Inte så smart att skriva sådanna saker över msn osv, speciellt inte om man har ögonen lite smått riktade på sig. Visst, småsaker och tripprapporter är ju ingen fara men menar saker som "ja nu har jag fått hem 10.000 E-tabletter...PM" osv. 
Om man nödvändigtvis ska tala om sådant på nätet ska man veta hur man skyddar informationen på bästa sätt genom kryptering och liknande, och även helst använda offentliga datorer på ex bibliotek till sådant snack. 
Brände min dagbok själv efter jag torskade, mest för att morsan inte skulle hitta den när jag var i den åldern...
Angående hur lätt polisen tar en dator i beslag så krävs inte mycket i praktiken, även om de "teoretiskt" inte har rätt till det, försök göra något åt saken när de är på visit säger jag.
Har en polare som de tog datorn för dirrekt, och han var inte misstänkt för att använda den till olaglig verksamhet ens, utan det var nog mest för att kontrollera den, och självklart visa sin makt. 

Har själv inget sådant på datorn och har inget hemma så mig får de gärna hälsa på, inte för att jag tror att de skulle ha en anledning till det heller. 
Mitt lycka till går till dem som det knackar på dörren för, och kom ihåg att tänka mer på vad ni gör, polisen har större koll än de flesta tror.