• 2
  • 3
2015-07-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coxenframme
Den jobbiga känslan är att man känner som att man aldrig kommer att komma ur den så kallade "psykosen". Symptom kunde vara (är fortfarande till viss del) extrem oro, diarré, panikkänslor, lyssnar efter ljud som man tror inte är riktiga, tics, m.m. T.ex om man hörde någon skrika ute på gården så kunde man gå fram till fönstret för att se om man hörde det på riktigt eller inte. Saken är ju den att man upptäcker så småning om att varje gång man kontrollcheckar eller får för sig en massa saker så har man alltid fel. Varje ljud jag har lyssnat efter har varit riktiga och när jag är inne i en bra konversation så kan den här overklighetskänslan/rädslan försvinna. Det bevisar ju att om man bara är lugn så försvinner känslan. Nojjan började försvinna genom just detta att jag bevisar för mig själv att inget är overkligt. Ett annat bevis är att jag sökt upp på nätet om folk som kännt exakt som mig själv (för att inte tala om dig) och varenda en säger att det går över efter någon månad även om man inte tror det själv. Nu vill jag inte skrämma dig men den symptom som jag märkt av starkast är en sorts tics som jag fått. Det var det i ögonen det började och hypokondrisk som jag är trodde jag hade fått tourettes. Men ticsen försvann efter någon vecka och nu har jag mer fått ryckningar i huvudet. Tics framkallas av stress så det är antagligen det som jag är.

MVH
Någon som vet att du kommer att bli frisk innan året är slut

Edit: En annan sak att lägga till är att en psykos BÖRJAR med att man tror att man är Gud, blir bevakade av myndigheterna etc. Det är så den börjar och det finns ingenting innan det. Hade det nu varit så att du haft en psykos hade du redan haft den efter en hel månads tid. Som sagt, jag har kännt så i 2 månader och det har börjat gå ner nu. Har faktiskt trott att jag är Gud någon gång men aldrig så allvarligt att det blivit min verklighet

Hur menar du med overklighetskänslan? Som att det känns annorlunda på något sätt, eller att du inte är säker på om du drömmer eller är vaken? Jag har en konstig känsla i min kropp hela tiden men jag skulle inte uttrycka att det känns overkligt, snarare att vardagliga situationer känns annorlunda än vad jag upplevt tidigare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in