor (bl a vitlk, paprika), kryddextrakt, konserveringsmedel natriumnitrit, antioxidationsmedel natriumaskorbat], purjolk, socker, salt, karamelliserat socker, ntkttsbuljong (salt, socker, lk, libbsticka, rapsolja) och kryddor. I rtten ingr 8 % ntktt, 7,5 % chorizo, 3 % skinka och 3 % bog av gris. *Grisktt uppftt och slaktat i Irland. **Ntktt uppftt och slaktat i Brasilien och Irland. Ls alltid p frpackningen, innehllsdeklarationen kan ha ndrats.
Oxpytt:
Friterad potatis (potatis, rapsolja, salt, druvsocker), ntktt* (sammanpressat) 18% (ntktt*, strkelse, salt, ntkttsbuljong), lk, salt, socker, karamelliserat socker, ntkttsbuljong, rapsolja och kryddor. *Ntktt uppftt och slaktat i Brasilien.
Hmm.. pytt i panna verkar ju mer spnnande.
Vad gller smaken kan jag inte svara p det.. jag "trimmar" alltid min pytt frn pse.
Te.x med att steka p ett paket (140gr) bacon i bitar, sedan lgg till en rdlk samt 1-2 klyftor vitlk. Ha sedan i lagom mycket "pytt" frn psen.
Lgg till ev korvsnuttar/ktt och annat som kan finnas kvar i kylen. Detta ker i stekpannan nu.
Frs ihop allting till en nice pytt. Lgg upp p tallrik och servera med ett nystekt gg "on top" och lite skivade rdbetar (om man gillar det).
Garanterat grymt gott =)