2015-07-27, 14:44
Medlem
Hej! Jag skulle vilja lära mig programmering. Är det någon med erfarenhet som som skulle kunna ge mig några råd om vad jag bör läsa för typ av böcker. Jag är helt oerfaren i området och behöver förstå hur datorn kommunicerar. Så gärna några bra nybörjarböcker. "Java/html for dummies" kanske? Tack på förhand.
Citera
2015-07-27, 17:11
Medlem
Om du vill lära dig programmera så kan jag rekommendera att kolla in "thenewboston" på youtube. Hans klipp har lärt mig mycket. Sen så finns det väldigt många programmeringspråk att välja ifrån. Själv började jag programmera i C och tycker om det språket. Om du vill lära dig C rekommenderar jag boken The C programming language 2nd edition. Den är skriven av de som skapade C, det blir väl inte bättre än det?. Sen finns "C genom ett nyckelhål" som är på svenska.

Ett annat språk som jag vill rekommendera är python. Har nyligt fått ett intresse för python då jag finner det enkelt att läsa koden man skriver. Jag kan dock inte hänvisa till några bra böcker om python.

första inlägget förresten
Senast redigerad av Stor-Bengan 2015-07-27 kl. 17:27.
Citera
2015-07-27, 17:14
Medlem
Se mitt svar här:
(FB) Vill lära mig programmering och bli duktig på det - hur gör jag?
Citera
2015-07-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Bengan
Om du vill lära dig programmera så kan jag rekommendera att kolla in "thenewboston" på youtube. Hans klipp har lärt mig mycket. Sen så finns det väldigt många programmeringspråk att välja ifrån. Själv började jag programmera i C och tycker om det språket. Om du vill lära dig C rekommenderar jag boken The C programming language 2nd edition. Den är skriven av de som skapade C, det blir väl inte bättre än det?. Sen finns "C genom ett nyckelhål" som är på svenska.

Ett annat språk som jag vill rekommendera är python. Har nyligt fått ett intresse för python då jag finner det enkelt att läsa koden man skriver. Jag kan dock inte hänvisa till några bra böcker om python.

första inlägget förresten

Stort tack Bengan!
Citera
2015-07-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Se mitt svar här:
(FB) Vill lära mig programmering och bli duktig på det - hur gör jag?

Stort tack! Läste inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in