• 1
  • 2
2005-10-19, 14:23
Medlem
Robbadobbs avatar
Om du inte säljer eller innehar någon större mängd har du inget att oroa dej för, även om dom skulle banka på dörren. Då är det bara att släppa in dom och bjuda på en kopp kaffe eller två.
Citera
2005-10-19, 14:41
Medlem
Ett tips från en som själv fått påhälsning av farbror grisen:

SLÄNG och RADERA allt du skrivit om droger. Spara inga msn-konversationer och sudda ut allt om droger du skrivit i din dagbok.
Citera
2005-10-19, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla
Ett tips från en som själv fått påhälsning av farbror grisen:

SLÄNG och RADERA allt du skrivit om droger. Spara inga msn-konversationer och sudda ut allt om droger du skrivit i din dagbok.

Nr. 1. Skriv vad du vill här, dom får ALDRIG reda på vem du är. Om du inte skriver ditt hem nummer och adress.

Nr. 2. Om du bara raderar allting, så tar polisen fram det sekunden senare. ÄVEN om du har formaterat om datorn. Tro mig, det har dom gjort på mig. Dom tog fram msn konversationer som jag hade 6 månader innan och som jag inte ens hade sparat, och under dom 6 månaderna hade jag formaterat om datorn 2 gånger. Det du behöver göra, är att ladda ner ett program som skriver över alting du har på datorn. Programmet skriver skit information som inte betyder något. Sen formaterar du om datorn. Och när då polisen vill få fram allting igen, så får dom fram skit information och filer som inte betyder någonting alls. Det räcker att skriva över datorns filer EN gång.

Edit: Msn konversationer kan polisen få fram, även fast du valt att inte spara dom. Detta är för allting lagras någonstans i datorn ändå.

Edit2: Den Svenska IT-polisen är den absolut bästa (Nr.1) i världen, så ni kan inte lura dom. Därför måste ni ladda ner programmet och skriva över allting. Bäst av allt: slänga hårddisken.
Citera
2005-10-19, 14:53
Medlem
hundens avatar
Angående NR2: Vill rekommendera programmet "Anti-tracks". MYCKET BRA program. Krypterar det mesta.
Ska vara omöjligt att återskapa internetdata efter en radering.

Den krypterar och skriver över filen/filerna x antal gånger innan dem raderas permanent.
Tex:
#Mail
#IE cache
#History
# IE Cookies
# Browser history.....

listan kan göras LÅNG.

M.M M.M ! ! ! !

RADIKAL: Vad heter programmet som skriver över samtliga filer på hddn?
Anti-tracks har EJ denna funktionen.

Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Nr. 1. Skriv vad du vill här, dom får ALDRIG reda på vem du är. Om du inte skriver ditt hem nummer och adress.

Nr. 2. Om du bara raderar allting, så tar polisen fram det sekunden senare. ÄVEN om du har formaterat om datorn. Tro mig, det har dom gjort på mig. Dom tog fram msn konversationer som jag hade 6 månader innan och som jag inte ens hade sparat, och under dom 6 månaderna hade jag formaterat om datorn 2 gånger. Det du behöver göra, är att ladda ner ett program som skriver över alting du har på datorn. Programmet skriver skit information som inte betyder något. Sen formaterar du om datorn. Och när då polisen vill få fram allting igen, så får dom fram skit information och filer som inte betyder någonting alls. Det räcker att skriva över datorns filer EN gång.

Edit: Msn konversationer kan polisen få fram, även fast du valt att inte spara dom. Detta är för allting lagras någonstans i datorn ändå.

Edit2: Den Svenska IT-polisen är den absolut bästa (Nr.1) i världen, så ni kan inte lura dom. Därför måste ni ladda ner programmet och skriva över allting. Bäst av allt: slänga hårddisken.
Citera
2005-10-19, 16:19
Medlem
gixxers avatar
Släng inget...

...kryptera hårddisken istället. Med rätt krypteringsprogram så tar det jordens alla datorer 1000tals år att knäcka hårddisken. Dela hårddisken i två partitioner (c: och d lägg OS på c: och kryptera d:. Flytta sedan all data till d: . För att partitionera hårddisken kan t.ex. PartitionMagic användas.

Se bara till att temp katalogen läggs på d: och alla temp filer etc som dina program genererar.

Om du behöver mer info så kolla på P2P och dataforumen där de har samma problem som du.
Citera
2005-10-19, 17:47
Medlem
Ok tackar skall ta och kolla upp det där
Citera
2005-10-19, 18:46
Medlem
GaiNs avatar
Inte så smart att skriva sådanna saker över msn osv, speciellt inte om man har ögonen lite smått riktade på sig. Visst, småsaker och tripprapporter är ju ingen fara men menar saker som "ja nu har jag fått hem 10.000 E-tabletter...PM" osv.

Om man nödvändigtvis ska tala om sådant på nätet ska man veta hur man skyddar informationen på bästa sätt genom kryptering och liknande, och även helst använda offentliga datorer på ex bibliotek till sådant snack.

Brände min dagbok själv efter jag torskade, mest för att morsan inte skulle hitta den när jag var i den åldern...

Angående hur lätt polisen tar en dator i beslag så krävs inte mycket i praktiken, även om de "teoretiskt" inte har rätt till det, försök göra något åt saken när de är på visit säger jag.

Har en polare som de tog datorn för dirrekt, och han var inte misstänkt för att använda den till olaglig verksamhet ens, utan det var nog mest för att kontrollera den, och självklart visa sin makt.

Har själv inget sådant på datorn och har inget hemma så mig får de gärna hälsa på, inte för att jag tror att de skulle ha en anledning till det heller.

Mitt lycka till går till dem som det knackar på dörren för, och kom ihåg att tänka mer på vad ni gör, polisen har större koll än de flesta tror.
Citera
2005-10-20, 09:54
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN

Mitt lycka till går till dem som det knackar på dörren för, och kom ihåg att tänka mer på vad ni gör, polisen har större koll än de flesta tror.

precis, och det jävligaste är att de aldrig slår till när man tror de ska göra det. De kommer alltid helt otippat.
Nu har vi däremot fått en förvarning om att polisen kommer slå till inom två veckor för mej och mina bekanta. Hur sant detta är vet jag inte, orolig är jag däremot inte pga jag skiter i om jag torskar för personligt bruk. Lite värre är det för mina polare som inte tagit varningen på allvar om den stämmer.
Jag förstår varför dom tar det med en nypa salt men jag hade nog grävt ner stashen i farsans trädgård ett tag för att vänta in grisarna
Citera
2005-10-21, 04:01
Medlem
DrDoktors avatar
Jag har för mig att det ligger till så här;
Det normala förfarandet vid beslut om husrannsakan är att polisen ska begära tillstånd hos åklagare.
Men om överkuckut bland poliserna på platsen (utanför dörren) anser att det finns risk för att bevis kommer att förstöras om man väntar på åklagarbeslut, kan översnuten ta beslut om husrannsakan på ort och ställe, helt utan åklagarens överinseende.
Sverige är i stort sett ensamt i västvärlden om att ge polisen den typen av befogenheter.

Alltså, hypotetiskt; Det står en snut utanför en dörr och han tycker sig känna doften av hasch inifrån lägenheten.Han hör flera personer prata där inne - alltså kan det vara fråga om överlåtelse. ( delad joint )
Polisen är då i sin fulla rätt att göra en husrannsakan, eftersom han anser sig ha misstanke om att ett "narkotikabrott av normalgraden" pågår för fullt.

Vidare vill jag råda dig att aldrig ta några bilder på dig själv och droger/ dealers, stora summor pengar etc.

dagböckerna skulle jag antingen a) bränna eller b) stoppa i en liten låda och smyga in den på vinden hos mormor/annan människa som inte löper risk att råka ut för hemfridsbrott av den här typen.

Om man bara är lite diskret slipper man mycket tjafs, samt att man kan sluta nojja. Undvik att hänga med folk som inte förstår det.

Och förresten,om nån håller på o dela upp sina varor hemma hos dig, kan du torska dit för medhjälp, (förutsatt att du visste om vad som pågick).

Mina lyckönskningar./drdr
Citera
2005-10-21, 13:44
Medlem
Citat:

PM till dig radikal...

Mja, flashback stämmer iofs att man är väldigt anonym här.. Men om vi tar till exempel den numera kände herr .Salamander. så är det ju väldigt uppenbart att det användarnamnet är kopplat till en viss person som sitter häktad just nu. (Fan nu krånglar jag till det) Vad jag menar är, folk kan berätta att det är just du som heter XXXX på fb, och du kan t.ex. ha haft automatisk inloggning på fb o då ser ju polisen att det är du..
Att skriva precis vad som helst i vanliga trådar är ingen höjdare om man vill vara helt säker. Däremot PM, kan dom aldrig kolla, hur mycket dom än vill..

Jag har själv ett program som raderar precis på det sättet du nämner Radikal, och det funkar alldeles utmärkt...

Men det är svårt att hålla på med narkotika utan att lämna spår efter sig...
Sms, telefonsamtal, internet, folk som golar.... listan är lång..
Citera
2005-10-21, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla
PM till dig radikal...

Mja, flashback stämmer iofs att man är väldigt anonym här.. Men om vi tar till exempel den numera kände herr .Salamander. så är det ju väldigt uppenbart att det användarnamnet är kopplat till en viss person som sitter häktad just nu. (Fan nu krånglar jag till det) Vad jag menar är, folk kan berätta att det är just du som heter XXXX på fb, och du kan t.ex. ha haft automatisk inloggning på fb o då ser ju polisen att det är du..
Att skriva precis vad som helst i vanliga trådar är ingen höjdare om man vill vara helt säker. Däremot PM, kan dom aldrig kolla, hur mycket dom än vill..

Jag har själv ett program som raderar precis på det sättet du nämner Radikal, och det funkar alldeles utmärkt...

Men det är svårt att hålla på med narkotika utan att lämna spår efter sig...
Sms, telefonsamtal, internet, folk som golar.... listan är lång..

Jaja det är inte så jag menar.
Du kan skriva "Jag ska mörda en minister", här..på forumet,,,och snuten kan ALDRIG kolla upp vem det är som skrivit det.
Men om du sen torskar på ett annat sätt, eller andra här på forumet vet vem du är och skvallrar så är det en annan femma.
Citera
2005-10-21, 21:24
Medlem
Citat:
Jaja det är inte så jag menar.
Du kan skriva "Jag ska mörda en minister", här..på forumet,,,och snuten kan ALDRIG kolla upp vem det är som skrivit det.
Men om du sen torskar på ett annat sätt, eller andra här på forumet vet vem du är och skvallrar så är det en annan femma.

Precis!

Men vafan. man kan aldrig vara för säker, bra o vara lite nojjig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in