2015-07-28, 19:04
Medlem
Ja, här kommer den. Den där typiska "gillar han mig?" frågan.

Träffade en kille på krogen för 4 mån sen. Släpade såklart med honom hem rakt på sak och full som jag var. Efter bara den kvällen insåg jag att "Hey, det här var bra. Det vill jag göra om." Så jag flörtade lite och förtydligade att han fick komma tillbaka. Vilket han gjorde, och har gjort i snitt 1gng/vecka i nu 4 mån.

Självklart har jag lyckats bli sådär jättekär i killen och jag som inte varit ute på raggande på 5 år känner mig sjukt nervös och ärligt talat helt jävla tappd bakom en vagn när det gäller känslor.

Som inte det räckte är killen galet blyg och jag som är lite rädd om mitt skinn är nu fundersam på om det är blygheten som tar över, eller om han inte är intresserad på det sättet.

Han är såklart hur kärleksfull som helst "in the moment". Men jag tar alltid första steget. Han vågar inte ens kyssa mig först, men när vagnen väl är i rullning (om ni förstår) så kör han på som bara den. Han skickar ytterst sällan meddelande först. Men skickar jag svarar han alltid och dessutom väldigt entusiastiskt. Han har uttryckt att han tycker det är trist att flytta för "Du bor ju inte där". Och hintar jag lite att jag gillar honom så får jag alltid till svar att "Åh vad bra " och saker i den stilen. Finns mer att ta av, men er spontana reaktion? Go or no go? Går jag totalt på näsan om jag säger vad jag känner eller kan jag ha en chans?

Ursäkta mina dumma frågor men jag känner mig som sagt heelt jävla tappad. 😂
Citera
2015-07-28, 19:08
Medlem
James91s avatar
Fråga honom istället för oss. Ett litet tips.
Citera
2015-07-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wallbergskan
Go or no go?
Man ska alltid ta chansen med allt här i livet om man inte har något att förlora på det. Du har ju bara något att vinna, kör för fan!

Ja han verkar gilla dig!
Citera
2015-07-28, 19:09
Medlem
Nu när det har gått 4 månader borde du kunna säga som du känner, annars är det dumt att gå och hoppas om han inte skulle vara intresserad...

Kanske inte har haft någon tjej tidigare eller inte van att prata med tjejer? Eller jaa extremt blyg överlag finns också.

Kör på fullt ut. Kan väl gå på en riktigt date eller något?
Citera
2015-07-28, 20:15
Medlem
Du kan ju fråga om ni kan göra något "på fritiden" istället för att bara vara hemma hos dig och ligga? Har du varit hemma hos honom t.ex.?

Om ni börjar gör saker som fika, äta på restaurang, gå ut och ta en bra bira, gå på bio etc. så känns det rent spontant som att ni får en mer kvalitativ relation än som det är just nu. Och då slipper du obekväma frågor som är alldelles för rättframma och påträngande som kan göra att det blir konstigt mellan er.
Citera
2015-07-28, 20:44
Medlem
Yoshi.crews avatar
Ja, han verkar gilla dig. Klart att blygheten kan ha svårt för honom att viss vad han känner, det är därför du ska ta denna chansen nu.
Citera
2015-07-28, 21:30
Medlem
Säg som du känner är han inte intresserad bryt kontakten och ha inte sex med honom, du kommer bara bli utnyttjad då.
Citera
2015-07-28, 21:55
Medlem
Ett par som knullat regelbundet i fyra månader men inte törs fråga om de gillar varandra. Fan vad gammal jag känner mig.
Citera
2015-07-28, 23:18
Medlem
Fråga honom bara rakt ut.

Har ni bara varit hemma och legat kanske du kan fråga om han vill hitta på något annat (innan)?

Jag har varit i samma situation med en kille, jag sa till sist att jag inte inte fixade att bara träffas som vi gjorde och undrade om han trodde att det kunde bli något mer och att vi i så fall kunde träffas på riktigt.
Värsta sekunden i mitt liv när jag skickade det (jag vet, fegis).

Jag fick svar med en gång, inte det jag ville, men ett ärligt svar av en kille som tycker om mig men inte tillräckligt.
Jag kunde gå vidare. Det sved lite. Men det här undrandet är värre.
Citera
2015-07-28, 23:44
Medlem
Sätter en arm på att ni e ett par så fort du "fått arslet ur vagnen"
E han dessutom MEGA blyg lär det inte hända ett skit förrän DU tar tag i det
så kör i vind
Citera
2015-07-29, 00:40
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallbergskan
Går jag totalt på näsan om jag säger vad jag känner eller kan jag ha en chans?
Vissa är så rädda för att misslyckas i sina försök till kärlek så de lever hellre i osäkerhet och undran. Du har ingen chans om du inte vågar! Så istället för att fråga om du riskerar att bli sårad eller inte så fråga dig vad du verkligen känner för killen och vad du vill och sen blundar du och hoppar . That's life!
Citera
2015-07-31, 14:05
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Har han sagt att han dejtar dig exklusivt?

Förresten; om han säger att han gör det, eller ska göra det, då har han gett dig sitt ord, det ska räcka. Sen kan han va en cheating son of a bitch för det, men det ska räcka.

Sen, visar det sig att ordet inte höll, klipp banden direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in