Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-19, 15:19
Medlem
Hur viktigt är det att vara solbränd för att vara attraktiv. Anses det fult att vara blek? Personligen tycker jag det inte spelar någon roll, kanske ser lite sexigare ut med lite färg ibland, men tycker ändå att det kan se snyggt ut att vara blek, föredrar det många gånger framför intensivt brun hy.
Citera
2015-07-19, 15:22
Medlem
Ducadreams avatar
Jag tycker personligen inte att det är attraktivt med blek hud rent generellt, men det beror på personen. Vissa ser bra ut i det.
Citera
2015-07-19, 15:45
Medlem
Inte särskilt viktigt alls.
Solbränna har en tendens att ge människor en ganska oattraktiv likhet med en oompa loompa.
Citera
2015-07-19, 16:13
Medlem
zebraonions avatar
Jag har ofta velat ha en solbränna, men aldrig orkat jobba på den. Sen är jag blek rödhårig snubbe, som inte ska vara i solen särskilt mycket.
Citera
2015-07-19, 16:26
Bannlyst
De enda som är bleka på riktigt är albinos. Resten är bara ljusa. För ljus hy är även kopplat till låga blodvärden, vilket inte är så värst bra. Svenskar genrellt är ju inte bleka, utan en nyans av leverpastej-färg. Sen finns det en och annan svensk som kan få lite naturlig solbränna utan att förvandlas till röda krabbor.

Den färgen som är finast är en ljusare version av olivfärgat, typ:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/9b/fd/a2/9bfda22df5e4c003fe655ded51dca008.jpg
Eller
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7b/b6/89/7bb68924ec111a4ed22d0862509bd7a6.jpg

Dvs varken blek eller för mörk.
För brunt/vitt är bara fult.
Senast redigerad av DelusionGrandieure 2015-07-19 kl. 16:28.
Citera
2015-07-19, 16:28
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wargod
Hur viktigt är det att vara solbränd för att vara attraktiv. Anses det fult att vara blek? Personligen tycker jag det inte spelar någon roll, kanske ser lite sexigare ut med lite färg ibland, men tycker ändå att det kan se snyggt ut att vara blek, föredrar det många gånger framför intensivt brun hy.

Har väl mycket att göra med personens övriga utseende ("färgpalett" ifall man vill vara sådan) och stil att göra? Vissa passar ju i allt, men en del klär bättre än andra i en ganska mörk bränna, sedan finns det ju de som passar bäst i att se ljusare ut.
Citera
2015-07-19, 16:36
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tycker att det är sexigt och manligt med solbränna, ja. Inte någon sådan där GALEN solbränna som den där ökände läkaren hade när han framträdde i TV, men typ en "lätt" solbränna. Det visar att mannen brukar vistas utomhus, kanske syssla med segling, sport, simning eller vildmarksliv, och är det på vintern får man även associationen till att han är rik och har råd att åka till solen! :-)

På äldre har solbränna även effekten att den föryngrar, får personen att se fräschare ut så att man inte lägger märke till rynkorna och påsarna under ögonen så mycket. Dock är det förrädiskt, eftersom sol på längre sikt åldrar huden i stället...
Citera
2015-07-19, 16:44
Medlem
Sammanbrotts avatar
Sol åldrar huden. Det finns folk som använder paraply i solskenet för att slippa det.
Citera
2015-07-19, 16:47
Medlem
Hellre en blek kvinna, än en cancerbrun kvinna som legat ute i solen lite för länge.

Bleka kvinnor kan vara grymt heta! Precis som solbrända kan vara!

Spelar ingen roll.
Citera
2015-07-19, 17:18
Medlem
Solbränna gjorde enormt mycket för mitt utseende.

Jag har nämligen hyfsat bra benstruktur som framhävs av brännan, tidigare såg jag ut som en zombie i huden och kring ögonen. Har lätt tjänat 1.5 poäng i utseende.

På kvinnor spelar det mindre roll men tycker att en bränna är snyggt ändå.
Citera
2015-07-19, 17:24
Medlem
TokyoBarns avatar
lagom är bäst, det döljer iaf mina finnar och gamla ärr väldigt bra, och jag ser otroligt mycket bättre ut nu när jag har kort hår och skäggstubb ihop med brännan, kläderna matchar bättre med, spec vitt och svart.

På tjejer bryr jag mig inte spec, tycker en del är skitsnygga bleka och andra snygga med solbränna.

Glöm inte att skydda axlar, bröstkorg och ansikte med spf 10-15 bara
Citera
2015-07-19, 17:26
Medlem
Withasmiles avatar
Det är en stor fördel. Man ser mycket fräschare och piggare ut än om man är blek. Inte sådär bränt sig sönder och samman-röd utan en snygg brun nyans. Både jag och min pojkvän tar melanotan för att hålla oss bruna året om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in