2015-07-22, 13:06
Medlem
Corrans avatar
"Samtidigt pågår en debatt om rasismen i Sverige, eller strukturell rasism som den populärt kallas. Vår samtids mycket engagerade antirasister som märker ord och letar rasism i varje upptänklig vrå har mycket svårt att förhålla sig till rasismen mot judar i Sverige. Problemet är nämligen att det inte är nazister som är huvudproblemet, det är invandrade, och barn till invandrade från Mellanöstern som utsätter judarna för rasistiska glåpord."

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2782557-adam-cwejman-antirasisternas-blinda-flack

Och igår publicera GP detta. Man går inte riktigt samma väg som många andra tidningar.

http://www.gp.se/nyheter/ledare/ledarkronika/1.2782301-alice-teodorescu-ma-skickligaste-pressis-vinna-
Citera
2015-07-22, 14:27
Medlem
Kosacks avatar
G-P:s ledarsida går från klarhet till klarhet!
Naturligtvis blir det PK-syntax error hos godhetsknarkarna antirasisterna (som egentligen inte alls är goda) när deras älsklingar muslimerna bråkar med judarna som ju också är en "utsatt" minoritet.
Att muslimer och judar inte brukar komma så bra överrens är ju inte precis någon nyhet. Men det talar vi tyst om! Eftersom islam är Godhetens och Kärlekens religion.
Citera
2015-07-23, 01:17
Medlem
Jagdrauschs avatar
Visst har juden Adam Cwejman rätt om antirasisterna, men jag kan inte låta bli att störa mig på hans judiska bias.
Citat:
Tack och lov har antisemitismen inte skördat några liv i Sverige ännu.
Nej, men svenskfientlighet och hat mot svensk-etnisk medvetenhet har skördat hundratals (kanske tusentals) svenskars liv. Men det har aldrig Cwejman brytt sig om.

Citat:
Flera medier har gjort ett föredömligt jobb med att skildra rasism mot judar i Malmö. I det senaste reportaget i Sydsvenskan (19/7) berättade Shirley Tsubarah, som nu emigrerat till Israel, hur någon nästan varje dag ”skrek jävla judehora” efter henne i skolkorridorerna.
Judiskt ägda medier, ja. Och på vilket sätt är det värre att skrika "judehora" än "svennehora" som svenska tjejer i mångkulturella skolor får höra varje dag? Det är inget som bekommer Cwejman, eftersom han ser sig som jude och inte bryr sig om svenskarnas intressen och problem. Det är inte hans systrar som blir våldtagna.

Citat:
Mig veterligen finns ingen annan grupp i Sverige som fysiskt migrerar inom, eller ut från Sverige, för att undkomma rasism.
Jo, massor av svenskar har flytt landet på grund av den förtryckande politiska korrektheten, som utgörs av bl.a. rasismen mot svenskar. Det har t.ex. många utlandsboende på Flashback berättat om.
Senast redigerad av Jagdrausch 2015-07-23 kl. 01:27.
Citera
2015-07-23, 01:34
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagdrausch
Visst har juden Adam Cwejman rätt om antirasisterna, men jag kan inte låta bli att störa mig på hans judiska bias.

Nej, men svenskfientlighet och hat mot svensk-etnisk medvetenhet har skördat hundratals (kanske tusentals) svenskars liv. Men det har aldrig Cwejman brytt sig om.

Judiskt ägda medier, ja. Och på vilket sätt är det värre att skrika "judehora" än "svennehora" som svenska tjejer i mångkulturella skolor får höra varje dag? Det är inget som bekommer Cwejman, eftersom han ser sig som jude och inte bryr sig om svenskarnas intressen och problem. Det är inte hans systrar som blir våldtagna.

Jo, massor av svenskar har flytt landet på grund av den förtryckande politiska korrektheten, som utgörs av bl.a. rasismen mot svenskar. Det har t.ex. många utlandsboende på Flashback berättat om.

På vilket sätt utesluter en sorts rasism en annan sorts rasism? Sedan så avskyr jag när man blandar in olika varianter av samma topic i en debatt, hela diskussionen blir så djävla lös i köttet.
Citera
2015-07-23, 01:35
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagdrausch

Träffsäkert, om än uppenbart. Det är så djävla ironiskt att man kan komma med påståenden likt "mig veterligen.. etc" samtidigt som vågorna rasar högre än någonsin i debatten om segregationen..
GP försöker tjäna några poäng på att rikta udden mot muslimerna men de gör det bara i försvar av världens med avstånd mest etnocentriska och rasistiska folk, vars barn redan sedan tidigare oftast går i segregerade skolor.
Man får anta att ledarsidorna diskuteras mellan ägare och skribenter i synagogan då och då?

Jävla pack är vad de är.. och då syftar jag på de direkt inblandade utan att vilja göra någon vidare generalisering..

(Och jag är en av de utlandsboende du nämner. Jag flyttade förvisso inte av den anledningen, men den håller mig kvar i "diasporan"..)
Senast redigerad av PissingContest 2015-07-23 kl. 01:41.
Citera
2015-07-23, 02:15
Bannlyst
Det är bra med invandrare som kritiserar invandrare om de gör fel, det behövs ! Annars tror jag ingen Svensk kommer att respektera dem särskilt mycket, ja jag gör då inte det.

Alice Teodorescu och Tino Sanandaji är föredömliga exemplar att studera för övriga invandrare om de skall få respekt av Svenskar, enligt min egen åsikt.

Jag är alltid så förbluffad över att det sker så få angivningar av invandrare gentemot sina egna vid begångna brott, eller är det bara mina inbillningar att så inte sker ? Jag hör då väldigt lite om det. Ja jag tänker på brott så som till exempel våldtäkter, rån och hedersmord.

Jag anser, att man är medskyldig till brott om man skyddar en brottsling genom att inte berätta det man vet eller på annat sätt underhåller information om brottet för polismyndigheten.
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-07-23 kl. 02:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in