2021-02-03, 17:20
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impossibru
Vad är feltolkningen? Om man står för en politik som säger att de som inte bidrar till samhället inte bör reproducera sig, då bör man ju själv inte reproducera sig när man bidrar lika lite som Malcom, eller Markus för den delen.

Jo visst, den hållningen kan man ju kalla konsekvent. Men du kanske blandar ihop hållning och tolkning.
Feltolkningen ligger förstås i ditt antagande som jag har markerat åt dig här, och det förklaras i artikeln om du klickar på den.
Citera
2021-02-03, 17:26
Medlem
Citat:
Vad är feltolkningen? Om man står för en politik som säger att de som inte bidrar till samhället inte bör reproducera sig, då bör man ju själv inte reproducera sig när man bidrar lika lite som Malcom, eller Markus för den delen.
De här människorna har klarat av att lyfta sig ur den situationen och bidrar nu väldigt, kulturellt och ekonomiskt. Henrik Johansson kommer alltid vara en kvinnomisshandlande tölp från landet som tuffar sig genom att hota andra med stryk. Hoppas han hotar fel person någon gång, men det tror jag inte en sådan löjlig figur som han vågar. Han tar inte någon konflikt med människor som biter tillbaka.
Citera
2021-02-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Malcom ger svaren och Marcus ställer frågorna

Parallellerna mellan Malcom & Alexander bard är uppenbara.
Problemet med dessa filosofer är att dom är så vänster-dogmatiska i sina långsökta förklaringsmodeller
om varför probleminvandrare beter sig. Världens längsta resonemang om "ventilering" vilket såklart måste appliceras på hela mänskligheten, alla är lika!.

Marcus däremot är betydligt mer smyg etnonationalistisk & har inte stängd dörrarna till andra förkalknings-modeller, som att det rentav kan handla om fjärrkultur för att inte säga ras, men tvingas av respekt till Malcolms
hudfärg lägga band på sig själv

Man tycker lite synd om Malcom när han ser på nationella med eufemistiska ögon & projicerar
sina vänster-förklaringsmodeller på deras beteende & bortser ifrån att medelsvensson inte vill att folk av annan hudfärg ska kullkasta århundraden lik-giltig demografi, på så vis är det mycket riktigt en Onkel Tom faktor som omgärdar honom.

Det som gör att man står ut med karlns tro & självbedrägeri är att han uttrycker sig ganska roligt

'Bygga en klättervägg' åt invandrarna' (istället för standardsvaret att bygga flera fritidsgårdar)
eller när han påstod att ett 'vildsvin håller på & muckar gräl med människor'
Jag syns inte det där träffar helt rätt, men jag förstår var det kommer från.
Citera
2021-02-05, 23:33
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PomPoms
Enligt ”Nyheter i dag” har Henrik Johansson feltolkat nåt i ”Markus och Malcom”. Och därefter hängt ut Kyeyune i podden ”Haveristerna”.

https://nyheteridag.se/mobbning-som-affarsmodell/
Jag tänker att hedersarier Kyuene kanske hade psykisk ohälsa som affärsmodell tidigare för att kunna bli arbetsbefriad och inte känna "alienation" på något lagerjobb efter sina misslyckande universitetsstudier. Bara en teori.

Oavsett ett tjuvnyp som förhoppningsvis får konsekvenser för tjockis-henko, eller kommer man undan som fackombudsman med att i egensyfte begära och fläka ut uppgifter för att göra narr av någons psykiska ohälsa?
Senast redigerad av svartriddare 2021-02-05 kl. 23:35.
Citera
2021-02-07, 14:22
Medlem
Citat:

Det fetmarkerade ovan är en del av feltolkningen. Varsågod.
Citera
2021-02-12, 20:52
Medlem
Det här är en av mina favvo-poddar. Deras snack om transferiatet är lysande!
Citera
2021-04-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Lyssnat igenom ett halva avsnitt 9 om Islamiska Staten. Faktiskt väldigt bra än så länge. Som vanligt så underskattar de på vänsterbasis styrkan hos religioner. Bra ändå då det handlar om en diskussion som annars ej mig veterligen sker öppet inom vänstern.

Längesedan de släppte ett avsnitt nu.
Citera
2021-04-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Längesedan de släppte ett avsnitt nu.
De blir väl tvungna att kassera förinspelade avsnitt allt eftersom Malcolms profetior om Trump, Chauvin, Q-boomers och gud vet vad misslyckas med att materialiseras.
Citera
2021-07-31, 14:09
Medlem
Enydrions avatar
Nytt avsnitt för fem dagar sedan, väldigt bra, Ekonomi och avel heter det. En del saker jag inte visste om Sydkorea...

Markus var lite naiv där när han undrar hur det kan komma sig att en familj i en etta kan skaffa många barn typ...

När volvo 760 precis kommit så skaffade en invandrare en sådan (den kom 1982, alltså nästan 40 år sedan). Jo han kunde köpa en sådan tack vare att han hade 11 barn och dessa fick barnbidrag...

Hans barn var alltså som en skattkista full med guld! Detta var alltså för 40 år sedan och har inte förändrats ännu (men det diskuteras att minska barnbidraget om man har många barn, men det lär väl inte hända i verkligheten)
Citera
2021-08-02, 14:31
Medlem
Enydrions avatar
Hr nu lyssnat på Kapitalet höjer hyrorna...

och där nämndes att västvärden har stagnerat i ekonomin men det har inte Kina typ.

När jag gick i småskolan för drygt 50 år sedan så förklarades industrialiseringen med att i England så öppnades fabriker med textilmaskiner, men kläderna såldes bara till typ adelsmän och de kunde väl inte köpa hur mycket som helst, så det blev ingen ordning på det förrän arbetarnas löner höjdes så mycket så att de själva hade råd att köpa kläderna osv...

Jag brukar ju tänka på kapitalismen som att varor produceras och det sker effektivare och då kan lönerna höjas så man kan köpa fler saker utan att det blir inflation, är det inte typ så som sker i Kina, alltså att fler folk får jobb och även högre och högre löner, utan att det blir inflation...

Här i väst känns ju som att lönerna stagnerat och vinsterna går till stora bolag och miljardärer, och de bygger ju nån Yacht för nån miljard då och då men... nämndes ju att nåt bolag köper upp villor som är till salu i USA och gör om till hyresbostäder för alla miljarder man har svårt att placera...

Jag tyckte väl inte att exemplet med Elons space X var det allra bästa exemplet på att sno till sig skattepengar till sitt företag, då de bygger raketerna till en tiondel av vad de kostade tidigare (när nasa själva tog fram dem), alltså återanvändbara raketer och raketmotorer osv.. Det är ju inte sådant som sker tex när vården privatiseras i Sverige...
Senast redigerad av Enydrion 2021-08-02 kl. 14:53.
Citera
2021-08-13, 20:16
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovk
Det här är en av mina favvo-poddar. Deras snack om transferiatet är lysande!

Jag tycker begreppet blir för trubbigt.
Ja många i socialt utsatta områden lever på transferierade medel, men krasst så kan man påstå att även sjuksköterskor och lärare gör så. Om man ska vara marxist så skapar regionanställde uskan Eva lika lite värde som arbetslösa Mohamed och bådas levnadsstandard garanteras av transferering av skattemedel.
Citera
2021-08-15, 01:33
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Jag tycker begreppet blir för trubbigt.
Ja många i socialt utsatta områden lever på transferierade medel, men krasst så kan man påstå att även sjuksköterskor och lärare gör så. Om man ska vara marxist så skapar regionanställde uskan Eva lika lite värde som arbetslösa Mohamed och bådas levnadsstandard garanteras av transferering av skattemedel.

Uppenbart skapar Eva andra värden. Men jag håller delvis med; ibland verkar transferiatet åsyfta ”onödiga” anställda inom kommun, region och stat, typ pappersvändare och HR-folk. Nästan alltid brukar dock begreppet beskriva de som lever uteslutande på bidrag utan att ha någon sysselsättning vi vanliga dödliga kallar ”jobb”.

För övrigt imponerande hur Malcolm kan prata nästan oavbrutet i två timmar och fortfarande hålla sig inom ämnet – och vara intressant! Markus är lillebrodern i konstellationen, ibland skarp förvisso, men inte alls lika mogen eller samlad, tvärtom inte sällan yvig och ute på något personligt korståg mot de visserligen inte alltför intelligenta fåren i Örebros KF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in