2015-07-27, 19:18
Medlem
Hej
Jag r vldigt tacksam fr hjlp, brjar bli frustrerande och inte ha ljud.
Allt brjade nr jag skulle starta om datan s fungerande inte ljudet och nere i aktivitetsfltet r det ett rtt kryss p ljud symbolen.

Felmeddelandet jag fr nr jag klickar p ikonen r: en eller flera ljudtjnster kr inte str det sen str det ven: Tjnsten Windows Audio och tjnsten Windows Audio End Point Builder mste kras fr att ljudet ska fungera korrekt. En eller flera av dessa tjnster krs inte.

Jag ven provat att g in p tjnster och blddrat ner till windows audio och den krs inte str det s jag startade den och fick detta medlande: Det gick inte starta tjnsten windows audio p lokal dator.
Senast redigerad av andas-djupt 2015-07-27 kl. 19:25.
Citera
2015-07-27, 19:21
Medlem
Absolut lttaste r att gra en systemterstllning av datorn.
Hnde mig tv gnger fr mnga r sen nr man krde winamp, Vet dock inte varfr. Orkade inte ta tag i problemet s systemterstllning var det smidigaste
Citera
2015-07-27, 19:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Utfr en ominstallation som avser ljudkortets drivrutin.
Citera
2015-07-27, 19:25
Medlem
sommarlovs avatar
Det verkar som en Windows-uppdatering orsakar detta, massor med folk har pltsligt ftt problem!

Jag ocks, ungefr var tredje gng jag startar datorn har jag inget ljud.

Lser det genom att avinstallerar ljudkortet (enhetshanteraren) och startar om datorn, Windows hittar ljudkortet och det fungerar...
Citera
2015-07-27, 19:30
Medlem
Gr en systemterstllning innan uppdateringen installerades!
Citera
2015-07-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Absolut lttaste r att gra en systemterstllning av datorn.
Hnde mig tv gnger fr mnga r sen nr man krde winamp, Vet dock inte varfr. Orkade inte ta tag i problemet s systemterstllning var det smidigaste
Jag har provat med systemterstllning och det fungerade inte.
Citera
2015-07-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det verkar som en Windows-uppdatering orsakar detta, massor med folk har pltsligt ftt problem!

Jag ocks, ungefr var tredje gng jag startar datorn har jag inget ljud.

Lser det genom att avinstallerar ljudkortet (enhetshanteraren) och startar om datorn, Windows hittar ljudkortet och det fungerar...
Ja ok, jag provade ta bort 3 saker om fanns under ljud fliken i enhetshanteraren och startade om datan men ljudet fungerar inte samt att den installerade bara om tv saker nu och det fattas en
Citera
2015-07-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Utfr en ominstallation som avser ljudkortets drivrutin.
Hur gr man det? jag har provat att klicka p uppdatera drivrutin p kortet men ljudet fungerar nd inte
Citera
2015-07-27, 20:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas-djupt
Hur gr man det? jag har provat att klicka p uppdatera drivrutin p kortet men ljudet fungerar nd inte

Om du har CCleaner s finns det en meny dr man kan avinstallerar bort ett program eller drivrutin. Leta upp ljudkortets drivrutin och avinstallerar bort den. Rensar drefter datorn med CCleaner. Installerar nu den drivrutin som du har hmtat hem frn tillverkarens hemsida.

Startar om datorn och se om detta hjlpte dig.
Citera
2015-07-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du har CCleaner s finns det en meny dr man kan avinstallerar bort ett program eller drivrutin. Leta upp ljudkortets drivrutin och avinstallerar bort den. Rensar drefter datorn med CCleaner. Installerar nu den drivrutin som du har hmtat hem frn tillverkarens hemsida.

Startar om datorn och se om detta hjlpte dig.
Ok ska prova det, men jag vet inte vad ljudkortet heter, finns 2 saker dr:
AMD high definition audio device och conexant smart audio HD?
P bda str det: Den hr enheten fungerar korrekt. inne br det inte d att den fungerar?
Senast redigerad av andas-djupt 2015-07-27 kl. 21:25.
Citera
2015-07-28, 16:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas-djupt
Ok ska prova det, men jag vet inte vad ljudkortet heter, finns 2 saker dr:
AMD high definition audio device och conexant smart audio HD?
P bda str det: Den hr enheten fungerar korrekt. inne br det inte d att den fungerar?

Det finns alltid alternativ och lsningar. Hr finns en lsning -> http://www.belarc.com/free_download.html

Hmtar hem detta program. Installerar det och kr en utvrdering. Detta tar ngra minuter och drefter s fr du fram all information om datorn. Dr kan du skert se vilket ljudkort du har eller tillverkare.

Surfar sedan in p tillverkarens hemsida och hmtar hem drivrutinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in