2015-07-21, 22:44
Medlem
Hej,

funderar på att kontakta vårdcentral men vet inte om mitt problem är "stort" nog för att behövas.

Problemet är att i min vänstra handled knakar det när jag stretchar min hand, vrider på den och sträcker den, det gör inte ont, men känns väldigt obehagligt psykiskt. Lite som när man känner att man måste klia sig på armen, utan någon riktig anledning.

Jag vill gärna börja träna kampsport igen men detta problem gör det både jobbigt och är ett störmoment vid övningar där man t.ex håller handlederna stilla längre än några sekunder.

Även vid t.ex armhävningar känns det väldigt störande att det "kliar" vid lederna/armbågarna/handleden. Handflatan är ju ner i marken, men efter ett tag så kommer den där kli-känslan och jag måste sträcka eller röra på handleden, vilket gör det svårt att konsistent göra samma sak längre än 10-20 sekunder.

Det känns också av väldigt mycket vid handskrift, blir svårt att skriva mer än 20-30 sekunder.

Kan vara att jag suttit för mycket vid datorn i många månader och att jag inte använt eller rört speciellt mycket på händer/armar, men även när jag stretchar handleden mycket under flera dagar så förändras inte känslan.
Senast redigerad av chiatze 2015-07-21 kl. 22:48.
Citera
2015-07-22, 00:15
Medlem
mirandakerrs avatar
Saken är väl att detta är helt normalt? Du är väl bara lite stel?

Du behöver inte vara orolig över det som knäcks i lederna, det är bara bubblorna i ledvätskan som smäller.
Citera
2015-07-23, 01:18
Medlem
Yoshi.crews avatar
Eftersom du har suttit vid datorn mycket kan det absolut vara att du är stel. Om det inte går bort och om du har försök t.ex göra övningar för att bli mer rörlig där så kan du kontakta vårdcentralen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in