• 1
  • 2
2015-07-22, 20:31
Medlem
Det ser bra ut sett till dina fasta utgifter. De rrliga utgifterna bestmmer du sjlv ver p ett annat stt och ven om livsmedel, hygienartiklar, osv br lggas till i kalkylen s tycker jag att det finns utrymme fr att lgga undan ett par tusenlappar varje mnad till semester och sparande med en lngre tidshorisont.
Citera
2015-07-22, 20:35
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVGASBARN
Har du rtt till det ven med de pengar du tror du tjnar varje sommar och s? Jobbigt att bli terbetalningsskyldig.

Hller fr vrigt med om sparande; att det r svrt p CSN. Frsk fylla p sparkontot med ngra tusenlappar med lnen du fr frn sommarjobb i augusti.

Om jag minns rtt s r ens inkomst under 77.000/r ( eller runt dr ) s kan man anska om bostadsbidrag.
Senast redigerad av TheGamer 2015-07-22 kl. 20:41.
Citera
2016-07-12, 16:01
Medlem
Fr att vara student har du en bra ekonomi skulle jag sga. Mnga andra har det mycket smre det du borde fundera ver r hur du bst sparar dina pengar. Mjligtvis ngra rntekonton eller brsen om du knner dig manad. Just nu r rntan s pass lg men sjlv har jag kpt ngra korta och lnga rntefonder.

Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag orkar inte med korridorlivet lngre och har cirka 3000 kronor i hyra idag. Har ftt ett erbjudande p en lgenhet i centrala Malm med en hyra p 3700 kronor. Shr ser min ekonomi ut:

Sparkonto: Cirka 15 000 kronor frn detta rets sommarjobb. Har tv sommrar kvar p mina studier.

Inkomst: 10 000 kronor

Utgifter per mnad:
Hyra: 3700
Busskort: 500 (flickvn i Lund)
Gymkort: 120
Telefon: 130
Hemfrskring: 50
Bredband: 199

Totalt ut: 4700

Kvar: 5300

Funkar detta som en seris studentbudget? Jag har vldigt lite i utgifter fr kurslitteratur et c.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in