2022-10-10, 22:46
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironside79
Det ser inte ut att bli några stora tekniska revolutioner som internet och datorer i framtiden.

Det såg det inte heller ut att bli i början av 70-talet om man, som du gör nu, bortser från alla potentiella tekniska revolutioner som ännu inte mognat så de är fullt synliga för en.

De fanns de som förutsåg utvecklingen men de hade sannolikt varit helt okända för både dig och mig om vi levde 1970, när mainstreambilden av en framtida dator som den presenterades i filmen 2001 var stor som ett rum.
Senast redigerad av schipperke77 2022-10-10 kl. 22:48.
Citera
2022-10-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Det såg det inte heller ut att bli i början av 70-talet om man, som du gör nu, bortser från alla potentiella tekniska revolutioner som ännu inte mognat så de är fullt synliga för en.

De fanns de som förutsåg utvecklingen men de hade sannolikt varit helt okända för både dig och mig om vi levde 1970, när mainstreambilden av en framtida dator som den presenterades i filmen 2001 var stor som ett rum.

Det jag säger är att du skulle kunnat ha det mest efterblivna regeringar som någonsin regerat i Sverige under de 20åren, företag och privatpersoner hade ändå hittat vägar att tälja guld ur den enorma många triljoner dollar stora guldklimpen som dåtidens teknologiska utveckling innebar. Det har vi facit på papper.

Det du nämner nu är något i stil med att Sverige som Norge gjort, ska dra bort all finansiering av genus på högskolan för ett antal miljarder och direkt investera det i säg batteri-teknik för att kunna utveckla och producera framtidens batteri som gör förnybar energi satsningen 100% bättre. Från förslag till genomklubbat av riksdagen 2022. Det är motherfucking bråttom nu med viktiga och bra beslut.

Kall fusion? Knappast.
Nya batterier? vi satsar inga/inte tillräckligt pengar i det.
Internet? Det är en minskande tjänstesektor i dag.

Vi har till och med svårt att få fram nya gruvor som ska kompensera för bristvaraor pga Ryssland. För att inte tala om cementa på Gotland. Med mera.

Jag vet inte vad det är för drömområde du pratar om som ska ha kapacitet att göra Svensk tekniksektor 10x större på 10 år? Krisen har vi nu. Vad har du för förslag? Eller ska vi sitta och hoppas på att det löser sig?
Citera
2022-10-11, 10:04
Avslutad
Citat:

https://asia.nikkei.com/Business/Tech/Semiconductors/China-s-sea-turtle-tech-executives-stranded-by-U.S.-crackdown

Angående att nu får välutbildat folk välja sida

https://www.reuters.com/technology/taiwan-says-will-protect-its-firms-interests-us-led-chip-4-group-2022-10-05/

Angående att chip 4 är var det egentliga kriget pågår. Det är ingen slump att Nordkorea leker nyårsafton typ varje dag nu med sina missiler.

Väst har ett teknologiskt övertag Kina inte tillåts ta del i. Vad ska de göra? Gå i krig över nya industristandarder? Good luck with that. Asien är på en helt annan nivå än att försöka brute-force väst. Det är influence through trade för resten av världen.

Putin är typ barbarernas konung och det fattar både Modi och Xi.

Nej men Malcom är så far off the mark man kan bli ibland. Men även ett trasigt quartz-ur visar rätt tid två gånger om dagen och jag tycker nog att Allard är den som kanaliserar flummet till praktik. Ett intressant experiment som pågår därborta i Närke.

Samtidigt är det väl andra saker än deras podd som är av intresse i deras värv som det ser ut idag. Nej men nu ska jag nog gå till parken och tyvärr vill jag nog lyssna på någonting mindre dramatiskt. Det låter så otäckt att allt hela tiden ska bli hemskt.

Taa taa som de säger over there.
Citera
2022-10-18, 07:59
Medlem
Folkkommissaries avatar
De har nu börjat spela in avsnitt på engelska. Markus säger på Twitter att det är nödvändigt men det är väl framförallt för att Malcom vill ha något att vissa upp på andra sidan Atlanten?

Jag förstår inte varför vi svenskar ska få sämre lyssning för att Malcom ska kunna rikta sig mot en internationell publik. Markus är ju svensk politiker och hans publik borde finnas här. När svenskar pratar engelska med varandra blir det automatiskt sämre eftersom att det är svårare att uttrycka det man avser på ett språk man inte behärskar lika väl som sitt modersmål.

Jag tror jag är klar med Markus och Malcom.
Citera
2022-10-18, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
De har nu börjat spela in avsnitt på engelska. Markus säger på Twitter att det är nödvändigt men det är väl framförallt för att Malcom vill ha något att vissa upp på andra sidan Atlanten?

Jag förstår inte varför vi svenskar ska få sämre lyssning för att Malcom ska kunna rikta sig mot en internationell publik. Markus är ju svensk politiker och hans publik borde finnas här. När svenskar pratar engelska med varandra blir det automatiskt sämre eftersom att det är svårare att uttrycka det man avser på ett språk man inte behärskar lika väl som sitt modersmål.

Jag tror jag är klar med Markus och Malcom.

Vaddå Mackan gör det svenskaste av allt och blir väckelsepredikant borta i amerikat. Han är ung och driftig känner jag honom rätt kommer han komma ridande på en elefant tillbaka till Sverige förkunnande någon helt fantastisk vision han har haft när han slickade på DMT-paddan.

På återseende och godspeed osv osv

En märklig karl, härligt bizarr i skallen. Nej men alltså det är bara win om han gör en internationell karriär. Jag önskar honom bitchers and hoes for life.
Senast redigerad av 43dz 2022-10-18 kl. 12:36.
Citera
2022-10-18, 19:47
Medlem
Folkkommissaries avatar
Det var ganska bra ändå men inspelat 17 september. Så över en månad gammalt när det släpptes.
Citera
2022-11-06, 06:15
Medlem
Det händer ju lite.

https://www.youtube.com/watch?v=wi0HPaElOTE&t=925s
Citera
2022-11-06, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ironside79
Det händer ju lite.

https://www.youtube.com/watch?v=wi0HPaElOTE&t=925s

Han är en helt fantastisk anomali i en generation. Jag vill se honom på riksplanet bra att han släpps fram.

Men han är färgad av sin röda bakgrund lite, han verkar inte se att det är högern som ska dressera och uppfostra den delen av vänstern nu som är mottaglig för att bete sig i ett samhälle. De beter sig som djur nämligen. Högern ska inte bli helt moralisk bankrutt och ta över hela förtrycksmaskinen. Ge oss frihet.

We want freedom man.

Allard snackar om saker och är en skicklig retoriker men deltar man i war on the ground ser man att det enda som skiljer oss från djuren och de själlösa kommunisterna är att medelklassborgare inte nackskottar sina krigsfångar. Man blir aldrig normal efter sånt. Det tar sönder hela den sociala väven och gränserna förskjuts för alltid. Globalt är det högerfolk som skapat krigets lagar.

Men det är klart att det är nödvändigt att det konservativa blocket skaffar sig ett självförtroende i det har han rätt, brudarna nere i City på alla myndigheterna kan behöva konfronteras med den här mannen iaf.

Jag gillar att han klär sig som en klassisk eurotrash bondsskurk. Jo men visst blir man fuktig.

However, kommunister kommer alltid fram till att det är politiskt nödvändigt att skjuta sin bästa kompis förr eller senare och de gör det. Så ändå skönt att Ebba är där och håller fortet mot gudslöshet. Min drakdödare och valkyria.
Senast redigerad av 43dz 2022-11-06 kl. 09:20.
Citera
2022-11-08, 15:18
Medlem
Herregud ofattbart att de ska börja med engelska. Tänker inte lyssna på skiten längre. I SVERIGE pratar man SVENSKA!
Citera
2022-11-13, 21:15
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Herregud ofattbart att de ska börja med engelska. Tänker inte lyssna på skiten längre. I SVERIGE pratar man SVENSKA!
Men det är väl för att MKs 4chan polare ska kunna lyssna?
Citera
2022-11-15, 18:47
Medlem
schipperke77s avatar
I och med att jag råsågat Malcoms senaste mentala utflykter i den här tråden vill jag rekommendera den här färska texten som påminde i alla fall mig om varför Malcom var intressant till att börja med. Riktigt bra iakttagelser. Han borde ägna sig åt mer sådant här istället för att kräkas ur sig dumheter om Ryssland.

https://www.city-journal.org/the-new-gnostics

Det som gör den intressant är att att Malcom återigen skriver om ett ämne han kan väldigt bra - på samma sätt som han kunde vänstern väldigt bra när han en gång i tiden började publicera och sälja sina texter som en intern vänsterkritiker.

Idag har ju både Malcoms och andras kritik av själva vänstern blivit allt tröttare - dels för att den blivit så utbredd men också för att den i allt högre grad beskriver en gammal vänster, den wokea 2014-vänstern som Malcom lämnat för länge sedan och resten av högern hängt upp i träningslokalen som evig halmgubbe att boxa på (jag menar specifikt den svenska vänstern här - amerikansk vänster av idag liknar ju den svenska woke-vänstern från 2014).

I den länkade texten ger sig Malcom på den amerikanska höger han lärt känna grundligt vid det här laget och klär av den bokstavligen till de solbadade testiklarna, och det är en kritik som är betydligt mer intressant och relevant idag än det trötta vevandet om vänstern. Hoppas på mer av den här varan i både poddar och text.
Citera
2022-11-15, 19:37
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
I och med att jag råsågat Malcoms senaste mentala utflykter i den här tråden vill jag rekommendera den här färska texten som påminde i alla fall mig om varför Malcom var intressant till att börja med. Riktigt bra iakttagelser. Han borde ägna sig åt mer sådant här istället för att kräkas ur sig dumheter om Ryssland.

https://www.city-journal.org/the-new-gnostics

Det som gör den intressant är att att Malcom återigen skriver om ett ämne han kan väldigt bra - på samma sätt som han kunde vänstern väldigt bra när han en gång i tiden började publicera och sälja sina texter som en intern vänsterkritiker.

Idag har ju både Malcoms och andras kritik av själva vänstern blivit allt tröttare - dels för att den blivit så utbredd men också för att den i allt högre grad beskriver en gammal vänster, den wokea 2014-vänstern som Malcom lämnat för länge sedan och resten av högern hängt upp i träningslokalen som evig halmgubbe att boxa på (jag menar specifikt den svenska vänstern här - amerikansk vänster av idag liknar ju den svenska woke-vänstern från 2014).

I den länkade texten ger sig Malcom på den amerikanska höger han lärt känna grundligt vid det här laget och klär av den bokstavligen till de solbadade testiklarna, och det är en kritik som är betydligt mer intressant och relevant idag än det trötta vevandet om vänstern. Hoppas på mer av den här varan i både poddar och text.
Jajaja, när ska du börja podda igen? Nilsson & Lampinen, make it happen. Jag betalar mycket pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in