2015-07-27, 19:18
Medlem
Hej
Jag är väldigt tacksam för hjälp, börjar bli frustrerande och inte ha ljud.
Allt började när jag skulle starta om datan så fungerande inte ljudet och nere i aktivitetsfältet är det ett rött kryss på ljud symbolen.

Felmeddelandet jag får när jag klickar på ikonen är: en eller flera ljudtjänster kör inte står det sen står det även: Tjänsten Windows Audio och tjänsten Windows Audio End Point Builder måste köras för att ljudet ska fungera korrekt. En eller flera av dessa tjänster körs inte.

Jag även provat att gå in på tjänster och bläddrat ner till windows audio och den körs inte står det så jag startade den och fick detta medlande: Det gick inte starta tjänsten windows audio på lokal dator.
Senast redigerad av andas-djupt 2015-07-27 kl. 19:25.
Citera
2015-07-27, 19:21
Medlem
Absolut lättaste är att göra en systemåterställning av datorn.
Hände mig två gånger för många år sen när man körde winamp, Vet dock inte varför. Orkade inte ta tag i problemet så systemåterställning var det smidigaste
Citera
2015-07-27, 19:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Utför en ominstallation som avser ljudkortets drivrutin.
Citera
2015-07-27, 19:25
Medlem
sommarlovs avatar
Det verkar som en Windows-uppdatering orsakar detta, massor med folk har plötsligt fått problem!

Jag också, ungefär var tredje gång jag startar datorn har jag inget ljud.

Löser det genom att avinstallerar ljudkortet (enhetshanteraren) och startar om datorn, Windows hittar ljudkortet och det fungerar...
Citera
2015-07-27, 19:30
Medlem
Gör en systemåterställning innan uppdateringen installerades!
Citera
2015-07-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Absolut lättaste är att göra en systemåterställning av datorn.
Hände mig två gånger för många år sen när man körde winamp, Vet dock inte varför. Orkade inte ta tag i problemet så systemåterställning var det smidigaste
Jag har provat med systemåterställning och det fungerade inte.
Citera
2015-07-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det verkar som en Windows-uppdatering orsakar detta, massor med folk har plötsligt fått problem!

Jag också, ungefär var tredje gång jag startar datorn har jag inget ljud.

Löser det genom att avinstallerar ljudkortet (enhetshanteraren) och startar om datorn, Windows hittar ljudkortet och det fungerar...
Ja ok, jag provade ta bort 3 saker om fanns under ljud fliken i enhetshanteraren och startade om datan men ljudet fungerar inte samt att den installerade bara om två saker nu och det fattas en
Citera
2015-07-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Utför en ominstallation som avser ljudkortets drivrutin.
Hur gör man det? jag har provat att klicka på uppdatera drivrutin på kortet men ljudet fungerar ändå inte
Citera
2015-07-27, 20:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas-djupt
Hur gör man det? jag har provat att klicka på uppdatera drivrutin på kortet men ljudet fungerar ändå inte

Om du har CCleaner så finns det en meny där man kan avinstallerar bort ett program eller drivrutin. Leta upp ljudkortets drivrutin och avinstallerar bort den. Rensar därefter datorn med CCleaner. Installerar nu den drivrutin som du har hämtat hem från tillverkarens hemsida.

Startar om datorn och se om detta hjälpte dig.
Citera
2015-07-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du har CCleaner så finns det en meny där man kan avinstallerar bort ett program eller drivrutin. Leta upp ljudkortets drivrutin och avinstallerar bort den. Rensar därefter datorn med CCleaner. Installerar nu den drivrutin som du har hämtat hem från tillverkarens hemsida.

Startar om datorn och se om detta hjälpte dig.
Ok ska prova det, men jag vet inte vad ljudkortet heter, finns 2 saker där:
AMD high definition audio device och conexant smart audio HD?
På båda står det: Den här enheten fungerar korrekt. inne bär det inte då att den fungerar?
Senast redigerad av andas-djupt 2015-07-27 kl. 21:25.
Citera
2015-07-28, 16:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas-djupt
Ok ska prova det, men jag vet inte vad ljudkortet heter, finns 2 saker där:
AMD high definition audio device och conexant smart audio HD?
På båda står det: Den här enheten fungerar korrekt. inne bär det inte då att den fungerar?

Det finns alltid alternativ och lösningar. Här finns en lösning -> http://www.belarc.com/free_download.html

Hämtar hem detta program. Installerar det och kör en utvärdering. Detta tar några minuter och därefter så får du fram all information om datorn. Där kan du säkert se vilket ljudkort du har eller tillverkare.

Surfar sedan in på tillverkarens hemsida och hämtar hem drivrutinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in