2005-10-19, 19:39
Medlem
Skulle det vara lättare att skrapa bort frost om man först sprejar vatten på vindrutan? (så att frosten smälter?)
Citera
2005-10-19, 19:46
Medlem
Fraises avatar
jag brukar hälla en hink varmvatten över. Funkar nu när det inte är allt för kallt, och så högsta fart på klimatanläggningen
Citera
2005-10-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraise
jag brukar hälla en hink varmvatten över. Funkar nu när det inte är allt för kallt, och så högsta fart på klimatanläggningen

Springer du alltid runt med en hink varmt vatten på morgonen?
Citera
2005-10-20, 12:09
Medlem
Går ut 5 minuter innan jag ska åka iväg och låter bilen stå på tomgång.
När jag väl kommer ut så är det bara o sätta på fläkten på varmaste och det kommer riktigt skön varmluft + att man kan gasa på utan att vara nojig att oljan har otillräcklig smörjförmåga.

brukar dock skarpa av en snabbis på framrutan innan jag åker iväg o låter fläkten värme bort det som är kvar på framrutan då jag har cirka 5 minuters färd genom vila område innan jag kommer ut på den stora vägen där man måste se vart man kör

edit bakrutan låter jag "defrosten" ta hand om... eller vad det nu heter( om det inte är massor av snö då man msåte ta bort snön innan)
Citera
2005-10-20, 13:51
Bannlyst
Ha lite spolarvätska i en sprayflaska och spruta på!
Citera
2005-10-20, 15:23
Bannlyst
Spolarvätska brukar jag också köra med, eller annan alkohol.
Citera
2005-10-20, 17:15
Medlem
rebbans avatar
Kör på spolarvätska istället det är mycket bättre..
Citera
2005-10-20, 17:24
Medlem
Fraises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edison
Springer du alltid runt med en hink varmt vatten på morgonen?

Gör inte alla det
men det funkar fin fint
Citera
2005-10-20, 19:06
Medlem
klyks avatar
Annars är motor- + kupévärmare en jävligt nice kombination.
Citera
2005-10-20, 19:43
Medlem
iatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraise

Rena vansinnet. Risken att rutan spricker av temperaturskillnaden är mycket stor, i synnerhet om man redan har en liten spricka i glaset.
Citera
2005-10-20, 19:44
Medlem
Det billigaste sättet är att lägga en filt över tex, framrutan på natten, så blir det ingen frost på rutan.
Citera
2005-10-21, 13:25
Medlem
Det är fan vad fiffiga lösningar alla verkar ha. Är det ingen som kör med den hederliga isskrapan längre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in