• 1
  • 2
2015-07-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så man kan hänga men dig om man delar sin nationella tid mellan, säg, sve och Frankrike tex, men inte om man delar den mellan Sve och Syrien? Sverige och Argentina?
Nu är ju listan baserad på hur önskvärda dessa folk är i Sverige, och inte utifrån sympati eller hur acceptabel Heladageniskogen ansåg att deras nationalism var. Jag kan exempelvis mycket väl sympatisera med en nigeriansk nationalist, förutsatt att denne håller sig där denne hör hemma.

För mig, liksom för andra etnonationalister, så är det genpool som binder oss samman snarare än landsgränser. Så svaret på TS' fråga är att om denne till exempel har norska rötter så är det självklart att vi accepterar att han bor i Sverige och vurmar för både svensk och norsk nationalism. Har han afrikanska rötter tycker vi givetvis att han ska stödja nationalismen i sitt hemland, men vi vill inte ha honom här.
Citera
2015-07-26, 13:28
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Från vilket land kommer du?

Ungefär så, ja. För att utöka listan kan jag ta upp en liknande lista som användaren Heladageniskogen en gång skrev, med den mest önskade invandrargruppen längst upp och den minst önskade längst ner.

I det stora hela delar jag hans ståndpunkt. Jag tycker dock att det var onödigt att nämna "svenskar" då de ändå hör till samma folk som exempelvis norrmän och danskar. Jag kan iallafall tänka mig en öppen invandring för Klass I b, för att sedan begränsa den för varje klass ner till Klass IV. Möjligtvis, i vissa undantag, någon enstaka klass där under. Därefter skulle jag vilja sätta tvärstopp. Klass X c och nedåt är dock i synnerhet oönskade.
Han hade inga zigenare med på sin lista? Att göra sådana där generella rangordningar är minst sagt svårt om man bortser från judarna vilka är värst. Jag kan ta upp några exempel:

1. Thailändare och andra sydostasiater begår ju relativt lite brott och har inte liknande samhällsförstörande egenskaper som många andra invandrargrupper. Däremot rasblandar de med svenskar i väldigt stor utsträckning. Somalier och zigenare är raka motsatsen, de blandar inte upp lika mycket men förstör däremot på andra sätt genom brottslighet och utsugning av samhällets resurser.

2. Latinos är ju så pass olikartade "folk" att det är omöjligt att göra några antaganden om hur pass destruktiva de är. De med negroid tillsats är väl egentligen inte värre än nordafrikanska mörkblattar med liknande andel negerblod men de sistnämnda är åtminstone mer hederskulturella så de låter inte sina kvinnor beblanda sig med européer i samma utsträckning.

3. Renrasiga indianer, aboriginer, samoaner mm. må vara skitfolk men de är så pass få att de inte utgör något reellt hot.

Med undantag för judarna tycker jag att de är fyra stycken kriterier man ska ta hänsyn till när man bedömer hur pass oönskade olika folkslag är generellt:

a) Hur pass rasfrämmande de är.
b) Hur pass frekvent rasblandning mellan dem och ingruppen är.
c) Hur pass destruktiva de är sett till brottslighet, spridning av sjukdomar, allmänt parasiterande på samhället. De mer kortsiktiga gripbara aspekterna.
d) Hur pass mycket de utgör ett ekonomiskt hot mot ingruppen, sett till att de tar över samhället och konkurrerar om jobb.

Funderar man på dessa kriterier inser man ganska snart att negroid invandring är det näst värsta man kan råka ut för (precis som Heladageniskogen ansåg). Sedan kommer i följande ordning latinokreoler med låg mängd europeisk tillsats, rasblandade blattar som nordafrikaner och vissa typer av turkar och afghaner. Därefter en salig röra av sydostasiater, somalier, zigenare, nordostasiater, mindre uppblandade MENA-blattar, indier osv. osv. fram tills man kommer till svenskar och andra skandinaver där jag har ungefär samma åsikter som HDiS med undantag för att jag skulle placera finnar i klass III och "juggar" i klass IV.
Senast redigerad av Magnet83 2015-07-26 kl. 13:37.
Citera
2015-07-26, 16:25
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Han hade inga zigenare med på sin lista? Att göra sådana där generella rangordningar är minst sagt svårt om man bortser från judarna vilka är värst. Jag kan ta upp några exempel:

1. Thailändare och andra sydostasiater begår ju relativt lite brott och har inte liknande samhällsförstörande egenskaper som många andra invandrargrupper. Däremot rasblandar de med svenskar i väldigt stor utsträckning. Somalier och zigenare är raka motsatsen, de blandar inte upp lika mycket men förstör däremot på andra sätt genom brottslighet och utsugning av samhällets resurser.

2. Latinos är ju så pass olikartade "folk" att det är omöjligt att göra några antaganden om hur pass destruktiva de är. De med negroid tillsats är väl egentligen inte värre än nordafrikanska mörkblattar med liknande andel negerblod men de sistnämnda är åtminstone mer hederskulturella så de låter inte sina kvinnor beblanda sig med européer i samma utsträckning.

3. Renrasiga indianer, aboriginer, samoaner mm. må vara skitfolk men de är så pass få att de inte utgör något reellt hot.

Med undantag för judarna tycker jag att de är fyra stycken kriterier man ska ta hänsyn till när man bedömer hur pass oönskade olika folkslag är generellt:

a) Hur pass rasfrämmande de är.
b) Hur pass frekvent rasblandning mellan dem och ingruppen är.
c) Hur pass destruktiva de är sett till brottslighet, spridning av sjukdomar, allmänt parasiterande på samhället. De mer kortsiktiga gripbara aspekterna.
d) Hur pass mycket de utgör ett ekonomiskt hot mot ingruppen, sett till att de tar över samhället och konkurrerar om jobb.

Funderar man på dessa kriterier inser man ganska snart att negroid invandring är det näst värsta man kan råka ut för (precis som Heladageniskogen ansåg). Sedan kommer i följande ordning latinokreoler med låg mängd europeisk tillsats, rasblandade blattar som nordafrikaner och vissa typer av turkar och afghaner. Därefter en salig röra av sydostasiater, somalier, zigenare, nordostasiater, mindre uppblandade MENA-blattar, indier osv. osv. fram tills man kommer till svenskar och andra skandinaver där jag har ungefär samma åsikter som HDiS med undantag för att jag skulle placera finnar i klass III och "juggar" i klass IV.
Haha, Heladageniskogens rasstege kommer jag ihåg:

(FB) Hur delar ni in olika folkgrupper/raser ?
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Jag använder min egen skala baserad på genetiskt släktskap (inte nödvändigtvis till 100% men generellt) med svenskar, ju högre placerad klassen är i listan desto mer vill jag ha dem här.

Om man skall tolka den i ord ser den ut något såhär:

Klass I
Svenskar.

Klass I b
Andra skandinaviska och nordgermanska folkslag.

Klass II
Andra germanska och västeuropeiska folkslag som holländare, britter, sydtyskar. Samt finnar och balter.

Klass III
Central, väst och östcentraleuropéer som tjecker, ungrare, polacker, fransmän, norditalienare.

Klass III b
Sydcentraleuropeiska folk och östeuropeiska folk som ukrainare, ryssar, vanliga "juggar".

Klass IV
Sydeuropéer som bulgarer, greker, spanjorer, syditalienare.

Klass V
Ljusa blattar som kaukasier, anatoliska turkar, assyrier och vissa libaneser.

Klass V b
Vissa högre mörkblattar som iranier.

Klass VI
Latinokreoler med hög mängd europeiskt påbrå.

Klass VII
Vanliga mörkblattar som exempelvis irakier eller jordanier.

Klass VIII
Hybridgulingar som exempelvis centralasiatiska turkar.

Klass VIII b
Bisarra asiathybrider som exempelvis indier.

Klass IX
Ljusa gulingar som japaner, koreaner och kineser.

Klass IX b
Bruna gulingar som exempelvis thailändare och filipiner.

Klass X
Latinokreoler med låg mängd europeiskt påbrå.

Klass VII b
Extramörka mörkblattar som exempelvis nordafrikaner eller yemeniter.

Klass X b
Rasrena amerinder.

Klass XI
Söderhavsfolk.

Klass XI b
Aboriginer.

Klass X c
Riktigt blandade latinokreoler med mycket negroid genetik.

Klass XII
Negroida hybridpopulationer som exempelvis somalier.

Klass XIII
Rasrena negrer.

Klass XIV (djävulens klass)
Judar.

Juggar/balkaner är ganska heterogena; vissa passar i klass III b andra i klass IV. Västfinnar står finlandssvenskar nära och bör placeras i klass I b medan östfinnar borde placeras i klass III b.
Senast redigerad av NixYO 2015-07-26 kl. 16:37.
Citera
2015-07-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Ethan
Kan man vara "dubbelnationalist"? Dvs att är både nationalist i min faders hemland där jag har släkt osv samt i Sverige som jag älskar?

Idag borde det inte vara ovanligt kan man tycka. Hur resonerar politikexperterna kring detta?

Självklart, detta är det mest naturliga. Om du själv är nationalist men inte stödjer nationalism i andra länder så är du en hycklare.
Citera
2015-07-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Ethan
Kan man vara "dubbelnationalist"? Dvs att är både nationalist i min faders hemland där jag har släkt osv samt i Sverige som jag älskar?

Idag borde det inte vara ovanligt kan man tycka. Hur resonerar politikexperterna kring detta?

A nationalist is a nationalist, and the core of nationalism is "each peoples sovereign country".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in