Citat:
Ursprungligen postat av
Himmler!
Uppdrag granskning tog ju upp de här problemen med JV i Sverige för ett antal år sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=pgyIsa8DChE
Ja, det där ljög dom ju också om, dom (Vakttornet) tog ut helsidors annonser i de största dagstidningarna och påstod nåt helt annat än vad som egentligen hänt. De sa även till medlemmarna under mötena i Rikets Sal att dom INTE får titta på denna UG och de gjorde Janne Josefsson till satan själv.
Allt för att ta bort fokus från sakfrågan, att dom skyddar pedofiler. Att dom skyller allt på offret, allt var deras fel. Dom var för förföriska, för lite andliga, förlitade sig inte nog på Jehova osv, osv.
Under denna granskning nu i AU så läser dom högt ur de äldste brödernas hemliga herdebok, vilket innehåller instruktioner hur de måste agera vid olika händelser. Tex står det att "de måste få den anklagade att känna sig så bekväm som möjligt" men ingenstans står det någonting om offrets välfärd och mående.
När småtjejer kommer till de äldste i förtroende och berättar att en annan äldste förgripit sig på dem så måste de sitta och berätta i minsta detalj vad som hänt. Inför flera män!! (Kvinnor får inte vara med) bara det är en våldtäckt i sig. Sen ska dessa äldste avgöra om detta barn ljuger eller inte och i de flesta fall tar de den nekande anklagades sida, just för att dom är "kollegor". Det är även bevisat att de flesta pedofiler inom församlingarna har högre positioner, trots att de blivit anklagade flera gånger för samma sexuella övergrepp, av flera olika barn/kvinnor.
När ska vittnena vakna upp och inse att detta är en sjuk mansgrissekt som främjar pedofiler? Satan älskar pedofili, ser dom inte parallellerna?
Flera av dessa äldste som blir förhörda nu under denna granskning riskerar fängelse. Tror ni moderskeppet i Brooklyn kommer att stå vid deras sida eller tror ni de kommer förneka dom? Jag hoppas det kommer gå åt helvete för hela sekten och jag kan knappt bärga mig att se antalet vittnen i AU sjunka som en sten. Jag hoppas de större nyhetstidningarna i Sverige rapporterar om detta också, jag är förvånad att tex Aftonbladet inte skrivit något ännu.