• 1
  • 2
2005-10-19, 17:58
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisens rapport
8.4.5 Beviseliminering
Av de gärningsmän som dokumenterats i projektet har endast ett fåtal utrustat sina datorer
med program för beviseliminering. Ingen av de dokumenterade gärningsmännen hade krypterad
information på sina datorer, utöver det som beskrivits avseende webbaserad e-post.

Det säger ju en del om nödvändiga åtgärder...
Citera
2005-10-19, 18:06
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisens rapport
Resultat från projekt Nicks visar på att det går att bekämpa Internetrelaterad narkotikabrottslighet
genom utveckling och anpassning av arbetsmetoder. Förutsättningarna för att nå resultat
har också bestått i möjligheten att aktivt kunna skaffa sig kunskap om de forum och chattkanaler på Internet där narkotikabrottsligheten äger rum, och de personer som uppehåller sig i
dessa miljöer.
Denna verksamhet kan förbättras och effektiviseras genom ett forsatt operativt
arbete
och ett förbättrat underrättelseflöde.

samt

Citat:
Ursprungligen postat av polisens rapport

Vid två tillfällen övergick Internetkommunikationen, efter att köpare och säljare etablerat
förtroendeskapande kontakt, till kommunikation via mobiltelefon.
Inte vid något tillfälle har gärningsmännen fattat konkreta misstankar mot spaningsoperatören
eller vidtagit motåtgärder i syfte att avslöja eller spåra denne.

Vad dom säger är att dom kommer att fortsätta hålla koll på dom som köper och säljer olika saker, och per brottsprovokation få till ett köp från säljaren, efter att ha etablerat kontakt. Kanske något att tänka på?
Citera
2005-10-19, 18:10
Medlem
Oj bruden med bladen på brösten verkade fräsch.(sidan 51)

JAHA, då vet jag vart mina skattepengar går till. en onödig rapport på 61 sidor.
Citera
2005-10-19, 18:19
Medlem
fattonys avatar
status att vara med i polisrapporten ^^
Citera
2005-10-19, 19:16
Medlem
Smokebombs avatar
Det var ju någon på Swecan som fått bilder på sin odling publicerad i rapporten

Gissa om det flyger blomkrukor och HPS:er omvartannat hemma hos han just nu

Det där är vad jag skulle kalla nojjigt...
Citera
2005-10-19, 19:44
Medlem
kallebilles avatar
Hehe... Kul att de skriver om Lunarstorm Har alltid misstänkt att dagens fjortisar knarkar mer än på min tid.
Citera
2005-10-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
Oj bruden med bladen på brösten verkade fräsch.(sidan 51)

JAHA, då vet jag vart mina skattepengar går till. en onödig rapport på 61 sidor.
Ja, hon var inte fy skam

"På denna sida har "hangbjork" publicerat en artikel "Min bong av hangbjork, figur 37, som visar en hemmagjord cannabispipa"
Citera
2005-10-20, 13:47
Medlem
kallebilles avatar
Tror de klistrade in bilden på bruden för att öka det allmänhetens intresse för rapporten! Vill ha henne...
Citera
2005-10-20, 14:39
Medlem
wft? citat från rapporten:

Citat:
Ursprungligen postat av polisen.se
vad är internet?
Citat:
Vi söker via en sökmotor efter ordet ”Cannabis”. Svarsresultatet
blir 2. 605 000 träffar. Detta svarsresultat är för omfattande till både innehåll och mängd för att kunna bearbetas.
no shit...
Citat:
Endast 3 förutsättningar behöver vara uppfyllda för att kunna bedriva enskild handel på Internet; 1) dator/mobiltelefon med Gprs, 2) operativsystem 3) Internetuppkoppling. Utöver detta krävs endast ett möte och en möjlighet till kommunikation för att en narkotikaaffär skall kunna göras
upp.
operativsystem & Internetuppkoppling? de va som fan...

Inte för att jag är ngn drogliberal öht men denna rapport ser ju ut att vara skriven av och för mentalt retarderade människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in