• 2
  • 3
2015-07-25, 16:16
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Alla hatar mig, varför ska jag gilla de som hatar?
.
.
.
Vad ska jag göra?

Du låter ganska utländsk i ditt sätt att skriva, så det kan bli svårt att ge dig några konkreta råd. Men jag känner en kille som emigrerade till USA, för att han inte ville vara svartskalle här i Sverige. Han ser ut som Tom Cruise ungefär, och hans företag omsätter miljontals dollar.

Fråga dig om du bor i rätt land - Gör du det ?
Citera
2015-07-26, 09:39
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du låter ganska utländsk i ditt sätt att skriva, så det kan bli svårt att ge dig några konkreta råd. Men jag känner en kille som emigrerade till USA, för att han inte ville vara svartskalle här i Sverige. Han ser ut som Tom Cruise ungefär, och hans företag omsätter miljontals dollar.

Fråga dig om du bor i rätt land - Gör du det ?

1, jag är ingen svartskalle eller utländsk. Råkar bara vara lite dyslektisk.
2, En svartskalle som ser ut som Tom Cruise? Ska man tolka det som Tom Cruise fast neger? eller menar du att alla utlänningar är svartskallar? Tom ser ju ganska europeisk ut och skulle lätt kunna tolkas som svensk.
Citera
2015-07-26, 10:03
Medlem
Så världen är emot dig för dina vänner inte vill/kan hänga när du är sugen? Tagga ner.
Du verkar ju inte utstråla positiv energi så ta tag i ilskan istället.

Men annars så är ni förmodligen på olika fas i livet. Då glider man isär och slutar höra av sig.
Senast redigerad av CB1 2015-07-26 kl. 10:08.
Citera
2015-07-26, 15:25
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
1, jag är ingen svartskalle eller utländsk. Råkar bara vara lite dyslektisk.
2, En svartskalle som ser ut som Tom Cruise? Ska man tolka det som Tom Cruise fast neger? eller menar du att alla utlänningar är svartskallar? Tom ser ju ganska europeisk ut och skulle lätt kunna tolkas som svensk.

Du blandar ihop begreppen Svarting (neger) och Svartskalle (vit person med mörkt hår). Men i ditt fall så finns nog inga alternativ till medicinering.

Kontakta psykiatrin och förklara din situation. Dina problem är ju skapade inuti dig själv -till skillnad från svartskallen jag nämnde - och då behöver du professionell hjälp.
Citera
2015-07-26, 15:41
Medlem
Bara för att det finns människor som "inte gillar" dig, gör dig inte till en dålig människa.

Känner man sig själv nog, ändå tycker om sig själv och vet att det finns ett fåtal som känner en så väl att de faktiskt tycker om en, påverkas man inte så värst mycket av vad andra då tror därav tycker.

Ofta är det en fråga om vad någon tror (fördomar), och inte vad de utan tvekan vet.

MEN om det är så att även de som känner en in och ut, påvisar tecken som tyder på att de inte tycker om något. Ja, då finns nog ett problem, som andra i ens närhet är medvetna om. Det lönar sig då att lyssna på vad dessa har att säga, det mesta går att fixa.
Senast redigerad av IV7 2015-07-26 kl. 15:44.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in