2015-07-25, 17:18
Medlem
Ja som tråden lyder, vad tycker ni? I dagens kroppsbyggning så fokuseras det alltid på att bli så gigantisk som möjligt. Armar grova som boa ormoar, allt annat anses vara dåliga resultat enligt vissa.
Förr kunde man se killar med mindre armar, fast med bra peak på biceps och hästsko triceps.
Hur ser ni på detta idag personligen? Vad föredrar ni? Köttiga armar eller mindre och peakiga?
Vad mäter era armar just nu?
Citera
2015-07-25, 17:22
Medlem
Grankulas avatar
rippade armar ser ju bättre ut än fatceps enligt mig. Men då menar jag typ 37-38 cm rippade armar än typ 38 cm på någon som e typ 20% bf. Är kille förövrigt haha, så menar endast ur estetisk synpunkt
Citera
2015-07-25, 17:29
Medlem
48 cm med pump, All natural all-star. Kört mycket stångcurl med låg vikt för bra kontakt och många reps. Bara pumpat och tänkt att jag var hulken tills jag knappt kunde hålla stången längre. Bra Peak också. Tycker dock inte det spelar så stor roll. Ser märkligare ut med ett par stora armar bara, man spänner sig ju inte så ofta så vem bryr sig liksom.
Citera
2015-07-25, 17:40
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Stora armar med peak såklart. Stora armar med en biceps som fäster långt ner är inge vidare snyggt i mitt tycke. Men har man det så har man, inte så mycket att göra åt det utöver att få större armar.
Citera
2015-07-25, 18:37
Bannlyst
Stora armar är aldrig speciellt snyggt.
Citera
2015-07-25, 18:44
Medlem
Milford.Cubicles avatar
gillar när det ser ganska smal ut men ändå stark
Citera
2015-07-25, 18:48
Bannlyst
Ska vara stort. Rippade armar med tydliga muskler är för mycket disco.
Citera
2015-07-25, 21:46
Bannlyst
Beror på vem man frågar. Tjejer föredrar killar med smala armar.
Citera
2015-07-25, 22:24
Medlem
Ser lite konstigt ut om man har små armar men stor / bra peak. Min polare har det å man lägger liksom inte märke till hans armar förens han spänner sig.
Citera
2015-07-25, 23:01
Medlem
MuscleSharks avatar
Både typer kan se grymma ut, beroende på vilken pose man gör. Front & back double bi ser ju helt klart bäst ut om man har kortare biceps (peaks alltså). Medans side chest med längre biceps fästen ser bättre ut än peaks.
Sen tycker jag personligen inte att storleken på armarna är det viktigaste, utan formen på dom.
Citera
2015-07-26, 22:11
Medlem
föredrar storlek, har 41 cm bulkceps, lär gå ner till runt omkring 38 vid slutet av deffen.

Anledning till att jag föredrar stora armar än bra peak med små armar är just därför att-

Om jag har en T-shirt i stan så går jag inte runt och gör en front double bi, samma sak gäller i alla områden haha.

hellre kunna gå runt avslappnad och veta att ens armar inte är tändstickor
Citera
2015-07-27, 08:46
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reducto1
föredrar storlek, har 41 cm bulkceps, lär gå ner till runt omkring 38 vid slutet av deffen.

Anledning till att jag föredrar stora armar än bra peak med små armar är just därför att-

Om jag har en T-shirt i stan så går jag inte runt och gör en front double bi, samma sak gäller i alla områden haha.

hellre kunna gå runt avslappnad och veta att ens armar inte är tändstickor

This! +1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in