Citat:
Ursprungligen postat av
hanssachs
Jag föreslår strenbrottet i Stenhamra väster om Stockholm. Varma dagar brukar tuffa killar vara där och hoppa från en 15 meter hög klippa. Vattnet är tillräckligt djupt och kristallklart. Men ta med badtofflor. Stenig väg att gå upp runt klippan till hoppavsatsen.
Du hittar dit från Stenhamra Centrum och följer Vallviksvägen, så är det efter en km på högra sidan grusväg in till stenbrottet. Inte den fösta sjön när man vikt av utan fortsätt till nästa sjö strax bakom. Låt oss åka dit och hoppa tillsammans.
I övrigt kan jag föreslå Saltsjöbadens Friluftsbad (Saltisbadet) som har hopptorn på 11 meter för de tuffa. Varma dagar brukar jag lämna övriga kläder hemma och cykla dit i bara badshorts. Först en svettig cykeltur i bara shorts och sen ett saltstänkt 11-metershopp. Det är sommar det!
Sorry för sent inlägg, tackar för tipsen!
Var i Stockholm i slutet av augusti och vi testade både Stenhamra och Saltisbadet. Det var lätt att hitta till stenbrottet och det var faktiskt redan några där och hoppade. Det blev 3 hopp från 15 meter, gick utmärkt förutom sista hoppet. Landningen var bra, men min ena lins lyckades på något sätt leta sig ur ögat (trots stängda ögon vid nedslaget). Misstänker att jag tittade ned och fick en smäll mot ögat. Linser är dock inte att rekommendera vid höga hopp. Hade ont i ögat några timmar, men allt är bra nu iaf. Saltisbadet var också mycket bra, rekommenderas för den som inte gillar klippor.