2015-07-22, 01:46
Medlem
Hej. Jag ska flytta till Uppsala nästa månad och funderar på vilka fotbollslag som finns i min närhet eftersom jag har otroligt liten kunskap om staden.
Jag ska bosätta mig i någon stadsdel som heter Salabacke och undrar vilka planer som ligger nära och vilka lag som spelar i närheten.
Jag söker lag runt divison 6 och division 5 då jag tidigare under säsongen spelat division 6 Stockholm och det har gått bra för mig där. Har för ett par år sedan spelat divison 3 och 4 i norrland men varvat dem senaste 4-5 åren med korpen innan jag testade denna säsong i division 6 igen för jag saknade 11 manna fotbollen.
Tänkte om det finns några fotbollsintresserade där ute som har koll på lag i dessa områden i Uppsala.
Citera
2015-07-22, 02:01
Medlem
Isun, ett lag av rang
Citera
2015-07-22, 05:03
Medlem
Nyby FK? Verkar söka folk och det verkar vara ett trevligt gäng.
Citera
2015-07-22, 09:59
Medlem
Just i Salabacke finns det flera fotbollsplaner om jag inte minns fel.
Citera
2015-07-22, 10:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Just i Salabacke finns det flera fotbollsplaner om jag inte minns fel.
Vaksala Sk (div 5) tränar på Årsta vilket torde ligga granne med din bostad. Finns hemsida med uppgifter på nätet.
Citera
2015-07-22, 11:38
Medlem
Bavaros avatar
IF Vesta i Div 6, klassisk förening i Uppsala på dekis som tränar o spelar på Österängen som ligger ett stenkast från Salabackar, på andra sidan Tycho Hedensväg (gamla E4n) vid Willys.

Kolla med dem.
Citera
2015-08-04, 04:05
Medlem
tack för tipset ska kolla upp dessa lag snarast.
Svårt att veta vilka lag som ligger nära när man inte riktigt har koll på området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in