2005-10-20, 09:31
Medlem
Såg att det går att sätta in pengar där till bra ränta, statlig insättningsgaranti och allt. Men frågan är nu, vilka är Flexil Finans? Törs man sätta in pengar där? Ngn. som vet mera?

http://www.flexil.se/page.aspx?ID=20
Citera
2005-10-20, 12:22
Medlem
Ubbe, lille ubbe

statlig insättninsgaranti BETYDER att om Flexil finans är skumraskfigurer som låter bolaget gå i konkurs så betalar STATEN pengarna till dig, upp till 250.000 kr per privatperson är skyddat.

Så svaret fanns i din fråga: spelar ingen roll för dig vilka som är bakom Flexil finans.
Citera
2005-10-20, 13:07
Medlem
Wiseguys avatar
Vitastugan: Första inlägget där du faktiskt har rätt i vad du säger. GRATTIS!

Däremot vill jag ge dig ett tips: Lägg ner din barnsliga tonårsattityd! Du kommer att helt klart få bättre förtroende för det du skriver, vare sig du har rätt eller inte.... (bara för din egen skull...)
Citera
2005-10-20, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitastugan
statlig insättninsgaranti BETYDER att om Flexil finans är skumraskfigurer som låter bolaget gå i konkurs så betalar STATEN pengarna till dig, upp till 250.000 kr per privatperson är skyddat.

Så svaret fanns i din fråga: spelar ingen roll för dig vilka som är bakom Flexil finans.
Jo, tack för ditt uttömmande och subtila svar. Jag lyckades också sluta mig till det faktiskt, tro't eller ej, nu var min tanke att undvika ett bolag med sviktande finanser och betalningsförmåga då jag antar att om bolaget skulle konka kommer inte Ringholm tillbaka med mina pengar dagen efter konkursen.
Citera
2005-10-20, 13:42
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Jag har en, möjligen överdriven, skepsis mot de flesta liknande företag.

Säkert är den dock helt oberättigad med jag skulle kolla med FI först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in