2015-07-16, 07:57
Medlem
Hej alla på fb!

Ska åka till Thailand snart.
Första gången.
Tänkte försöka fiska lite.
Främst på Koh Samed.

Någon som vet vad det är för regler som gäller? Råd? Tips? Allt är välkommet! Tack på förhand!
Citera
2015-07-19, 11:03
Medlem
ingen som har fiskat i Thailand & kan ge råd o tips etc?
Citera
2015-07-19, 12:37
Moderator
Neksnors avatar
Tänkte du fiska från land eller båt, i hav, sjö eller flod?

Jag vet att det går att hyra båt med besättning och åka ut på havet en dag om man vill. Som jag fattade det behövdes bara pengar.
Citera
2015-07-19, 14:17
Medlem
onnyts avatar
Har en polare i Thailand som sysslat med sportfiske där de senaste 30 åren http://www.mahseer-fly-fishing.com/ . Han vet det mesta om fisket både till havs och i floderna runt om. Jonas Sander heter han.
Citera
2015-07-20, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tänkte du fiska från land eller båt, i hav, sjö eller flod?

Jag vet att det går att hyra båt med besättning och åka ut på havet en dag om man vill. Som jag fattade det behövdes bara pengar.

Tack för svaret!

Jag tänkte försöka fiska från både land o båt i havet. Hotellet ligger precis vid vattnet så tänkte kolla runt i närheten om det går att stå o kasta eller meta.

vad tror du att det kan kosta att hyra en båt eller plats på en?
Citera
2015-07-20, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Har en polare i Thailand som sysslat med sportfiske där de senaste 30 åren http://www.mahseer-fly-fishing.com/ . Han vet det mesta om fisket både till havs och i floderna runt om. Jonas Sander heter han.

Tack för svaret!

Kollade siten. såg intressant ut. Var bara om flugfiske i floder dock.
Citera
2015-07-20, 14:06
Medlem
hazard simpsons avatar
Hyrde en snubbe med speedbåt för 500Thb för en dag. Han fixade allt. Han hade en även snorklingutrustning på båten.
Citera
2015-07-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Hyrde en snubbe med speedbåt för 500Thb för en dag. Han fixade allt. Han hade en även snorklingutrustning på båten.

Tack för svaret!

Låter finfint! hur fick du kontakt med honom? Genom ett hotell eller turistbyrå? eller vid hamnen?
Citera
2015-07-20, 15:20
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sapit
Tack för svaret!

Kollade siten. såg intressant ut. Var bara om flugfiske i floder dock.

Nej nej. Han har flera båtar som går på havsfiske med. Det är faktiskt det han är störst på. Han började i Pataya för ca 30 år sedan. Kontakta honom bara. Sök Jonas Sander på Facebook. Massa bilder från hans båtar.
Citera
2015-07-21, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Nej nej. Han har flera båtar som går på havsfiske med. Det är faktiskt det han är störst på. Han började i Pataya för ca 30 år sedan. Kontakta honom bara. Sök Jonas Sander på Facebook. Massa bilder från hans båtar.

Häftigt! ska kolla upp mera. Tack igen för infon.
Citera
2015-07-21, 09:37
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sapit
Tack för svaret!

Låter finfint! hur fick du kontakt med honom? Genom ett hotell eller turistbyrå? eller vid hamnen?

Vi ropade in honom från stranden faktiskt. Finns massor av båtar där. Annars är jag säker på att du får hjälp från hotellen. Det var en sjukt rolig dag. Fick massor av fisk som vi sedan grillade. Vi gav helt enkelt fisken till en kille på en restaurang och han fixade allt. Sen bjöd vi självklart våran kapten på mat och öl. Wong Duan Beach bodde vi på.
Citera
2015-07-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Vi ropade in honom från stranden faktiskt. Finns massor av båtar där. Annars är jag säker på att du får hjälp från hotellen. Det var en sjukt rolig dag. Fick massor av fisk som vi sedan grillade. Vi gav helt enkelt fisken till en kille på en restaurang och han fixade allt. Sen bjöd vi självklart våran kapten på mat och öl. Wong Duan Beach bodde vi på.

Låter nice! Tack för infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in