2015-07-20, 11:09
Medlem
Cuteles avatar
Hej Flashback.
Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. Jag är en tjej på 19 år. Jag är 167 cm lång och väger cirka 47 kg. I hela mitt liv har jag varit extremt smal men på senaste tiden så har jag verkligen märkt stora problem med mitt ätande. När jag är hemma så äter jag enormt mycket. Men direkt när jag går ut ur hemmet så kan jag aldrig äta. Alltså är det nästan omöjligt för mig att äta på resturang, cafè, hos en kompis eller hos min pojkvän, ja ni förstår vad jag menar.
Jag brukade ha en väldigt allvarlig agorafobi men den har blivit bättre med tiden. För bara ett par år sen kunde jag aldrig ens gå ut utan att jag mådde dåligt.
Min kille är väldigt orolig vilket jag kan förstå.. Men han säger att han ska tvinga mig äta upp och det gör mig rädd. Det blir bara 500 gånger värre då och det känns som att jag ska spy(och ibland spyr jag faktiskt). När jag var yngre vid 6-12 års åldern så tvingade alltid mina föräldrar mig att äta upp allting som de lagt upp på min tallrik. De hotade med att om jag inte gjorde det så skulle jag få sitta kvar där vid matbordet föralltid. Jag kunde inte klara av att äta upp det så jag slängde alltid maten i smyg.
Så snälla svara.. Vad är det med mig och hur kan jag få bort detta?
Citera
2015-07-21, 00:45
Medlem
teenageicons avatar
Stackare!

Skulle inte våga mig på och gissa vad det beror på. Men om du mår dåligt över det ska du självklart söka hjälp. Gå till din vårdcentral och be om att få prata med en läkare om detta. Då du kanske får träffa en terapeut.
Citera
2015-07-21, 00:52
Medlem
Yoshi.crews avatar
Känner du dig tryggast med att äta hemma än utanför hemmet? Isåfall kan det ju ha med det att göra, alltså att du inte äter på t.ex café osv för du inte vågar riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in