2016-02-02, 17:47
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Behövs ett medborgarde på Eriksdalsbadet.
Citera
2016-02-02, 17:50
Bannlyst
Och sakta men säkert blir sverige ännu ett lortigt skitland. Bra jobbat feminister, ni vet verkligen hur man sköter ett land
Citera
2016-02-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Behövs ett medborgarde på Eriksdalsbadet.

Nej för det är rasistiskt att peka ut en speciell grupp som gärningsmän, och "#Interakvinnor" är mer rädda och skyller allt på den vita mannen, så detta tycker jag att dom får klara upp själva. Om man försöker lösa problem likt detta så är man "En rasist som utnyttjar kvinnorna för att driva sin agenda".
Citera
2016-02-02, 17:58
Medlem
RiverStyxs avatar
Först känner man att man kanske borde bli upprörd men sen kommer man ihåg att det ju är #inteerakvinnor det är frågan om och undrar varför man skulle bry sig...
Citera
2016-02-02, 18:03
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vad tycker feministerna själva om detta? Ser dom detta som ett problem eller är dom helt upptagna med att skylla allt på den vita mannen på Twitter?

Dom anser att det är "män" från muslimska länder med en annorlunda kultur där man är ovan att se kvinnor i bikini och anser att dessa är slampiga, och kan tafsas på det är min analys av feministerna.
Citera
2016-02-02, 18:09
Medlem
Ziayas avatar
Som medlem av PK-vänstern med en flickvän som kallar sig feminist, måste jag fråga:
Ni menar att det är kvinnors, framförallt feministers, fel att patrask missköter sig? Att politikerna inte tänkte efter innan de tog emot mängder av unga män?
Det är min tjejs fel att dessa idioter förgriper sig på kvinnor?
Är det vad ni menar?
Citera
2016-02-02, 18:11
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Dom anser att det är "män" från muslimska länder med en annorlunda kultur där man är ovan att se kvinnor i bikini och anser att dessa är slampiga, och kan tafsas på det är min analys av feministerna.
Och jag fattar inte riktigt vad du vill säga. Kan du förtydliga?
Citera
2016-02-02, 18:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Som medlem av PK-vänstern med en flickvän som kallar sig feminist, måste jag fråga:
Ni menar att det är kvinnors, framförallt feministers, fel att patrask missköter sig? Att politikerna inte tänkte efter innan de tog emot mängder av unga män?
Det är min tjejs fel att dessa idioter förgriper sig på kvinnor?
Är det vad ni menar?

Feminister borde väl tackla detta problem primärt inte skapa kampanjer som först för någon månad sedan hur mycket vita svenska män tafsar och sedan detta nya snilledrag till kampanj. Borde väl vara kampanjer om hur horribelt det blivit att tjejer/kvinnor inte vågar sig göra så vardagliga saker som att bada. Sedan kvinnor i gemen är mest som män gemen och protesterar inte i första taget utan hoppas staten ska fixa detta nu primärt problemet med dessa som missköter sig.
Citera
2016-02-02, 18:50
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethina
Gym har ju ofta en egen del för tjejer och förhoppningsvis dröjer det inte länge innan även badhus har det. Kanske till och med ett helt badhus endast för kvinnor? Jag har blivit antastad många gånger på badhus men de senaste åren har jag bara varit och badat med min pojkvän så då vågar de inte. Skönt det i alla fall
Förhoppningsvis? Så det mest drivande jämställdhetslandet i världen kommer på sikt behöva införa omfattande apartheid mellan män och kvinnor? Fantastiskt hur den feministiska samhällsutvecklingen driver landet "framåt".

"Kön och etnicitet ska inte spela någon roll för hur man blir behandlad som människa." Näääädå. Den växande segregringen utifrån dessa parametrar är häpnadsväckande. Vilken jävla cirkus.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2016-02-02 kl. 18:55.
Citera
2016-02-02, 18:59
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethina
Gym har ju ofta en egen del för tjejer och förhoppningsvis dröjer det inte länge innan även badhus har det. Kanske till och med ett helt badhus endast för kvinnor? Jag har blivit antastad många gånger på badhus men de senaste åren har jag bara varit och badat med min pojkvän så då vågar de inte. Skönt det i alla fall

Varför inte införa burka och att kvinnor ska ha en manlig släkting med sig i alla sammanhang? På så sätt slipper ju kvinnor bli antastade, och den som skippar burkan bjuder ju in och borde då vara glad över antastningarna? :-D

Kul att du längtar till medeltiden, själv föredrar jag trots stort intresse för den att leva i ett modernt samhälle.
Citera
2016-02-02, 19:03
Bannlyst
sossarna måste uppmuntra sina ungar att börja besöka badhusen igen....vad är dom rädda för? fler måste beblanda sig, det ska vara jämställt.
Citera
2016-02-02, 19:08
Medlem
Såg i tunnelbanan att Stockholms Stad driver en kampanj där man uppmanar alla att gå till våra simhallar för att ha kul.

Undrar var brytpunkten ligger för att man som kvinna faktiskt ska få betalt för att gå dit.
Utan kvinnliga besökare kommer antalet icke-svenska manliga gå ner.

Har ingen erfarenhet av den branschen men ett runkobjekt får väl in en nätt summa.
I synnerhet som svenska, i synnerhet om många män är närvarande.
Själv skulle jag ta extra om deras kvinnor är där också.

Typ sjal-kvinnor ser på svenska kvinnor som en del av forna överklassens kvinnor såg på arbetarklassens kvinnor.
Låt våra män roa sig med dom så slipper vi.

Sjal-kvinnor&co njuter av att se vackra kvinnor förnedras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in