2015-07-28, 07:27
Medlem
Hej!

Detta är mitt första inlägg så vet inte alls om det är rätt...

Jag har flyttat till Australien för långtidsstudier. Dessvärre finns INGET snus att tillgå i detta land och gov har ändrat från en stock till 2 dosor som man kan ta in i landet...

Jag har tidigare beställt via buysnus.com som har funkat bra tills det att gov började tvärkontrollera det också och det hjälper inte att de skickar stocken i packet om 5. Alla blir tagna i tullen och en saftig nota på 200 dollar i tax läggs på för att få ut paketet.

Har googlat och det finns olika andra hemsidor men undrar om det är någon ni rekommenderar där man sällan blir tagen i tullen??

Måste ju finnas någon annan än mig som cravear snus och inte är miljonär.
Citera
2015-07-28, 09:45
Avstängd
Det är ju inte förbjudet att beställa on-line och betala importtull när du mottager paketet. Kostar 600:- per stock i skatt. Annars kan du besöka Svenska Kyrkan i Sydney, där brukar sitta små lappar uppe om snusförsäljning.
Citera
2015-07-28, 12:17
Medlem
Nej jag är medveten om att det inte är förbjudet. Det är bara lite halvtrist att betala skatten här för att få ut paketet. Dosan ligger då på runt 100-120 kronor. Vilket är lite saftigt. Men tack för tipset om snusförsäljning genom svenska kyrakn. Lite ironiskt att de har lapparna där bara haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in