Jag jobbar inom Isolerings-branschen, som isoleringsmontör.
Just nu arbetar jag i Stockholm, åt en större firma, men jag bor i Norrland.
Jag funderar på att starta eget, men isoleringsbranschen är en liten bransch och jag har ingen aning hur man ska gå tillväga för att kunna hyra ut sig?
Som snickare så kan man ju ragga jobb hos privatpersoner och sen utöka därifrån.
Men eftersom isoleringsbranschen är beroende av nybyggen samt industrier så är det svårt att bara ringa tex fortum och säga , "tja jag är egen och undrar om ni behöver någon som kör underhåll inom isolering på era stopp"
Det svåra är att få första jobbet, sen så borde det bära en vidare efter, när man fått lite kontakter..
Ska man prata med sin nuvarande arbetsgivare och höra om dom eventuellt är intresserad att höra med sina kontakter om det finns jobb som man kan ta? samtidigt som jag vet att min nuvarande arbetsgivare är nöjd med mig och absolut inte vill mista mig då det är svårt att hitta duktiga montörer.
Jag vill ha möjligheten att jobba närmare hemmet, och eftersom det är svårt att få jobb hemma så vill jag ha möjligheten att röra mig både uppåt och neråt i landet, och konturera med den enda firman som håller på med isolering och som finns på hemmaplan.
Var börjar man?
Ursäkta om jag är virrig, ställ gärna frågor om ni finner något oklart..