2015-07-15, 17:09
Medlem
Jag undrar om det finns någon här som har jobbat som Telefonintervjuare hemifrån via företaget Ipsos Observer. Är det ett seriöst företag ? Hur var jobbet ? Hur mycket och hur länge jobbade du?

Har du andra erfarenheter från jobb som Telefonintervjuare så skriv gärna hur det var.

Tacksam för svar.
Citera
2015-07-15, 17:17
Medlem
Jag har jobbat hos de sedan november 2014.
Oftast ger de dig 2 uppdrag som du ska göra en marknadsundersökning om.
Det är kollektiv trafiken och om tobaks produkter.
Senast redigerad av WhiteboiSlayer 2015-07-15 kl. 17:23.
Citera
2015-07-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteboiSlayer
Jag har jobbat hos de sedan november 2014.
Oftast ger de dig 2 uppdrag som du ska göra en marknadsundersökning om.
Det är kollektiv trafiken och om tobaks produkter.

Okej, jobbar du ofta? Vad tycker dom om jobbet ?
Citera
2015-07-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstation
Jag undrar om det finns någon här som har jobbat som Telefonintervjuare hemifrån via företaget Ipsos Observer. Är det ett seriöst företag ? Hur var jobbet ? Hur mycket och hur länge jobbade du?

Har du andra erfarenheter från jobb som Telefonintervjuare så skriv gärna hur det var.

Tacksam för svar.

någon??
Citera
2015-07-31, 21:48
Medlem
Du bokar upp dig själv vilka dagar du vill men du får högst arbeta 19 timmar per vecka.
Citera
2015-07-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteboiSlayer
Du bokar upp dig själv vilka dagar du vill men du får högst arbeta 19 timmar per vecka.

Vad pungar de ut om man jobbar 19 timmar?
Citera
2015-08-01, 08:54
Medlem
Har jobbat med det. Det är riktigt jävla tråkigt, lönen är kass.
Citera
2015-08-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekst
Vad pungar de ut om man jobbar 19 timmar?

Man får ungefär 5000 om man jobbar fullt.
Citera
2015-08-01, 10:52
Medlem
Pingvinkokoss avatar
5000 låter väldigt lite, vad är timlönen före skatt?
Citera
2015-08-01, 12:19
Medlem
Det bruka vara 90kr om de inte har ändrat nu till 80kr per timme
Citera
2015-08-02, 07:05
Medlem
Jag tror jag tjänade 90kr i timmen, men det var fan 5 år sedan jag jobbade där..
Citera
2015-08-02, 15:32
Medlem
Jiiimboohs avatar
Jag har jobbat som telefonintervjuare på ett annat företag och då hade vi lokaler som vi satt i. Det var mördande tråkigt i längden. Det var alltid olika personer man satt bredvid, så jag fick aldrig någon bra kontakt med någon. Vissa hade man kanske sagt hej till om man träffade dem på stan. Det var ofta samma/liknande undersökningar som återkom. Det kunde kännas som en befrielse att få en ny undersökning. Många man ringde var sura. Vi ringde även till NIX:ade nr eftersom NIX inte omfattar marknadsundersökningar. Det fick man tyvärr ta en del skit för.

Det positiva var att det ibland kunde komma någon lite intressantare undersökning, särskilt om det var samhällsrelaterade frågor. (Det kanske låter tråkigt för dig, men jag tycker det är roligare än: "Vad tycker du om den här hudkrämen? Svara på en skala mellan ett och tio. Så kör vi samma sak med ytterligare fem märken... Och samma sak med nästa intervjuperson...") Ibland ringde man till intressanta/konstiga/roliga personer. Det var också ett väldigt fritt arbete på så sätt att man själv kunde boka in vilka tider man ville arbeta. Oftast gick det t o m bra att avboka om något annat dök upp.

Summa summarum är det inget jag rekommenderar någon att syssla med någon längre period, men som extrajobb vid studier/annat deltidsjobb kan det funka ett tag.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2015-08-02 kl. 15:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in