2015-07-15, 12:34
Medlem
liernos avatar
En man från Hudiksvalls kommun åtalas för att ha våldtagit en 14-årig flicka flera gånger under hösten. Mannen nekar till alla anklagelser.

Vid fyra tillfällen ska den 48-årige mannen enligt åklagaren ha våldtagit flickan. Han ska ha tagit kontakt med henne på sociala medier och då skrivit att han var jämnårig med henne.

http://www.helahalsingland.se/halsingland/hudiksvall/man-atalas-for-flera-valdtakter-pa-14-aring

Mannen har flera egna barn. I förhören nekar mannen kategoriskt till de fyra våldtäkterna.

Nu till frågorna: FUP? Har han gjort det? Vad är det för djuping?
Citera
2015-07-15, 12:51
Medlem
doog.si.tops avatar
Kan inte någon bara skjuta fanskapet? Polisen lär ju som vanligt inte utreda något utan filmbevis och vittnen
Citera
2015-07-15, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doog.si.top
Kan inte någon bara skjuta fanskapet? Polisen lär ju som vanligt inte utreda något utan filmbevis och vittnen

Och om han är oskyldig? Har väl framkommit mer än en gång.
Citera
2015-07-15, 13:03
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn

Han har fortfarande haft sex med en minderårig flicka.
Citera
2015-07-15, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare

Är det bevisat?

Märk väl att jag inte tar ställning. Det händer att jag ifrågasätter anklagelser då skitsnacket och skvallrandet ibland spårat ur.
Citera
2015-07-15, 13:14
Medlem
lousys avatar
Citat:

Om han är oskyldig då?

Finns ett antal fall där flickan påstått en massa osanningar så ta påståendet med en nypa salt tills det är bevisat istället.
Citera
2015-07-15, 13:18
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Är det bevisat?

Märk väl att jag inte tar ställning. Det händer att jag ifrågasätter anklagelser då skitsnacket och skvallrandet ibland spårat ur.

Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Om han är oskyldig då?

Finns ett antal fall där flickan påstått en massa osanningar så ta påståendet med en nypa salt tills det är bevisat istället.

Klumpigt formulerat av mig. Han har fortfarande (påstås det) haft sex med en minderårig flicka. Vad jag egentligen ville poängtera är att även om han inte har våldtagit henne så har han fortfarande begått ett brott i och med att hon är 14 år.
Citera
2015-07-15, 13:23
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Klumpigt formulerat av mig. Han har fortfarande (påstås det) haft sex med en minderårig flicka. Vad jag egentligen ville poängtera är att även om han inte har våldtagit henne så har han fortfarande begått ett brott i och med att hon är 14 år.

Men vet vi att de har haft sex?
Citera
2015-07-15, 13:35
Medlem
lousys avatar
Citat:
Vad jag egentligen ville poängtera är att även om han inte har våldtagit henne så har han fortfarande begått ett brott i och med att hon är 14 år.

Vad yrar du om? Det måste ju bli bevisat först att han varit med 14-åringen. Om han haft sex med henne så är det våldtäkt per automatik.
Citera
2015-07-15, 13:49
Medlem
liernos avatar
Just detta jag vill ha svar på - det är ju viktigt att det är ställt utom rimligt tvivel att fanskapet är oskyldigt.

Har han haft sex, eller våldtagit så är det som sagt ungefär samma sak med tanke på åldern hos offret.
Citera
2015-07-15, 15:09
Medlem
doog.si.tops avatar
Citat:
Chansen att en liten flicka ljuger om våldtäkt är nog en på miljonen i jämförelse med hur många våldtäktsmän som ljuger om att de är oskyldiga! Oavsett bevis så åker ju nästan aldrig våldtäktsmännen fast ändå så sjukt onödigt för en 14-årig tjej att ljuga om en sådan sak helt utan bevis och dessutom göra en rättssak av det.

Jag håller iallafall tummarna för ett inbankat pannben och en kapad kuk på idioten innan han ger sig på sina egna barn.
Citera
2015-07-15, 15:21
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men vet vi att de har haft sex?

Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Vad yrar du om? Det måste ju bli bevisat först att han varit med 14-åringen. Om han haft sex med henne så är det våldtäkt per automatik.

Varför citerar du inte hela mitt svar? Jag skrev "påstås det" inom parentes, vilket betyder att jag inte menar att han nödvändigtvis har begått ett brott eller ens utgår från det - det är endast vad som hävdas.

Edit; jag förstår nu varför ni missförstår mig. Dåligt formulerade inlägg av mig. My bad!
Senast redigerad av norrlandsguldare 2015-07-15 kl. 15:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in